Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Burny Les Paul help gevraagd

    Hi people,

    ik heb een mooie Burny Les Paul gescoord, een fantastisch klinkend exemplaar.
    Ik probeer wat meer achtergrond info te vinden, maar de gitaar is niet meer origineel. Zo heeft een vorige eigenaar de kopplaat afgeschuurd en is er een Gibson logo opgekomen
    Positieve aanpassing aan de andere kant zijn de Bare Knuckles die erin zitten en alu tail piece.

    Ik heb al een en ander aan info via internet opgedoken. Zo duidt het serienummer achter op de headstock (9 XXXX) op een 1979/er. De elektronica is echter nieuwer, volgens japanguitars uk. : '
    Typical 82-87 RLG 60-50 electronics. Plastic wire and small green capacitors.' Dat heb ik ook.
    De tuning pegs zijn single ring, wat vanaf 1983 gebruikt werd, dit jaar klopt ook met de truss rod cover.

    De top is massief (dikke) 2 piece maple. Body is 3-piece.

    Wat mij betreft is het een super gitaar en zijn specs en details niet essentieel, maar wellicht kan iemand mij helpen aan het correcte bouwjaar en-of type?

    MorrisNaam: 33067057_10216486753701330_4059267664118284288_n.jpg
Bekeken: 682
Grootte: 95,7 KB
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Geen inhoudelijke reactie, maar ik wist helemaal niet dat burny's serienummers hadden? De mijne uit eerste helft jaren 80 in ieder geval niet.

    O ja, fijne amp daar achter

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooie gitaar, hals pup lijkt er niet helemaal ok in te zitten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geen inhoudelijke reactie, maar ik wist helemaal niet dat burny's serienummers hadden? De mijne uit eerste helft jaren 80 in ieder geval niet.

    O ja, fijne amp daar achter
    Nee ik heb een hele vroege Randy Rhoads Burny gehad; idd toen nog geen serienummer. Uiteraard later wel.

    Erg mooie gitaar trouwens!
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik moet nog ergens een Fernandes catalogus uit die tijd hebben.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Hij is erg mooi. Leuk setje erachter ook. Voor de rest heb ik weinig verstand van Burny's.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Nee ik heb een hele vroege Randy Rhoads Burny gehad; idd toen nog geen serienummer. Uiteraard later wel.

    Erg mooie gitaar trouwens!
    Same here. Heb er 3. Randy Rhoads uit '83, Black Beauty Custom uit '87 en nog een prachtige '90 "Peter Green" achtige, vergelijkbaar met die van Morris, maar met duidelijke flame top en 2x double cream DiMarzio's.
    Ook door de jaren een handvol verkocht. Geen van allen hadden een serie nr. Pot-codes zijn je best bet.
    Heeft ie fret-edge binding? Aan de top te zien (geen bookmarked flame maple) lijkt het me een RLG-70 of lager.

    Zie ook:
    http://www.mylespaul.com/threads/bur....103215/page-2
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #8

    Standaard

    Ja, hij heeft inderdaad fret-edge binding, erg mooi en strak gedaan. Pot codes is 3 (1983?) en de wiring bij de pots is grijs plastic met kleinde groene caps, dat zou ook duiden op een 82-87. Maar dat zou dan weer niet kloppen met het serienummer (9). De top is vrij dik. Hier nog wat foto's:
    Naam: 2018-05-21 17.35.30.jpg
Bekeken: 603
Grootte: 87,1 KBNaam: 2018-05-21 17.37.10.jpg
Bekeken: 501
Grootte: 90,5 KBNaam: 2018-05-21 17.46.24.jpg
Bekeken: 476
Grootte: 93,1 KBNaam: 2018-05-21 18.11.36.jpg
Bekeken: 479
Grootte: 88,0 KB
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik denk dat het serie nummer er op gezet is toen het Gibson logo er op kwam, dit nummer is van een "originele" 59 les Paul dan wel een historic reissue
    btw het Gibson logo staat verkeerd (staat iets te scheef) maar verder is wel een mooi exemplaar, nibs/abr/semi Long tenon, als je al een 59 replica wilt hebben dan is dit een zeer mooie basis
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat is apart, mijn burny heeft een tenon tot zéker halverwege de neckpocket, waarbij de mortise nog iets dieper ligt. Bij deze sluit de tenon strak aan.
    Ik had verwacht dat de burny's wel wat massaproductie achtig met weinig variatie zouden zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top