Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 63
  1. #41

    Standaard

    Nou we toch half en half op opname niveau (maar wat voor een niveau) aan het filosoferen zijn, lijkt Han S’ voorstel zeer to the point.
    Wat heel handig is bij het voorkomen van de loudness penalty bij alle grote jongens.
    Nou is de audio bij een wat kleinere club gepost, blijft ook de nieuwe versie mooi transparant en niet overmatig ‘genormaliseerd’. Maar bij je youtubers, spotify jongens krijg je er met een redelijk aanwezige bas en drum tandem vlot mee te maken.

    http://www.loudnesspenalty.com/

    Misschien een idee om hier je licht eens op te steken.
    Ik vind de drums redelijk prominent aanwezig in je nieuwe mix, maar dat krijg je als je er een democratisch proces van gaat maken. Dan krijgt het algauw iets van afdelingsoverleg.
    Veranderhet dus vooral niet, als je vind dat het er niet op vooruitgaat voor jou.

    Hoe je het ook mixt, ik vinnut een lekker stukkie werk.
    Way to go vriend.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #42

    Standaard

    Wat een vreemde wereld is het toch. De loudness war wordt zelfs aangemoedigd door streaming services! Wat ze daar zeggen is "Stop vooral geen dynamiek verschillen in een nummer want onze arme luisteraartjes mochten daar eens van schrikken."
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    @mountain:

    Nee! Het is juist andersom. De louder het lied, de lager YouTube of Spotify het volume zetten. Dat maakt het overmatig compressen zinloos voor het droevige doel dat het had. Een goede beweging dus. De norm mag nog wel iets strenger, maar toch. Uitgedrukt in dynamic range is iets rond DR8 a 9 wat YouTube nu als richtlijn neemt. Dat zou wat mij betreft ook 10/11 mogen zijn. Platgewalste luide liedjes zitten (doorgaans) rond een dynamic range van 4, 5 of 6.

    (Nog) geen reactie op je lied/mix, maar ik werd even getriggerd, sorry. 🤣

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ook geen limiter? Om alles op professioneel niveau te zetten?
    Ik zou een compressor nemen en dan bij voorkeur een multiband. Limiters zijn vaak lomp.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Sorry, nog steeds niet ok. Nu klinken ze gefilterd.
    Nahja, ik refereerde aan de break aan het begin. De rest is veel beter in balans maar ik vind de intro er qua sound helemaal buiten vallen. Jullie zouden zelfs kunnen overwegen om die eerste maten eruit te laten.

  6. #46
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    De PSP Vintage Warmer is een mastering tool en die klinkt heel erg goed. Hoeveel compressie je gebruikt bepaal je zelf en het voordeel van een digitale limiter is dat je er niet doorheen komt zoals bij een analoge limiter, nul dB is nul dB en daar gaat hij niet doorheen.

    Gebruik je oren en bepaal voor jezelf wat je mooi vindt. Dynamiek is geweldig, maar vooral als je in het Concertgebouw zit. Als daar een opname van wordt gemaakt wordt er ook met het volume gewerkt en dus wordt de dynamiek beperkt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik PSP Vintage Warmer ook..... dankzij Han.

  8. #48

    Standaard

    Mooi nummer en ditto mix! Wil je een professioneel eindresultaat dan zou ik toch adviseren de mastering niet zelf te doen. Ik 'master' al mijn nummers zelf maar het blijft toch altijd behelpen, het eindresultaat kan best o.k zijn maar zonder de juiste studio ruimte en spullen is het eigelijk onbegonnen werk. Het kost wat maar dan heb je vaak ook wel wat :-)

  9. #49
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik ben beroepshalve in een aantal mastering studio's geweest omdat de platenbazen die hadden uitgekozen en ik heb een aantal malen maar net weten te voorkomen dat ze de boel naar de kloten wilden helpen. Je kent ze wel, die Bob Ludwig wannabe's die het niet kunnen.

    Zelf koos ik meestal voor Errol Lem van Cut'n Clear, maar later deed ik het zelf want ik heb veel van Errol geleerd.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #50

    Standaard

    Er is een nieuwe mastering service online. Ga ik ook een keertje proberen. Is het niets dan hoor je dat snel genoeg met je eigen tracks :-)

    landr online audio mastering

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top