Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard State of Mind Studio Amsterdam

    Heeft toevallig iemand ervaring met opnemen in State of Mind in Amsterdam ...

    Ik wil binnenkort met de makkers van m'n oude bandje weer eens wat gaan opnemen,
    waar de lol toch voornamelijk in het (opnieuw) samenspelen/werken ligt.
    Belangrijk is dus een ongedwongen relaxte sfeer, waarbij ook de prijs ons niet tot (extreem)
    haasten dwingt.

    Van de site werd ik niet direct heel veel wijzer, maar misschien dat iemand van jullie ervaring
    met hun heeft? Alternatieven voor een betaalbare 'gezellige' studio, bij voorkeur in combinatie
    met oefenruimtes, zijn natuurlijk ook welkom!

  2. #2

    Standaard

    De combi oefenruimte/studio zou prima zijn.
    Daarbij kan ik je niet helpen helaas.
    Op het gebied van opnemen zou je je licht eens kunnen opsteken bij Earforce, de oude Polygoon studio. Super netjes, super relaxed.
    Over de muziek van Ape Not Mice kunnen we van alles vinden, maar ze zijn daar opgenomen.
    Oude Neumanns and all.
    Vraag maar eens naar Maarit van Zalk.

    En zend anders onze eigen Han S even een mailtje.
    Krijg je een Noor Hollandse reactie, maar eentje waaraan je veel hebt.
    Mooier krijg je ze echt niet.

    Doe Maarit (zo heet ze echt) en Han (zo heet ie echt) vooral ook de groeten.
    En jij krijgt ze ook!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Studio in kwestie ken ik niet.

    Beetje studio kost toch al snel 250 euro per dag. Ik denk dat het dan snel je budget te boven gaat.

    Kijk eens of je een simpele studio kunt huren zonder de ingeneur. Dat doen er niet veel...maar wellicht. Dat zou de prijs wat drukken.

    Kijk eens bij locale oefenruimtes inderdaad. Slimme insteek.

    Succes

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Toen ik nog de studio dreef kostte dat 50 euro per uur ex BTW en dat is zeker niet duur voor een studio met 60 microfoons waaronder veel dure vintage exemplaren, een mengtafel van 2.5 ton en 2"tapemachines die een vermogen kosten, een mooie vleugel, een echte Hammond en een aantal mooie gitaar en basversterkers, Gibson gitaren en gratis overnachting.

    Een studio als die van Arnold Muhren kost tussen de 150 en 200 euro per uur.

    Dus 250 euro per dag? Ik zou daar niet voor gaan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    De jongens willen er ook repeteren Han ! Dus "niet" studioklaar. Mid-level studio is dan het max haalbare lijkt me.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Er werd bij mij ook gerepeteerd voor 20 euro per dagdeel, in een ruimte van 90 m² met alles er in, slagwerk en ook een zanginstallatie. Koffie gratis.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Ik zou een ruime oefenruimte zoeken, waar je lekker werkt. Opnemen en repeteren combineren is prima te doen, maar dan moet je zelf kunnen opnemen.

    Voordeel is dat dat tegenwoordig ook weer geen kapitalen hoeft te kosten, afhankelijk van wat je al aan microfoons, statieven en kabels hebt...

    Standalone recorder, of een laptop met interface, het hoeft de wereld niet meer te kosten. Microfoons en statieven is een ander verhaal. Die waren duur, en blijven duur.

    Maar een dagje studio, als repetitieruimte, dat wordt ook al snel heel duur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Bedankt voor de reacties mannen,

    Grootste probleem (blijkt nu) te zijn 'iets' te vinden wat beschikbaar is op het moment
    dat iedereen in 't land is ... Een dagje oefenruimte is uiteraard geen probleem, maar
    voor de studio wordt dat toch een stuk lastiger. Nou ja het was ook een ad-hoc ideetje
    misschien maar uitstellen tot de volgende reünie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top