Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ook niet, maar ik snap die ophef over kopieën niet zo erg.
    Een vraagprijs is een vraagprijs. Iedere verkoper heeft het recht een prijs aan te bieden, of je het ervoor krijgt is een tweede.
    Ben je purist, dan stoor je je aan die kenmerken en koop lekker die Gibson.
    Mij zou het jeuken eerlijk gezegd.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het gaat (denk ik) vooral over het Gibson logo, dat maakt van een kopie een vervalsing. Als een vervalsing zo goed is dat deze niet meer van echt te onderscheiden is, krijg je een ander verhaal. De Emmaüsgangers van Van Meegeren bijv.
    Ik vind de ophef hier zo langzamerhand wel meevallen trouwens.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Volgens mij heeft Gibson voor de pickup raampjes nooit anders dan zwartje schroefjes gebruikt en alle Aziatische gitaren hebben steevast chromen of gouden pickup-frame-schroefjes (ik vind dat errrug lelijk, vandaar dat het me zo opvalt).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Een vraagprijs is een vraagprijs. Iedere verkoper heeft het recht een prijs aan te bieden, of je het ervoor krijgt is een tweede. Ben je purist, dan stoor je je aan die kenmerken en koop lekker die Gibson.
    Dat is zo, maar als je een gitaar verkoopt alsof het een originele Gibson is terwijl het dat niet is dan is dat oplichting, welke prijs je er ook voor vraagt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En als carvings en logos niet kloppen, wat dan nog?
    Misschien doen bouwers dit om rechtszaken te voorkomen?
    1000 euro duur? Check die nieuwe lp modellen van Eastman dan eens? De onderste hoorn is beeld te rond, toch een gitaar van 2000-2200 (voor de aged versie. Die dingen worden ook in China gemaakt en dat wordt wel geaccepteerd omdat ze verkocht worden in winkels?
    Wel mooie gitaren qua specs, maar die body vorm is dus verre van correct.
    Als je het logo erop zet zit je (juridisch) fout, ook als je de vormen van de gitaar verandert.

    1000 euro: ja, vind ik wel veel geld, want als kopie zijn er ook andere opties: tweedehands tokai, burny etc. (hoewel die tegenwoordig ook steeds duurder worden).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    purcies, die wijzigingen tov het echte model is een fout, niet een poging om een rechtzaak te voorkomen. op het moment dat je bijvoorbeeld een auto op de markt brengt met de vormen van een Volvo en het logo van een Ferrari overtreed je nog steeds de wet ook al ziet de auto er totaal niet uit als een Ferrari

    het enige wat je met een verandering in de modyshape kunt voorkomen in een inbreuk op het Trademark mocht dat toevallig bestaan op een bestaande bodyshape, dat verklaar ook de aanpassing van de Eastman "LP" body , dit zit ver genoeg van de Gibson shape vandaan dat Gibson geen poging zal ondernemen de verkoop van deze gitaren te stoppen

    de Eastman is zeker niet goedkoop maar wordt (terecht) verkocht als een boutique gitaar met top specs, de gitaar die hier besproken wordt is een vervalsing met een finneertje en , plastic inleg etc.
    Stel de gitaar was een replica geweest met massieve top en correcte specs dan was het nog steeds fout geweest maar als hij als replica verkocht werd dan had ik er al minder problemen mee gehad
    life sucks and then you die

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een vervalsing replica noemen. Daar heb ik weer moeite mee.

    Maar ik vraag mij af, er zullen wel chinezen of andere bamiërs zijn die wel de moeite nemen om alles pietjeprecies na te maken, al dan niet met hulp van gitaarnerds. En hoeveel van jullie hebben er een zonder dat te weten?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Een vervalsing replica noemen. Daar heb ik weer moeite mee.

    Maar ik vraag mij af, er zullen wel chinezen of andere bamiërs zijn die wel de moeite nemen om alles pietjeprecies na te maken, al dan niet met hulp van gitaarnerds. En hoeveel van jullie hebben er een zonder dat te weten?
    Je moet je eigen vervalsing geen replica noemen natuurlijk, dan val je gelijk door de mand.

    Maar of iets vervalsing, replica of reissue is wordt enkel bepaald door de rechthebbende, niet of iets uit de USA of China komt. Dit topic is grappig kwa sick puppies eruit te vissen en een enkeling te behoeden voor een miskoop maar ik voel geen enkele behoefte om de belangen van welke groot producent dan ook te beschermen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Maar ik vraag mij af, er zullen wel chinezen of andere bamiërs zijn die wel de moeite nemen om alles pietjeprecies na te maken, al dan niet met hulp van gitaarnerds. En hoeveel van jullie hebben er een zonder dat te weten?
    Dat heb ik me ook al vaker afgevraagd.

    Ach, als de vervalser dan maar per ongeluk een goeie gibson heeft nagemaakt.

    Of blijkt dadelijk dat alle goede gibsons in de markt allemaal nep zijn, ook leuk.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ach slash zijn beroemde eerste les paul was ook zo’n “replica”. Het heeft gibson geen windeindeieren gelegd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top