Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat snap ik eigenlijk niet. Als men zo ver gaat dat men bv een body carve niet van echt te onderscheiden kan maken, dan zou een logo goed plaatsen toch ook wel lukken?
    Zouden ze dat als handtekening van de vervalser zien of zo...

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    een typisch ding waar je de fakes nog steeds aan kunt herkennen is de positionering van het logo, bij een echte loopt het pootje van de G nagenoeg recht naar beneden in de lengte richting van de neck, bij de fakes staat die scheef naar links
    en de controls staan vaak niet in een rechte lijn met de snaren, daar zag ik aan dat het een fake is.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat snap ik eigenlijk niet. Als men zo ver gaat dat men bv een body carve niet van echt te onderscheiden kan maken, dan zou een logo goed plaatsen toch ook wel lukken?
    Zouden ze dat als handtekening van de vervalser zien of zo...
    de bodycarve is ook nog steeds wel te herkennen (bij de customshop/historics in ieder geval) maar het punt is meer dat veel mensen het verschil niet zien, inclusief de vervalsers; de eerste keer dat ik een strat headstock freesde was de rechterkant veel te recht (er moet een lichte golf in zitten) grappig genoeg maakte Fender dezelfde fout na de CBC Periode toen de productie in de VS weer werd opgestart, van die kleine dingen waarvan je denkt het lijkt toch "what's your Problem " Maar waar iemand die zich er wel in verdiept heeft zich rot irriteerd
    een ander dingetje is dat bij de historics het "les Paul" logo hoger en dichter bij het Gibson logo zit (bij productie gitaren zit hij dichter bij de trussrod) als een vervalser eerst een Foto van een les Paul Googled en als basis gebruikt voor een "customshopper" dan heeft hij zijn eerste fout al te pakken
    life sucks and then you die

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Een logootje wat meer naar boven, beneden, links of rechts kan ik me nog wel inbeelden dat dat fout gaat, maar soms zie je bodyvormen die compleet anders zijn bijvoorbeeld.

    In de huidige tijd waarin je genoeg rechte vooraanzichten als plaatjes op internet kunt vinden, en (gratis) cad systemen ook, zou je met een body vorm toch redelijk in de buurt moeten kunnen komen zou ik denken.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    en de customshop bestond toen nog niet
    De fotoshop ook niet.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zou je denken en ik ben het met je eens dat dat toch wel zou moeten lukken en toch gebeurd het niet waarschijnlijk denk de bouwer "alle gitaren lijken toch op elkaar" (als variant voor "alle chinezen lijken op elkaar" )

    dit is weliswaar voor het Internet tijdperk maar je mag van deze bouwer wel verwachten dat hij weet hoe een les Paul er uit ziet (wellicht te subtiel voor de niet-gitaar-nerd maar de cutaway klopt niet in deze serie)
    fyi de cutaway raakt de nek op de 18 fret, bij een "normale" les Paul tussen fret 19 en 20 en de "punt" is te vlak


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Een logootje wat meer naar boven, beneden, links of rechts kan ik me nog wel inbeelden dat dat fout gaat, maar soms zie je bodyvormen die compleet anders zijn bijvoorbeeld.

    In de huidige tijd waarin je genoeg rechte vooraanzichten als plaatjes op internet kunt vinden, en (gratis) cad systemen ook, zou je met een body vorm toch redelijk in de buurt moeten kunnen komen zou ik denken.
    Laatst gewijzigd door fred dons; 17 mei 2018 om 15:48
    life sucks and then you die

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Haha, die vind ik leuk, je ziet dat er iets niet klopt, maar je (althans ik) zie niet meteen wat dat dan is, gaaf, daar hou ik van

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Ik kreeg een mail via via, iemand wil deze gitaar kopen, maar hij wil weten wat de waarde is. Vraagprijs is 1000 euro. Mss kenners hier die er meer over kunnen vertellen? Bedankt alvast!
    De vraagprijs is ook een beetje vaag: als het een echte LP custom zou zijn is 1000 euro natuurlijk spotgoedkoop. Voor een namaak is het natuurlijk veel geld. Maar goed: desondanks kan het nog best een goede gitaar zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En als carvings en logos niet kloppen, wat dan nog?
    Misschien doen bouwers dit om rechtszaken te voorkomen?
    1000 euro duur? Check die nieuwe lp modellen van Eastman dan eens? De onderste hoorn is beeld te rond, toch een gitaar van 2000-2200 (voor de aged versie. Die dingen worden ook in China gemaakt en dat wordt wel geaccepteerd omdat ze verkocht worden in winkels?
    Wel mooie gitaren qua specs, maar die body vorm is dus verre van correct.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat wil je nou arjan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En als carvings en logos niet kloppen, wat dan nog?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Check die nieuwe lp modellen van Eastman dan eens? De onderste hoorn is beeld te rond

    Edit: zelf heb ik er geen moeite mee als een vorm anders is dan historisch correct, als het dan maar mooi is, alhoewel ook dat wellicht wat aan smaak onderhevig is, maar als je bewust een nepkopie met logo en al op de markt zet, doe je huiswerk dan een beetje.

    Mijn eerste gitaar is een fenix strat uit 1994. Die heeft een afwijkende headstock, en wat mij betreft een voorbeeld waarbij ze er nog wat leuks van hebben proberen te maken, met die extra profilering (ik kan effe geen goede foto vinden).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 18 mei 2018 om 07:54

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top