Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: BaCH gitaren

  1. #1

    Standaard BaCH gitaren

    Ik heb me twee nieuwe gitaren kadoo gedaan van het merk "BaCH".
    Wat een beesten zijn dat.....
    Exployer en een Stratocaster.
    Voor mensen die enige kwaliteit willen voor een betaalbaar prijsje!!! Vergeet Epyphone en squier in mijn ogen...kunnen er een topje aan zuigen
    Zeker een aanradertje.
    Tjechische makelij.. Prachtig afgewerkte produkten.

  2. #2

    Standaard

    Die Lodestonegitaren kwamen toch ook uit Tjechie?

    http://www.promenademusic.co.uk/prom...ne-Guitar-News

    Met de lelijkste headstock ooit!

    Zelfde fabriek?
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 14 mei 2018 om 11:50
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Zien er inderdaad goed uit!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar geen winkel in NL die Bach gitaren heeft of verdeelt hier?
    Wel kun je via hun website rechtstreeks bestellen. Leuke stratjes, ook hss. En dat voor nog geen 350 incl verzending.
    Leuk voor dr bij.

  5. #5

    Standaard

    'Exployer' ook...
    Ziet er wel goed uit zo'n explorer
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik twijfel een beetje of deze planken ook echt in Tsjechië gemaakt worden ...

    Gezien de prijs maakt het ook niet zo heel veel uit, maar ik weet nagenoeg zeker dat ik een aantal
    van die May modellen ook via een van de 'Alies' kon bestellen, prijs was ongeveer hetzelfde.

    Hun site spreekt ook alleen over Czech Design, verder geen enkele aanwijzing dat ze daar ook
    gemaakt worden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    van hun BaCH Panther (Fender Jaguar kloon) zeggen ze nog steeds dat die in Tsjechië gemaakt worden.. van oudsher was dat van al hun gitaren het geval. Ik dacht ook af en toe dat er niet zo heel veel luthiers in Tsjechie zouden zitten dat deze gasten niet ook de May-Bach gitaren zouden maken..zelfde luthiers, iets betere materialen, veel betere marketing, en veel hogere prijs. De 'echte' Gibson copiën maken ze niet meer Fender copiën nog wel. De 'oude' BaCH Explorers, Flying V's, Firebirds etcetera zijn / waren veel goeie waar voor hun geld..... doorgaans had je aan die BaCHjes voor € 250 / 275 een heel behoorlijke gitaar. Ik weet hier in NL alleen maar van NumberOneGuitars en instrumentsonline die BaCH verkopen.... Er werd overigens wel eens gefluisterd dat de 'echte' Gibson copiëen nog wel geleverd kunnen worden alleen staan ze niet meer op de BaCH website
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Basvarken, hier van het forum, doet iets met/bij, of is eigenaar van dat NumberoneGuitars. Staat ook in zijn onderschrift. Dus, voor de liefhebbers, een vraagje is zo gesteld...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Nagenoeg alles bij NumberOneGuitars is out of stock behalve 2 basgitaren wat knoppen en een tuner, wellicht dat ze het meeste alleen nog op bestelling leveren.

  10. #10

    Standaard

    Mijn Bach exployer is nog het Gibson copy. Deze mogen ze niet meer maken van Gibson zegt men in de wandelgangen.(nu ja Gibson is nagenoeg zo goed als dood)
    Worden ze in China of elders gemaakt?, maakt me zo niet echt veel uit. Ik heb hier tussen mijn fender strato amerika en Gibson een "fender jaquar" modern player hangen, deze zijn Made in China. Kwa zicht de lelijkste in mijn collectie....MAAR....Ik moet zeggen, geluid TOP, aanvoel TOP !!! afwerking minimaal eenvoudig, Ik speel er eerlijk gezegd het meeste mee!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top