Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 102
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Zo... na een lange testsessie is de knoop doorgehakt. Het flanger avontuur is mislukt. In welke setting ook, ik hoor een bepaalde tone/klankverandering die mij irriteert. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar het is niet goed.
    Dus exit Maxon FL9
    De Catalinbread Callisto gaat het na heel veel proberen toch echt niet worden. Clean kom ik best in de buurt maar zodra er een drive pedaal wordt bij getrapt wordt het geluid schel/harsh... Ook dat vind ik erg vervelend.
    Dus exit Catalinbread Callisto
    For the time being mijn Ibanez Chorus mini maar op mijn board gezet.
    Ik ben er zo klaar mee dat ik overweeg de tonesuck van de MXR 123 Analog Chorus maar voor lief te nemen en toch maar weer zo’n MXR op de kop ga tikken.
    Ik overweeg nog één experimetje.... ik zou heel graag de input van de kenners krijgen om te bepalen of het het proberen waard is. Ik heb niet veel zin meer in tegenvallers.
    De Arion SCH-1 staat bij velen zeer hoog aangeschreven. De JHS Emperor is daar een kloon van. De volume en tone knop triggeren mij.
    Zou dat gaan werken met gain? The Cult-sound (I know... flanger..), Zakk Wylde combie (gain/chorus), 80’s rock.

    Graag jullie duit in het zakje..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    Bestel die MXR.
    Is het niks dan gaat ie retour kost het je ook niks.
    Tweedehands moet je er maar weer vanaf zien te komen.
    Is het wel wat, stuur je em alsnog terug en zoek je een gebruikte.

    Niemand kan jou denk ik nog vertellen of de Arion of wat dan ook is wat je zoekt. Je hebt er al teveel geprobeerd, pedalen die voor anderen wél werken.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik ken de MXR goed. Ik vind hem helemaal prima behalve de tonesuck in uit-positie....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #54

    Standaard

    Klinkt als een goed besluit. Wellicht kijken of je dit kunt modden? Of een buffer? Of looper?

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Modden.. nee. Looper... kan niet.. zie eerdere postings.
    Ik zit stiekem nog even te kijken naar de TC Electronics Corona... voor weinig. Ik heb eigenlijk weerstand tegen die tone prints en ik ben eigenlijk tegen een miniUSB in een pedaal. Maar ik heb ergens een clipje gehoord met de Corona met flink wat gain. Viel,zeker niet tegen. Én met volume en tone knoppen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Grappig hoe die Arion chorus plotseling weer hot is. In de jaren tachtig was dat gewoon een low budget pedaal dat je kocht als je geen geld had voor een Boss of een Ibanez.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    is het al een tijdje. Landau Hype.
    En gezien wat ik gehoord heb, betwijfel ik of het Jan's ding is. Clips met drive vind ik ook amper, wel deze. FWIW. Ik word er niet warm van.


    https://www.youtube.com/watch?v=Nhixr2_yva8

    https://www.youtube.com/watch?v=WVe87DaQfu0

    Ik zou evt een DC-2 opperen, omdat de modulatie amper hoorbaar is met wel het geluid wel zweverig en breder maakt. Maar icm met drive zijn de meningen daar ook weer over behoorlijk over verdeeld. Ik vind 'em wel OK daarmee. Ik heb nu een Retro-Sonic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Grappig hoe die Arion chorus plotseling weer hot is. In de jaren tachtig was dat gewoon een low budget pedaal dat je kocht als je geen geld had voor een Boss of een Ibanez.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 augustus 2018 om 16:51

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    .......En gezien wat ik gehoord heb, betwijfel ik of het Jan's ding is. Clips met drive vind ik ook amper,....
    Ik ook. En... ik ook niet..
    Vandaar leg ik de vraag hier neer. Werd een aantal keer tegen mij geroepen.. “O, dan moet je de SCH-1 proberen” met altijd iets met Landau er achter aan...

    Ik probeer alleen nog de Corona (altijd een beetje aversie tegen gehad) die ik voor 45,00 heb kunnen scoren.
    Als dat het hem ook niet wordt ga ik terug naar de MXR Analog Chorus en neem de tonesuck maar voor lief..
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 10 augustus 2018 om 17:47
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    Lijkt me dat als je via Toneprint alle mogelijke parameters zelf kunt tweaken je het dichtst in de buurt kunt komen nij wat je in je hoofd hebt. . Kweet het ook niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met TC switches bij 2 pedalen

  10. #60
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Even vooraf, ik zit nu niet te geinen. Het is de moeite waard om de Boss PH-3 phaser eens te proberen. Dat wil zeggen Op de 10 stage stand. Op die stand vind ik dat ding een prima vervanging voor een chorus of milde flanger. Anders dan een chorus of flanger maar erg mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top