Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 102
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    De M234 is inderdaad een notoire tonesucker, bovendien met een (flinke) volume drop als bonus ...
    Punt is dat dit zowel in- als uit bypass het geval is (buffered), en daarom gaat een extern TBP loopertje
    dus juist niet werken ... Zodra je het pedaal extern schakelt, heb je natuurlijk chorus, maar dan wel met
    een (onacceptabele) drop in volume. Geloof me, ik heb echt alles geprobeerd om dit te omzeilen ...

    Het betreft trouwens een dubbelzijdige PCB vol met SMD componenten, voor mij een stap te ver om hier
    in te gaan knutselen, maar goed, in theorie zou het wel moeten kunnen natuurlijk ... Ik heb trouwens op
    het net ook nooit iets kunnen vinden over iemand die zoiets succesvol heeft uitgevoerd, dit ondanks de vele
    topics over de buffer issues met de M234, maar ik hou me natuurlijk aanbevolen!

    Verder denk ik dat je van de Micro Flanger (M152) niet heel veel gelukkiger gaat worden, ondanks dat dit
    pedaal wel een redelijke bypass op unity gain heeft. Met name de combinatie met een drive levert al gauw
    een flinke 'straaljager' op, waarbij het vooraan in de chain plaatsen maar gedeeltelijk helpt.
    Mijn advies zou dus zijn, ga iig voor een flanger met 'iets' van een mix regelaar, zodat je in combi met een
    drive de boel iets kunt temperen. Dit even los van het feit dat IMO een flanger toch echt een wezenlijk
    ander effect is, ondanks dat de werking overeenkomt met een chorus.

    En ja, ik heb de beide pedalen in mijn bezit

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Ik vond het zelf niks, maar wellicht een Fulltone ChoralFlange?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik vond het zelf niks, maar wellicht een Fulltone ChoralFlange?
    Te groot...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    I forgot the footprint requirements..
    Reageerde deels op de reactie van Dutch666 ivm mix control.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Mijn eerste selectie waar ik wat dieper in zou willen duiken is:

    MXR Micro Flanger
    Keeley Buble Tron
    Keeley Dyno My Roto
    Subdecay Starlite
    ADA PBF
    Moog MFS Flange
    Big Joe B-306 Analog Flange
    (Die laatste is echt niets te vinden op YouTube!!!)
    Ik zoek nu een beetje tussen deze exoten.
    De MXR werd mij hierboven al een beetje afgeraden. De Subdecay valt voor mij af door al die rare step-flange standen. De Big Joe lijkt mij erg straightforward maar daar is geen clipje over te vinden...
    Die ADA PBF trekt mij het meest..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #36

    Standaard

    En de MXR black label chorus?
    In ieder geval een duidelijk lichtje erop

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Dat is dus de Zakk Wylde =M234.

  8. #38

    Standaard

    Ik lees hier en daar ook dat een gebufferd pedaal ervoor in de keten de tonesuck drastisch zou verminderen?

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb een tweedehands Keeley Dyno My Roto gescoord.. ik ben benieuwd wat ik er mee kan... Stiekem toch iets van chorus erin..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    De M234 is inderdaad een notoire tonesucker, bovendien met een (flinke) volume drop als bonus ...
    Punt is dat dit zowel in- als uit bypass het geval is (buffered), en daarom gaat een extern TBP loopertje
    dus juist niet werken ... Zodra je het pedaal extern schakelt, heb je natuurlijk chorus, maar dan wel met
    een (onacceptabele) drop in volume. Geloof me, ik heb echt alles geprobeerd om dit te omzeilen ...

    Het betreft trouwens een dubbelzijdige PCB vol met SMD componenten, voor mij een stap te ver om hier
    in te gaan knutselen, maar goed, in theorie zou het wel moeten kunnen natuurlijk ... Ik heb trouwens op
    het net ook nooit iets kunnen vinden over iemand die zoiets succesvol heeft uitgevoerd, dit ondanks de vele
    topics over de buffer issues met de M234, maar ik hou me natuurlijk aanbevolen!

    Verder denk ik dat je van de Micro Flanger (M152) niet heel veel gelukkiger gaat worden, ondanks dat dit
    pedaal wel een redelijke bypass op unity gain heeft. Met name de combinatie met een drive levert al gauw
    een flinke 'straaljager' op, waarbij het vooraan in de chain plaatsen maar gedeeltelijk helpt.
    Mijn advies zou dus zijn, ga iig voor een flanger met 'iets' van een mix regelaar, zodat je in combi met een
    drive de boel iets kunt temperen. Dit even los van het feit dat IMO een flanger toch echt een wezenlijk
    ander effect is, ondanks dat de werking overeenkomt met een chorus.

    En ja, ik heb de beide pedalen in mijn bezit
    Gebruik je de chorus dan in de effectloop?
    Ik heb er zelf 1 die voor de amp & na mijn overdrive toch mooie dingen laat horen. Geen enkel volumedrop merkbaar of tonesuck of wat dan ook. Behalve dan dat je blind wordt als te lang naar het LED lampje staart

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top