Omdat het verkooptopic niet de plaats is voor een discussie start ik er hier even een...

Het lukt mij maar niet om een fijne chorus te vinden die in mijn (redelijk high-gain) set-up lekker klinkt. Denk aan de Zakk Wylde chorus/gain combinatie qua sound. (Ik heb het niet over zijn spel of muziek)
De MXR Analog Chorus kwam het dichtste bij en daarmee zou ik erg tevreden kunnen zijn. Helaas is dat een enorme tonesucker in de uit-stand. Hij beïnvloedt mijn sound veel te veel dus die was exit. Ik heb een looper overwogen maar dat past gewoon niet op mijn board. Verder heb ik gelezen dat het niet echt mogelijk is om de MXR true bypass te maken
Ik heb er een hoop geprobeerd maar ik heb de goeie nog niet gevonden. Ik weet dat Speeddemon met hetzelfde probleem zit. Wij hebben redelijk veel info over de diverse chorussen uitgewisseld en hij doet het op dit moment met de Mooer Ensemble King. Binnenkort ga ik die ook eens testen.


Maar nu werd er in het verkoop-topic door telerocker geopperd om eens richting flanger te kijken. Chorus en flanger zitten erg dicht bij elkaar.
Ik ben nu flink op het www aan het struinen om daar mij een beetje in te lezen betreft flangers. Het lijkt mij best een interessant experiment.
Op YouTube wordt je doodgegooid met filmpjes en shoot-outs over drives. Wat betreft flangers is het er erg dun gezaaid. Ook het aanbod van flangers is vrij klein. Zeker als je iets wil hebben met de MXR footprint. Ook op Marktplaats is het aanbod niet erg groot. Dit maakt het moeilijker om door middel van kopen en verkopen een goed beeld te krijgen wat bepaalde pedalen in mijn set-up doen.

Vandaar dat ik dit topic start. Wie doet er een duit in het zakje?

Dus een flanger met:
- Chorus-achtige sound die het goed doet in combinatie met stevige gain.
- MXR footprint
- True bypass (of in ieder geval géén tonesucker)
- redelijk betaalbare prijs.