Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 102
  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb een tweedehands Keeley Dyno My Roto gescoord.. ik ben benieuwd wat ik er mee kan... Stiekem toch iets van chorus erin..
    En hoe bevalt hij nu Jan?

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Donderdag test ik hem over mijn live-gear. Dat geeft voor mij altijd de doorslag. En dan het liefst nog in band-verband om te zien wat hij in de bandmix doet... Dus nog even geduld! (Is voor mij ook lastig.. ;-) )
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    De eerste indruk is prima!!
    Een flanger is echter zo nieuw voor mij dat ik moet gaan ontdekken wat ik mooi vind... de tijd zal het leren..
    (En in geval van nood zit er ook een prima te gebruiken chorus in.. :-) )

  4. #44
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Leuk dat hij tot nu toe bevalt.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Waar houdt chorus op en begint flanger.
    Ik heb ooit een airplane flanger gehad en die was ook echt cool als chorus pedaal maar veel te onpraktisch. Groot en lomp

    Flangers zijn van die pedalen die ik iig nooit live gebruik.. Wel jammer want bij het klooten vind ik het vet cool gaaf kicken



    Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
    Opinions are like azzholes, everyone has one and they usually stink.

    P.S Your dinner is ready!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik begin toch te twijfelen aan der Keeley. Met gain lijkt er bij elke stand (chorus, roto, flanger) een vleugje roto door te klinken waardoor de flanger (maar ook de chorus) een gek "bijsmaakje" krijgt. Inmiddels is er een Maxon FL-9 onderweg. Dan zal ik ze eens naast elkaar zetten..

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik. Het is qua instellen wel een pedaaltje waar je even voor moet zitten, maar eenmaal de sweetspot dan is ie echt erg fijn. Zeker voor jouw doeleinden. Tenminste, als ie hetzelfde is als de Ibanez versie.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik denk dat een Ibanez FL-9 voor jou best wel 's goed kan uitpakken. Ik gebruik 'm zelf als semi-chorus en werkt ook erg goed met een bak distortion. De delay time knop is erg bruikbaar om er meer een chorus uit te peuren naar gelieve. Kleine kanttekening, je bent wel even bezig voor de goeie instelling. Nee, dat zeg ik verkeerd. Ik was wel even bezig voor de goeie instelling.
    Ik ben gisteren met de FL-9 bezig geweest. Zelfde ervaring als jij met het vinden van de sweetspot. Flangers zijn sowieso nieuw voor mij. Vond het dus erg lastig om een goede instelling te vinden.
    Wat zijn jouw settings?

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb ooit net zo gezeten als jij, eigenlijk met een beetje dezelfde eisen voor een flanger. Ik was ook zeker niet direct vriendjes met de FL-9, maar uiteindelijk wel geworden. Ik heb 'm hier op m'n bordje staan met ongeveer de settings zoals ie nu staat:



    De delay knop heb ik sowieso helemaal open staan. Klinkt naar mijn oren het beste. De rest verandert nog wel 's, maar dat komt ook vooral omdat de sweetspot best nauw steekt en de boel nog wel 's wil gaan schuiven in de tas.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    De flanger zit even op de reservebank. Mijn Catalinbread Callisto staat er maar weer even op.
    Nu was ik laatst een beetje aan het pielen met de Regenerator van Marshall. De twee chorusstanden vielen mij niet tegen. Dus ik ging eens op zoek naar de chorusvariant van die Marshall pedalen en ik vond de Marshall SV-1 Supervibe. Nu kan ik er erg weinig over vinden en ook YouTube staat er niet vol mee. Wat mij hoop geeft zijn de twee knoppen die de wavevorm kan veranderen en die de hoge tonen kan veranderen.
    Heeft iemand ervaring met die SV-1? Vooral met gain?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top