Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Geluid Hughes & Kettner opeens heel krakerig

    Hallo allen,

    Ik ben onlangs verhuist en na het verhuizen klinkt mijn versterker opeens super krakerig. Ik heb een Hughes & Kettner Edition Tube uit als het goed is 2005 (2e hands gekocht). Ik heb hem gekocht onder andere vanwege zijn mooie overdrive geluid. Voor het verlagen van het volume voor mijn appartement maak ik gebruik van een JHS little black amp box (waar ik verder heel tevreden over ben), welke denk ik ook hier verantwoordelijk voor zou kunnen zijn.

    Ik had deze er namelijk uit gehaald (staat ingeplugt in de fx loop) bij het verhuizen, maar toen ik de versterker na het verhuizen aan zette (zonder JHS little black amp box) kwam er helemaal geen geluid meer uit bij het clean kanaal, en bij de distortion alleen een heel vaag geluid als ik het volume hoog zette. Na het aansluiten van de little black amp box is de clean weer helemaal terug en mooi, alleen de overdrive klinkt veel krakeriger en ieliger dan voorheen. Zelf met de bas vol open blijft het een iel en lelijk geluid, totaal niet hoe het was.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen. Alle suggesties worden gewaardeerd.

    Ik hoor graag van jullie,

    Met vriendelijke groet,

    Peter

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Maak eerst de send/return jacks maar eens schoon. Grote kans dat het daar in zit. Neem een willekeurige jack en ram die 42 keer naar binnen. Succes

  3. #3

    Standaard

    Daarom noemen ze het ook Ruis&Knetter

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's nou weer nergens voor nodig Yannick....!!


    Ok ik noem ze ook zo en ik heb er zelf eentje

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Da's nou weer nergens voor nodig Yannick....!!


    Ok ik noem ze ook zo en ik heb er zelf eentje
    Ik heb er ook een en ik moet bekennen dat H&K's wat reparatiegevoelig zijn. Om het jaar naar de amptech voor een beetje TLC en je bent weer een jaar vrij van geknetter.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb er ook een en ik moet bekennen dat H&K's wat reparatiegevoelig zijn. Regelmatig naar de amptech voor een beetje TLC en je bent weer een jaar zorgenvrij.
    Nu heb ik de mijne nog niet zolang maar degene waar ik op speelde heeft de afgelopen 20 jaar geen tech gezien. Beide zijn Access preamps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nu heb ik de mijne nog niet zolang maar degene waar ik op speelde heeft de afgelopen 20 jaar geen tech gezien. Beide zijn Access preamps.
    Wellicht zijn die oersterk (made in Germany toen nog?). Ik heb/had twee Statesman top's/2x12 cabs (eentje verkocht) en met beiden heb ik panne gehad. De fuse die er regelmatig uitklapte, wegvallend clean kanaal, brom, ruis etc.. Ik heb ze overigens allebei gebruikt gekocht en hoe de vorige eigenaren ze hebben onderhouden, is dan natuurlijk een vraagteken. Het zijn leuke amps die op laag volume fijn klinken, maar qua bouwkwaliteit niet on par met mijn Diezel en Orange. Op zich logisch, want die zijn een stuk duurder.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 12 mei 2018 om 20:02
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Goddank wel ja want als ze dat niet waren....... MIDI/buizen uit de '90s...... daar wil je niet aan knutselen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    maar qua bouwkwaliteit niet on par met mijn Diezel en Orange. Op zich logisch, want die zijn een stuk duurder.
    Nou....ik heb een hughes & kettner triamp mk2 gehad. Toch ook geen goedkope amp, maar heb daar ook regelmatig wat aan gehad. Wel jammer, want best leuke amps.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Prijs bepaalt dat niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top