Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Gitaar direct in PA/ Amp en speaker sim

    Ik denk dat het hier thuishoort. Zo niet, verplaats mijn bericht gerust.

    Ik wil graag direct in een PA in kunnen prikken maar niet aan de Helixen en andere Multi fx dingen. Het moet redelijk budget maar toch zo goed mogelijk klinken. Met amp en speaker sim denk ik dan.
    Gewoon mijn eigen pedalen --> kastje --> PA.

    Wie kan mij raden wat goeie 'kastjes' zijn? Ik zie prijzen variërend van €60,- tot €1200,-. Geen idee wat ik er voor wil uitgeven, het is voor situaties waar ik liever niet in zit maar me wel in moet kunnen redden.

    Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tech 21 sansamp en Liverpool schijnen goeie simulators in pedal formaat te zijn, is iedereen wel lyrisch over:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

    En dus de Liverpool:

    https://reverb.com/nl/p/tech-21-live...E&hfid=4684442

    Nieuw rond de 200-250. Tweedehands goed te vinden.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De Vox pathfinder 10 klinkt heel aardig bij rechtstreekse aansluiting. Kost nieuw 85 euro en hij is klein en licht.

    7. HEADPHONE/LINE OUT Jack
    This dual output carries a specially filtered signal for use
    with either headphones or for direct connection to a
    soundboard or recording console. The LINE OUT gives
    you a good sounding signal for recording or live work
    without having to mic up the amp.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 mei 2018 om 12:03

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik heb een Mooer trescab in mijn tas met kabels zitten voor noodsituaties, en tot nu toe één keer effectief moeten gebruiken toen mijn amp het begaf tijdens de soundcheck. Ik ga niet zeggen dat het "geweldig" goed klinkt maar ik was blij dat ik het aangeschaft had.
    Het is echt wel een budget ding en het is niet zo dat je er voor de lol live over gaat willen spelen, maar in geval van nood is het een lifeline, je hangt je pedaalbord ervoor en klaar.

    Ik heb ook nog een HT Dual pedaal van Blackstar aangeschaft als backup, die kan je als gewone overdrive/distortion gebruiken maar deze heeft ook een uitgang met speaker sim die niet echt slecht klinkt. De bedoeling van deze was om iets te hebben dat ik ook kan gebruiken moest er iets met mijn pedaalbord gebeuren.

    Om in herhaling te vallen, het is wat behelpen maar het werkt wel in geval van nood.

    Tegenwoordig zijn er wel best wat oplossingen te vinden voor deze gevallen, de ene wat beter en duurder dan de andere.
    Ik hoor ook wel goede dingen over een reeks van Two Notes, le clean, le crunch enz dacht ik. Deze gaan voor rond de 300E volgens mij.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nieuw rond de 200-250. Tweedehands goed te vinden.
    Of voor 1/10de van de prijs heb je de Harley Benton copy:
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...ZSI6Im5sIn0%3D
    Liverpool is de Vox versie maar je hebt ook de Fender en Marshall versie.

    Ik heb zowel de originele pedalen van Tech 21 gehad als de Joyo/Harley Benton copies en ik hoorde weinig tot geen verschil.
    De circuits zijn trouwens voor 98% identiek.
    Bouwkwaliteit is niet te vergelijken en dat mag ook wel als je voor de prijs van 1 Tech21 pedaal er bijna 10 van HB kan kopen.

    Ze zitten alle vier op mijn 'koptelefoon-boardje' met een stereo reverb erachter.
    Daarop vind ik ze super klinken maar als ik ze door actieve luidsprekers gebruik mis ik toch de sound en feel van een echte (tube) amp.
    Het klinkt toch meer als een OD/distortion pedaaltje waar het hoog wat van weggefilterd is.

    Zelfs de goedkoopste digitale sims klinken realistischer (maar daarom misschien niet altijd beter volgens jouw smaak)
    Dat typische woody, beetje holle geluid en de daarbij horende resonanties van een echte amp en echte guitarspeaker is er nergens in te bespeuren. Frequentie response plots maken dat ook onmiddellijk duidelijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik denk dan direct aan de Two Notes Torpedo.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk direct aan een mooer radar. Gebruiken met je drives en je favoriete ir’s en je hebt een redelijke tot goede livesound voor weinig.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    O ja en natuurlijk klinken die Hotone nano heads ook goed rechtstreeks naar de P.A. Ze kosten rond de 100 euro en passen bijna in je binnenzak. Voor een clean basisgeluid om je effecten op los te laten zou ik de Mojo Diamond nemen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dan direct aan de Two Notes Torpedo.
    +1 want de Torpedo CAB simuleert zowel de buizen eindversterker, het gitaar cabinet en de opname microfoon. Het enige wat je dan nog mist imo is de voorversterker ofwel de buizen preamp. Zelf heb ik daarvoor nog een Reussenzehn Blackface buizen pedaal (Fender preamp circuit) en deze cleane preamp geeft ook nog eens behoorlijk wat extra warmte aan je sound.

    Dus: pedalen --> buizen preamp kastje --> Torpedo CAB kastje --> PA.

    Met elkaar wel iets kostbaarder (ca. 500 Euro) maar dan heb je ook iets heel goeds.

    Goedkoper alternatief is een Koch '63 OD buizen preamp die een ingebouwde speaker simulator (analoog filter) heeft en als extra een effectloop + voeding aan boord heeft om je 9V pedalen te voeden. Klinkt ook heel redelijk maar heeft t.o.v. de Torpedo dus geen modeling variaties.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 mei 2018 om 19:56

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tweedehands koch pedaltone? Fx loop en 3 kanaals. Top ding als het rechtstreeks via de PA moet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top