Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2004
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    1

    Standaard Zelf kleuren van gitaar

    Ik ben al een paar dagen online op zoek naar manieren om mijn zelfbouwgitaartje een kleur te geven. Ik wil de kleur uiteindelijk afwerken met danish oil of tru-oil.

    Nu zie ik verschillende methoden, zoals het gebruik van inkt of olieverf of speciale gitaarverf.

    Maar welke inkt zou ik kunnen gebruiken? En wat is er anders aan gitaarverf in vergelijking met houtverf? Hout is hout toch? En wat is de beste methode voor zo'n behandeling?

    Kortom, wie kan me tips geven over de verschillende methoden en materialen die ik kan gebruiken voor het kleuren van m'n gitaar?

    Groeten,

    Mark

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Clou waterbeits als het transparant moet. Ecoline kan ook maar verkleurt sneller

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    in een andere topic zie je wat foto's van mijn projectje om een gitaarbody een andere kleur te geven
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3367878

    je kan voor Rusting Danish oil diverse kleuren krijgen om het hout te transparant te kleuren.
    bij mij zie je een combinatie van clou poederbeits met daarna nog een kleurmiddel van Rustin.

    waar je op moet letten is dat sommige kleurstoffen niet uitharden en bv met gebruik van water later weer gaan vloeien.
    zeker de clou kan vezels van je hout omhoog laten komen dus daar is vaak het advies de body is wat nat te maken met een natte doek en dan te wachten tot hij droog is.
    dan weer schuren zodat die omhoog staande vezels verdwijnen en dan pas kleuren.

    ben benieuwt naar de foto's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top