Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard Tremolo tip voor stratocasters (Floyd Rose rail tail)

    Ik kwam deze tegen op YouTube en vond het wel interessant om even te delen.
    Ik heb zelf niet echt last van ontstemmen met mijn strats maar misschien zijn er mensen die er iets mee kunnen doen als ze hun tremolo willen upgraden of als alternatief voor een locking tremolo.

    Op de Floyd Rose site staat een prijs vermeld van 250$, niet goedkoop dus, maar als hij doet wat hij moet doen is het misschien de kost wel waard voor sommigen.


  2. #2

    Standaard

    Heb ik iets gemist, of kan hij nu alleen omlaag met de wammy? Dan kun je ook de veren van de standaard tremolo strakker aandraaien. Is dat ontstemmingsprobleem bij bends ook opgelost, en de sustain ws. ook al een heel eind...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Heb ik iets gemist, of kan hij nu alleen omlaag met de wammy? Dan kun je ook de veren van de standaard tremolo strakker aandraaien. Is dat ontstemmingsprobleem bij bends ook opgelost, en de sustain ws. ook al een heel eind...
    Ik ben net eens op de site van Floyd Rose gaan kijken en het is inderdaad dive only.
    Ik neem aan dat er met die roller zadels en het scharnier mechanisme wel wat minder frictie zal zijn, maar ik denk inderdaad ook niet dat er zo'n groot verschil zal zijn met een standaard tremolo die tegen de body zit met strakke veren.

    250$ lijkt me nogal aan de prijs voor een dive only tremolo.

    Niet dat ik op zoek ben naar een trem hoor, maar ik kwam dit tegen op YouTube en ik had er nog nooit van gehoord.
    Ik heb behoorlijk wat tijd gestoken in het afstellen van mijn gitaren en een goed gesneden en afgestelde topkam maakt al een erg groot verschil in tremolo gebruik.

    Het zal er misschien ook wat vanaf hangen hoe de tremolo gebruikt wordt he, maar als je voor dive bombs ect gaat lijkt een vintage stijl tremolo me sowieso niet echt aangewezen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vraag me af of dat een investering waard is. Ik heb een American Standard HSS gehad en die bleef keurig op stemming, ook bij stevig tremologebruik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Dat bedoel ik inderdaad ja, mijn strats zijn allemaal perfect afgesteld en ik moet al heel erg losgaan met de tremolo voor ze beginnen te ontstemmen.

  6. #6

    Standaard

    Tremking of een Bladerunner lijken me dan toch betere alternatieven. Zit in dezelfde prijsklasse. En beide hebben oplossingen voor het ontstemmen bij bends (bij de Bladerunner is dat wel een los onderdeel dat ook nog eens zo;n 70 euro kost.) Maar goed, dat is wel afgaande op wat ik erover heb kunnen vinden op youtube.

    Maar een dive only tremolo uitbrengen snap ik niet zo...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Tremking of een Bladerunner lijken me dan toch betere alternatieven. Zit in dezelfde prijsklasse. En beide hebben oplossingen voor het ontstemmen bij bends (bij de Bladerunner is dat wel een los onderdeel dat ook nog eens zo;n 70 euro kost.) Maar goed, dat is wel afgaande op wat ik erover heb kunnen vinden op youtube.

    Maar een dive only tremolo uitbrengen snap ik niet zo...
    Het is wel een raar concept inderdaad.

    Die super V heb ik nooit zelfs gebruikt, maar die gebruikt ongeveer hetzelfde principe dacht ik, met een soort scharnier.

    Ik heb wel een partcaster waar een abm tremolo opzit en deze vind ik helemaal niet slecht, maar da's dan weer een gewone normale vintage style tremolo met een stalen blok.

    Voor de rest heb ik op bijna al mijn bouwsels een callaham tremolo staan waar ik zeer tevreden over ben.
    Ik ben nu ook wel niet zo'n fanatieke tremolo gebruiker (maar af en toe wat zotte dingen ), maar icm met een goed afgestelde topkam heb ik nog nooit stemproblemen gehad.

    Volgens mij zijn veel tremolo problemen eenvoudig op te lossen met een goed afstelling, vooral van de topkam.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Wow
    Dat ding kost bij Thomann maar liefst 435 euro !!!

  9. #9

    Standaard

    Belangrijkste is de nut (topkam) en eventueel string retainers. Als de snaren daar niet blijven steken dan is een gewone standaard Strat trem ok.
    Als ze dat wel doen dan ben je met deze "Floyd" (wat een lelijk ding trouwens) ook geen stap verder; dus ik zie er het nut niet van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top