Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Buiten versterker advies gevraagd

    Mensen,

    Ik speel op een accoustische Selmer de luxe. Mooi element in het gat geklikt en dan kan mijn versterker (GK uit de jaren 80, de 206 en hier een link voor de liefhebber: https://www.vintage-guitar.de/detailsvintage_1921.html) prima aansturen voor kleine zaaltjes en af en toe buiten. Maar er moet wel stroom zijn!

    Nu vraag ik mij af, is er een soort versterker (let op, ik ben digibeet en NIET op de hoogte) die een interne oplaadbare accu heeft, een flink aantal uren kan spelen én, heel belangrijk, een beetje zelfde soort geluid heeft? Beetje Jazzie/Gibsonachtig jaren 50 ouderwets geluid dus.

    Ik wil af en toe op een terrasje spelen maar ik heb dan echt een beetje versterking nodig. Helemaal te gek zou zijn als er twee gitaren op konden tegelijkertijd maar dat zal wel niet kunnen.....

    Goh, ik hoop dat iemand iets weet?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Hoppa!
    https://m.thomann.de/gb/battery_oper...mplifiers.html

    Geen ervaring met dergelijke amps, dus ik kan je niks aanraden.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Hoe is 't eigenlijk met hoppa? Proberen ook nog wat euro's te vangen geloof ik, vriendelijke groeten daaro.
    Heb je een autoaccu plus 230V omvormer overwogen? Weegt en kost wat, maar dan kun je met je vertrouwde boeltje spelen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Hoe is 't eigenlijk met hoppa? Proberen ook nog wat euro's te vangen geloof ik, vriendelijke groeten daaro.
    Heb je een autoaccu plus 230V omvormer overwogen? Weegt en kost wat, maar dan kun je met je vertrouwde boeltje spelen.
    Wat je bedoelt met Hoppa snap ik niet helemaal maar de rest wel. Tja, dat zou inderdaad een beste oplossing zijn. Mijn versterker ken ik door en door. Doe er ook mijn gigs mee. Heerlijk geluid. Maar hemeltje. Ik heb een hele zwakke rug (twee auto-ongelukken) en ik heb al een eigen piano kruk (opvouwbaar) bij me. En die best wel zware versterker en dan nog een omvormer en een joekel van een accu? Dat is me te veel.

    Ik zie veel staan bij die link, L-Jay! Dank je wel. Dat is een uitgangspunt. Ik wist eigenlijk niet waar te beginnen. Zitten best dure bij. Maar ook heel goedkope! Benieuwd of die ook zo goed klinken. Die opgaves van vele uren zal ik met een korreltje zout nemen? Wss is 3/4 uur wel genoeg. Leuk, een zoektocht naar een beetje geluid. Voor ieder die meeleest: tips voor dat oldiejazzie geluid zijn welkom. Scheelt zoeken..... Roland is toch een beste speler? Of valt dat wel mee? Ik heb nu eenmaal ooit die KG gekocht en dat is natuurlijk de beste ter wereld, dat snap je wel.... ik zou willen dat zij er eentje maakten.

    Alvast weer dank u allen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Het zal me niks verbazen als die vele uren ook nog waar zijn. Maar ik kwam gisteren toevallig een kabeltje tegen die van de usb 5v, 9vDC maakt. Songbird Birdcable. Vooral bedoeld voor effecten, maar in de review die ik zag werd hij ook voor een roland cube versterkertje gebruikt. 1 of 2 powerbanks mee en je kan vast een hele tijd vooruit zonder telkens batterijen te hoeven kopen. Ik weet niet of er meer versterkers zijn die op 9v werken maar misschien kun je daar ook nog naar kijken.

  6. #6

    Standaard

    Ook een goede tip!
    Ik lees me inmiddels suf. op die Thomann site staan ook luistervoorbeelden. Grappig.
    En ik zie dat potverdrie hun hoofdkantoor 2 Km is van mijn geboortedorp, haha! Ik kocht er al eens snaren, nooit geweten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top