Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard To Buffer or Not to Buffer... That's the question

    Hoi allemaal,

    Ik heb een ietwat vreemde set up. Voor de paar pedaaltjes en de footcontroller ben ik een pedalboard aan het inrichten (ding zelf heb ik gekocht ). En ik wil een patchbay maken.
    Nou vraag ik me af of het handig/verstandig is buffers in te bouwen.
    Set up:
    Rick 360 Rick-O-Sound "stereo"signaal naar:
    Lehle 3@1 (A/B/C switcher)
    Neck PU signaal gaat vanaf Lehle via 3m kabel rechtstreeks naar Voodu Valve 1 in rackje
    Brug PU signaal gaat van Lehle -> TU-2 tuner -> Cry Baby via (2de) 3m kabel naar Voodu Valve 2 in rackje
    Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik nu verlies van tone heb. Aan de andere kant had ik wel last toen ik 6m kabels tussen "boardje" en Voodu Valve's had.

    Iemand advies?

    Alvast hartelijk bedankt!

    AC

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Je Lehle werkt al als buffer dus het heeft geen zin dat nog een keer over te doen.
    Sterker, buffers zijn tricky. Sommige buffers werken van zichzelf al niet goed en sommige in combinatie niet.
    Ik ben zeker geen tegenstander van buffers hoor maar wel met beleid en common sense.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AC Jet Glo Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik nu verlies van tone heb. Aan de andere kant had ik wel last toen ik 6m kabels tussen "boardje" en Voodu Valve's had.
    Als je niks mist zou ik niks doen.
    En wat pepe zegt; lehle buffert al, dus wellicht lost een buffer niks op voor je 6m kabels.

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Nou bedankt voor de antwoorden. Dat scheelt weer.
    Och, ik heb geen 6m nodig tussen board en rack. Dus dat is opzich niet zo'n probleem.

    Bedankt. Ik ga maar eens wat spulletjes bestellen voor de patch bay.

    AC

    Verstuurd vanaf een Palm Tungsten T5

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Lehle geeft helemaal geen buffer? Behalve de dual loop, die heeft een schakelbare buffer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik heb een 1@3 (oud model, niet sgos) gehad, die bufferde ook, terwijl het niet in de handleiding stond.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Huh? lehle gaat toch prat op “gold plated relays” en geen signaal aantasting enzo? Ik betwijfel of daar een buffer in zat... zonder stroom deden ze het namelijk ook (alleen geen LED verlichting)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Geen idee!
    Ik weet alleen dat ik een keer een storing had toen ik mijn toenmalig pedalboard aan het verbouwen was geweest.
    Ik.kwam er niet uit, en paul lenders had het in 30 seconden voor elkaar om de 1@3 iets anders in mijn signal chain te zetten dan hoe ik hem had, en weet nog dat ie zei dat dat kwam door de buffer. De storing was er nl niet met aktieve elementen.
    Ik heb het dus maar als waarheid aangenomen dat die Lehle gebufferd was, ook al zou ik de buffer niet herkennen als ik er overheen zou pleuren

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Volgens de 'bedienungsanleitung', is de Lehle (SgoS) toch echt TBP, met idd van die fancy relais,
    die zonder spanning onmogelijk kunnen schakelen ... Dat zijn voorloper (non-SgoS) stiekem wel
    gebufferd was lijkt me ook sterk, zonder spanning wordt er (ook) zeker niet gebufferd.

    Ergo, alleen de brug PU wordt nu gebufferd via de TU-2, of dat een probleem is weet ik echt niet,
    de meningen over BOSS buffers lopen nogal uiteen ... Misschien eens een degelijke buffer proberen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Volgens de 'bedienungsanleitung', is de Lehle (SgoS) toch echt TBP, met idd van die fancy relais,
    die zonder spanning onmogelijk kunnen schakelen ... Dat zijn voorloper (non-SgoS) stiekem wel
    gebufferd was lijkt me ook sterk, zonder spanning wordt er (ook) zeker niet gebufferd.
    Ik snap het ook niet, eerlijk gezegd, maar een signaalkabel die storing oppikt doordat ie te dicht bij een AC kabel ligt, was op te lossen door aktieve elementen, óf de lehle vóór dat kabeltje te zetten als het ware. Het zou ook niet logisch zijn dat die gold plated blabla dat oplost, zegt mijn onwetend brein.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    de meningen over BOSS buffers lopen nogal uiteen ... Misschien eens een degelijke buffer proberen?
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft boss verschillende buffers? Ik heb vaak tonesuck gehad in bypass met boss, maar niet met alle bossen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top