Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Alice In Chains nieuw album

    Gaat binnenkort uitkomen, het nieuwe album van Alice In Chains:

    https://www.guitarworld.com/artists/...ains-new-album

    Met het eerste nieuwe nummer:



    Qua gitaargeluid klinkt het in ieder geval al een stuk opener dan 'The Devil Put Dinosaurs Here', wat ik op z'n zachtst gezegd een beetje een tegenvallend album vond. Nieuwe nummer klinkt alvast lekker!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Is sinds gister uit en heb 'm nu een aantal keer beluisterd. Wat mij betreft niet het ruigste AIC album, maar wellicht wel zo ongeveer het beste. Ze zijn verder van het metal gebeuren vandaan gegaan. Het is nog steeds onmiskenbaar AIC. Depressief, droevig, maar met een hoop melancholiek, wat prachtige melodieën met zich meebrengt. De gitaarpartijen zijn wat mij betreft het beste wat ik tot nu toe van Cantrell heb gehoord (waar ook Duvall veel aan bijdraagt). En Duvall heeft zichzelf overtroffen. Als je niet beter zou weten, zou je soms zweren dat je Lane Staley hoort. Steengoed album! En een retegoeie mix. Drumgeluid is eindelijk 's goed, baswerk klinkt super, gitaarpartijen zijn itt The Devil Put Dinosaurs Here wel heel transparant en niet meer zo overdreven gedubd. Nogmaals; steengoed album!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ga deze eens checken n.a.v. je recensie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Let wel, het is wel uit monde van een toch al groot AIC fan hoor. Ik wil niet zeggen dat ik fanboy ben, maar het hangt er wel dicht tegenaan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Ik kwam er vandaag achter dat-ie uit was, meteen even opgezet: qua sound de fijnste tot nu toe, zeker sinds de "comeback". Nog geen nummers ontdekt die echt blijven hangen in m'n hoofd, dat heb ik met bv. Stone (van The Devil...) wel veel meer.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Op The Devil Put Dinosaurs Here had ik het eigenlijk ook alleen maar met Stone en in mindere mate met Hollow. De rest was veel te langdradig en het geluid helemaal dicht gesmeerd. Op Rainy Fog lijken ze zich ook heel erg te hebben gericht op meer kop-staart nummers met een herkenbaar refrein. The One You Know, Never Fade, Red Giant, Drone, All I Am, Deaf Ears Blind Eyes, ik blijf ze mee neuriën. De samenzang van Duvall en Cantrell in de refreinen vind ik het beste wat ze tot nu toe hebben gedaan. Heel evenwichtig album, heel doordacht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Locatie
    Ronse, België
    Berichten
    282

    Standaard

    Hier ook grote fan(boy). Rainier Fog komt bij mij ook beter binnen dan The Devil Puts Dinosaurs Here, wat ik het minste van de drie albums met William Duvall vind. Ben al zo'n 27 jaar fan en het doet deugd te zien dat de band in de huidige bezetting nog steeds relevant is. Ik ga ze in elk geval zien in de AB.
    Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
    Een van de bruutste nummers ooit vind ik tog wel Doomsayer, van Hatebreed.
    moet je opzetten als je met je moeder in de kamer zit, terwijl zij angstig toekijkt hoe jij de tafel doormidden springt en het servies kapot gooit

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb inmiddels kaartjes voor de 013. Ook veel zin in!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh, nieuw clippie mag niet ontbreken:



    Wat mij betreft het beste nummer van het album.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Never Fade refrein blijft inderdaad echt wel hangen
    Ik kijk er enorm naar uit om ze terug live te zien, dit keer in AB

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top