Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Victory V50 en V30???

    Iemand ervaring met de Victory V50 en V30? Ik ben wel onder de indruk van de sounds van deze amps, maar dat is gebaseerd op Youtube en misschien niet representatief. De enige downside is de gedeelde toonregeling, maar wellicht valt dat in de praktijk mee. Ik ben ook benieuwd naar de headroom op het cleane kanaal van de V30.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik kijk al een tijd naar deze amps. Guthrie Govan speelt er op en haalt er waanzinig mooie geluiden uit. Nu is hij ook niet zomaar een gitarist. Ik geloof dat een van onze mede GN'ers ook meerdere Vicrory amps heeft. Zoek opdracht gedaan?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik kijk al een tijd naar deze amps. Guthrie Govan speelt er op en haalt er waanzinig mooie geluiden uit. Nu is hij ook niet zomaar een gitarist. Ik geloof dat een van onze mede GN'ers ook meerdere Vicrory amps heeft. Zoek opdracht gedaan?
    Orpheo als ik me wel herinner. Ook de V130 Super Countess is interessant, al neig ik van nature niet snel naar 6L6.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik kijk al een tijd naar deze amps. Guthrie Govan speelt er op en haalt er waanzinig mooie geluiden uit. Nu is hij ook niet zomaar een gitarist. Ik geloof dat een van onze mede GN'ers ook meerdere Vicrory amps heeft. Zoek opdracht gedaan?
    Guthrie haalt nog een waanzinnige sound uit een pak melk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik repeteer morgen in een winkel in Apeldoorn waar ze Victory amps verkopen. Zal eens mijn licht opsteken. Gedeelde regeling hoeft geen probleem te zijn. Veelal speel je op een enkel kanaal waarbij je de boost gebruikt voor solo. EL 34 kun je wisselen voor 6L6 volgens de beschrijving. Hoewel ik een amp met drive liever alleen op EL34 heb, net als mijn Koch.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Zat net even YouTube te kijken naar filmpje van Andertons . De amp komt daar op mij over als de zoveelste Marshall clone , maar dan goed gebouwd. Wat zoek je er in wat je niet vind in bv Mesa, Koch, PRS en anderen?
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Zat net even YouTube te kijken naar filmpje van Andertons . De amp komt daar op mij over als de zoveelste Marshall clone , maar dan goed gebouwd. Wat zoek je er in wat je niet vind in bv Mesa, Koch, PRS en anderen?
    Ik vind de drivesounds overtuigend. Die amps hebben niet dat bijtende tophoog van een Marshall of sommige Friedmans, het klinkt allemaal net wat romiger en toch powerful en agressief. Bovendien zit er behoorlijk wat gain in. Voor een aantal nummers heb ik dat nodig. Ik vind het ook wel karaktervolle bakken. Ik ben gewoon benieuwd hoe ze aanvoelen. Een amp kan goed klinken, maar je kunt de respons bijvoorbeeld als stiff of te los ervaren. Ik wil zelf nog wel gaan testen, maar ja , Nieuwegein is niet om de hoek en ik heb het razend druk.

    Mesa's heb ik gehad, die doen het doorgaans niet echt voor mij. Dat heeft denk ik met de dichtheid van de oversturing te maken. Koch Multitone heb ik na een paar jaar ook ingeruild. Iets te steriel voor mij. PRS neuhhh. Ik heb trouwens niet per se een amp nodig. Het is meer dat nieuwe gear je kan inspireren om anders of andere dingen te spelen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Kennis van mij heeft de Ritchie Kotzen uitvoering , die klinkt met oversturing en ook clean erg lekker , zeer veelzijdig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Zat net even YouTube te kijken naar filmpje van Andertons . De amp komt daar op mij over als de zoveelste Marshall clone , maar dan goed gebouwd. Wat zoek je er in wat je niet vind in bv Mesa, Koch, PRS en anderen?
    Deze voorbeelden gaan echt niet op. Als Mesa, Koch en PRS versterkers iets niet zijn, dan is het wel 'Marshall clone'. Echt héél ander vaarwater. PRS komt dan nog het dichtst in de buurt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vind de drivesounds overtuigend. Die amps hebben niet dat bijtende tophoog van een Marshall of sommige Friedmans, het klinkt allemaal net wat romiger en toch powerful en agressief.
    Dat zou voor mij persoonlijk juist een afknapper zijn, als het bijtende hoog van een goeie Marshall er niet in zit. Het hoeft van mij nou ook niet het glazuur van je tanden te blazen, maar dat agressieve van een Marshall, dat zit 'm voor mij nou net in dat hoog en midhoog. Nou ken ik die Victory versterkers verder niet hoor, nog nooit op gespeeld. Maar ze komen me wel heel erg netjes over. Geen Van Halen of Rhoads achtige klanken, met juist dat agressief bijtende. Ik ken eigenlijk ook maar één professionele gitarist, waarvan ik weet dat ie tegenwoordig over Victory versterkers speelt en dat is Dave Murray van Maiden. Ik moet zeggen, ik vind z'n geluid er niet mooier op geworden, een beetje weggemoffeld. Ook bij die clipjes krijg ik dat gevoel. Stand-alone zal dat vast fantastisch klinken, maar in een bandmix zou ik juist dat bijtende gaan missen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top