Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    met gotoh heeft hij hetzelfde probleem, de gaten zijn blijknaar verkeerd op de nek (wat vrij slordig is voor een met CNC gefabriceerde nek, tis niet dat Warmoth net begonnen is)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Waarom koop je niet gewoon ee nGotoh nutje?
    Top kwaliteit en prima te betalen.

    Ligt die G niet meer aan de octaafzuiverheid van je gitaar?
    life sucks and then you die

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat is me achteraf ook heel erg tegen gevallen van Warmoth. Ik heb louter goeie ervaringen met Warmoth, behalve in dit geval dus. Ik had de nek ook linea recta terug moeten sturen, maar ik was wat verblind door de nieuwe aanwinst en heb me twee jaar lang meer bezig gehouden met verschillende elementjes, D-tuna en weet ik het wat niet meer. Twee jaar later nog 's een hals terug sturen, ik vrees dat ik nul op rekest krijg... Ik weet het eigenlijk wel zeker.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik heb hetzelfde gehad met Musikraft. Hele goede hals, maar de (geinstalleerde) R3 nut zat iets scheef. Zij gaven het 'werken van het hout' de schuld. Gelukkig alleen top mount. Heb de gaatjes opgevuld, opnieuw geboord en tevens vast gelijmd (zal wel niet horen maar werkt prima). Hij zit nu al jaren op de goede plek in ieder geval!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb zojuist ook maar de gaatjes gedicht. Gewoon met houtvuller trouwens, van dat schroefvaste spul van Alabastine, lag nog ergens in de schuur. Mocht dat niet werken, dan vul ik het wel op met deuveltjes. Vanavond maar 's de brug opnieuw plaatsen, kijken wat het oplevert.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het probleem lijkt opgelost. Het dichtkitten met dat Alabastine spul verdient geen schoonheidsprijs, maar het lijkt te werken. Nog niet versterkt kunnen spelen ivm de kleine gup die slaapt, maar op de tuner lijkt de G snaar niet meer zo weg te lopen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben benieuwd!
    Het enige dat ik nog niet begrijp is het "weglopen". Bij een verkeerde intonatie zou je zeggen dat ie gewoon verkeerd is, en niet goed begint en dan afbuigt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Normaal gesproken, bij mij tenminste (), stem ik de G snaar net even boven pitch en loopt dan vrij snel naar de goeie hoogte. Maar toen de kam niet lekker stond, moest ik eerst de G snaar wat te ver boven pitch stemmen, daar liep ie dan naar toe, bleef even op de goeie hoogte en liep dan verder naar beneden qua toonhoogte. Op deze manier kon ik nog een beetje het verhullen, maar ik raakte de gitaar daardoor eigenlijk nooit meer aan, want ik irriteerde me rot en bleef maar stemmen. Nu lijkt ie normaal in de goeie hoogte te blijven, zo aan de tuner te zien.

    edit: Ik moet wel weer echt volledig opnieuw intoneren kom ik net achter. Zoveel verschil maakt het dus kennelijk zelfs. Met de hollow points is dat trouwens wel appeltje-eitje. Daar ben ik wel erg blij mee en kan ik echt iedereen aanraden.
    Laatst gewijzigd door Brum; 5 mei 2018 om 21:53

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het probleem is helaas maar deels verholpen. Ik ben nou wel tot de conclusie gekomen dat de gitaar maar nauwelijks goed te intoneren is. Als de G snaar goed geintoneerd staat, voor zover dat dat kan bij een G snaar, dan is ie ergens wel weer vals. Ik heb de gitaar opgegeven. Na anderhalf jaar van alles er aan te hebben geknutseld en gedaan ben ik er wel klaar mee. Komt voorlopig niet meer uit het rek en wie weet dat ik er nog wat onderdelen van overhevel naar een toekomstig projectje. Ik ga de liefde in deze gitaar niet vinden in ieder geval. Wat ik erg jammer vind, want, ook door de nodige investeringen, klinkt ie wel erg goed. Maar ik heb niks aan een valse gitaar, dus streep erdoor. Helaas...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Meet eens van de rand van de toets daar waar de nut zit naar (bv) de 12e fret? Zit er toevallig verschil in deze maat tussen de hoge E en lage E kant?
    Stel dat de toets daar nét ietsje scheef is, dan is het wellicht nog eenvoudig te fixen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Meet eens van de rand van de toets daar waar de nut zit naar (bv) de 12e fret? Zit er toevallig verschil in deze maat tussen de hoge E en lage E kant?
    Stel dat de toets daar nét ietsje scheef is, dan is het wellicht nog eenvoudig te fixen.
    heb ooit een verhaal van een G&L gitaar gelezen die met hetzelfde probleem zat en bleek waarschijnlijk niet goed vast te zijn gezet tijdens het zagen/frezen van de fretsleuven waardoor de frets er enigsinds scheef in zaten en dus niet te intoneren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top