Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Suc6! Je moet tweaken voor de juiste hoogte, BKP's zijn daar nogal gevoelig voor. Elke mm geeft een ander resultaat. Bij mij staat de Crawler relatief ver van de strings.
    Dat heb ik inderdaad meer gelezen op het BKP forum.
    Maar dat komt helemaal goed hoor, ik ben nogal een pietje precies wat pickup hoogte betreft, dat kan echt een hoop verschil maken qua sound.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Suc6! Je moet tweaken voor de juiste hoogte, BKP's zijn daar nogal gevoelig voor. Elke mm geeft een ander resultaat. Bij mij staat de Crawler relatief ver van de strings.
    Hoe ver is ver?
    Ik gebruik zelf met name Nailbombs, en heb ze best dicht bij de snaren staan denk ik, mm of 3-4 schat ik.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat is nog redelijk ver van de snaren op zich. De stelregel voor humbuckers is zo'n 2,5mm. Ik heb ze meestal ook wat verder van de snaren. Hoge output wat verder, pak 'm beet zo'n 4mm en lage output humbuckers zo'n 3mm. Toevallig gister nog een setje The Mules staan afstellen op m'n SG, die staan wel zo'n 2,5mm van de snaren. Ik vind overigens dat je bij alle merken wel tamelijk moet finetunen qua hoogte en soms ook de hoogte van de polepieces. Bij Dimarzio en SD zit ik ook altijd te draaien tot het niet leuk meer is.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    O....dan moet ik toch eens meten....misschien deugt mijn timmermansoog niet

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe ver is ver?
    Ik gebruik zelf met name Nailbombs, en heb ze best dicht bij de snaren staan denk ik, mm of 3-4 schat ik.
    Net gemeten: 4 mm en dat vind ik redelijk ver van de snaren.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 14 juni 2018 om 16:51
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ook even gemeten; 2mm bij de brug (tot bovenkant polepieces), 3,5mm bij de neck.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Niet meten, maar luisteren.
    Dat is iig hoe ik het altijd afstel...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Er wordt mij vaak verweten dat ik slecht luister, dus ik.móet wel meten

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is overigens wel gemeten terwijl je de snaar op de laatste fret ingedrukt hebt gehouden, toch? De rest klopt wel. Dat zou je echt met je oren moeten doen. Voor mij is de verhouding palmmuten - sustain - en verhouding hoog/laag het belangrijkste. Als ik daar ongeveer de consensus in weet te vinden ben ik tevreden. En soms is dat net even een polepiece een stukje omhoog of naar beneden. En daarin geef ik Telerocker wel gelijk, tenminste in het geval van de Crawler, daar is best nog wel wat te winnen met wat finetunen met zowel de hoogte als de polepieces.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het is overigens wel gemeten terwijl je de snaar op de laatste fret ingedrukt hebt gehouden, toch?
    Als uniforme meetmethode wellicht ok, maar het is de vraag of het slim is juist daar te meten.
    Zelf kom ik daar nooit in geval van de lage e, dus waarom ik dan daar de pickup hoogte belangrijk zou vinden, geen idee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top