Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard Ervaring met IronGear pickups?

    Iemand? En met de Hot Slag en Rollin Mill in t bijzonder?

  2. #2

    Standaard

    Beiden heb ik, de hot slag vond ik inderdaad JB/SH-4 achtig klinken maar heeft beetje irritant sizzling top hoog.
    De rolling mill is vrij medium gain maar kan op een high gain amp super dik en neutraal klinken (waar ik hem ook voor gebruikt heb).
    Hangt een beetje er van af wat je wilt doen qua muziekstijl. De hot slag is wat vetter ala SH-4/JB en de rolling mill meer SH-2, in een high gain stack vond ik de rolling mill vetter klinken vanwege beter spectrum aan geluid wat het gaf (iets minder gain maar dat doet je amp al die gain geven).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Dank! Voor je uitgebreide beschrijving. Ben heel erg aan t twijfelen tussen deze twee in resp. brug en nek (neem aan dat jij dat ook zo had?) En de Entwistle HDN pick-ups

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb de Irongear hot slag een keer geprobeerd (ter vervanging van een GFS grunchy pat in een Les Paul) in de brug positie en ik vond 't 3 keer niks. Al 't midden was opeens uit m'n gitaargeluid weg. En idd Sizzling hoog. Juist het midden wat zo lekker klinkt van een powerchord van een LP door een marshall was weg.

    Dus ik heb er 1tje in de aanbieding.. Maar 1 keer gebruikt. In origineel plastic doosje. Tegen elk aannemelijk bod.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben ook geen fan van de hot slag, de Seymour Duncan SH-4 heeft meer mid lows en dus meer ballen.
    Die van mij ligt ook stof te happen en gebruik ik vooral als test pickup als het nodig is.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dank! Voor je uitgebreide beschrijving. Ben heel erg aan t twijfelen tussen deze twee in resp. brug en nek (neem aan dat jij dat ook zo had?) En de Entwistle HDN pick-ups
    Ik zelf zou de hot slag iig niet meer nemen en een andere proberen voor metal zoals de the metal machine, ze hebben dacht ik 2 keramische pickups in hun arsenaal.
    Maar 2e hands een Seymour Duncan SH-4 of SH-6 is denk ik meer waar voor je geld.
    De rolling mill vond ik wel goed op de juiste amp.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb de Irongear hot slag een keer geprobeerd (ter vervanging van een GFS grunchy pat in een Les Paul) in de brug positie en ik vond 't 3 keer niks. Al 't midden was opeens uit m'n gitaargeluid weg. En idd Sizzling hoog. Juist het midden wat zo lekker klinkt van een powerchord van een LP door een marshall was weg.

    Dus ik heb er 1tje in de aanbieding.. Maar 1 keer gebruikt. In origineel plastic doosje. Tegen elk aannemelijk bod.
    Oeh, je bent wel een goede salesman Raar want ik hoor voornamelijk van Les Paul gebruikers best goede reviews. Maar dank, ik neem t mee in mijn overwegingen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xmichielx Bekijk bericht
    Ik zelf zou de hot slag iig niet meer nemen en een andere proberen voor metal zoals de the metal machine, ze hebben dacht ik 2 keramische pickups in hun arsenaal.
    Maar 2e hands een Seymour Duncan SH-4 of SH-6 is denk ik meer waar voor je geld.
    De rolling mill vond ik wel goed op de juiste amp.
    Hoi Michiel, het is niet voor metal persé. Eigenlijk helemaal niet, maar ik speel ook in de kerk vaak stevige distortion (idd wel tegen metal aan, maar niet met dezelfde eisen) en als beperkte gitarist kan ik daar alleen goed mee overweg met medium tot hot pickups. Is waarschijnlijk mijn makke, maar ik voel me daar meer comfortabel mee. Maar het hoeven dus niet van die hele hot pickups als bijv een DiMarzio X2N oid te zijn. Medium hotness is prima, maar ik zoek vooral openheid, transparantie, ook bij veel gain. En er hoeft niet zoveel low in te zitten.

  9. #9

    Standaard

    Ik zou eerder voor een 2e hands Seymour Duncan gaan dan, die hebben gewoon iets meer ballen en meer helderheid is mijn gevoel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Zit nog heel erg te twijfelen over Entwistle HDN pickups. Hoor hier te veel negatieve verhalen over IronGear. Wat niet persé betekent dat ze niet voor mij geschikt zouden zijn, maar ja, kan ze ook niet even uitproberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top