Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard angled headstock versus nut style

    Goedemorgen,

    Ik zit me iets af te vragen, en heb het antwoord nog niet echt kunnen vinden.

    Fenders en kopieën daarvan hebben over het algemeen een headstock zonder hoek ten opzichte van de hals.
    Dit is bovendien meestal gecombineerd met een topkam die "in" de toets valt:


    Gibson, PRS, Jackson, etcetera hebben over het algemeen een headstock angle, en dat is dan ook gelijk gecombineerd met een topkam die "achter" de toets staat:


    Als je kijkt naar bijvoorbeeld Warmoth, die hebben de standaard strat necks, met de topkam in de toets.
    Op het moment dat je bij Warmoth kijkt naar de angled-back headstock strat necks, dan staat ook meteen de topkam achter de toets.

    Ik heb tot nu toe nog geen enkel voorbeeld kunnen vinden van een angled headstock met een fender-style topkam, en ook geen rechte (strat style) headstock met een topkam die achter de toets staat.

    Weet iemand waarom dat is? In principe zou de headstock hoek toch niet per se een relatie hoeven te hebben met het nut-principe dat gebruikt wordt?


    edit: crap, ik vind nu ineens een plaatje van een rechte headstock met een "gibson style" topkam:
    https://www.gluedtomusic.com/blog/1/...nts-explained/
    Maar dit blijft hoogst ongebruikelijk...en andersom heb ik het nog niet gezien.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 29 april 2018 om 09:47

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top