Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Lege Tab Bladen..

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2008
    Locatie
    Rond hasselt
    Berichten
    39

    Standaard Lege Tab Bladen..

    Hier is een site met lege tabbladen voor als je zelf een muziekstuk wilt uitzoeken... Altijd wel handig dacht ik..

    http://www.blanksheetmusic.net
    Sex Drugs And Rock N' Roll

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorne Bekijk bericht
    Hier is een site met lege tabbladen voor als je zelf een muziekstuk wilt uitzoeken... Altijd wel handig dacht ik..

    http://www.blanksheetmusic.net
    Dit is een heel oud topic maar ik zoek zo iets maar waar je dan zelf op de pC de posities kan invullen.
    weet iemand daar een link van.

  3. #3

    Standaard

    Is TuxGuitar misschien iets ? Is een programma dat je op de PC installeert. (dus geen link)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Is TuxGuitar misschien iets ? Is een programma dat je op de PC installeert. (dus geen link)
    Bedankt voor je bijdrage, ik ken het niet maar ga het proberen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    In MuseScore kan het ook. Dat is een gratis programma, en het is echt een top programma om partituren te schrijven, af te laten spelen, uit te printen, tabs te maken, wat dan ook. Je kunt via tabs invoeren, je kunt tabs maken van notenschrift, het ding houdt rekening met andersgestemde instrumenten (saxofoons en zo).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    In MuseScore kan het ook. Dat is een gratis programma, en het is echt een top programma om partituren te schrijven, af te laten spelen, uit te printen, tabs te maken, wat dan ook. Je kunt via tabs invoeren, je kunt tabs maken van notenschrift, het ding houdt rekening met andersgestemde instrumenten (saxofoons en zo).
    Vette tip, thanks!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Graag gedaan! Ik doe er heel veel mee. Ik ben meestal degene die muzikaal alles uitzoekt, en dit programma is een uitkomst. In het gelegenheidsbandje bij ons in de kerk hadden we op een gegeven moment twee dwarsfluiten en een sax in Eb. Met MuseScore heb ik de hele arrangementen geschreven. Maar ook nieuwe liedjes heb ik er in uitgewerkt, met alle partijen (zelfs drums), akkoorden erbij en een audio-bestandje. Ideaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaaf. Ik werk qua componeren in mijn eigen studiootje gewoon in de piano roll, en in de kerk werken we alleen met chord sheets, maar mocht ik ooit weer eens een partituur uitschrijven en CuBase blijkt niet flexibel genoeg te zijn ga ik dit zeker uit proberen!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    En je kunt natuurlijk ook Guitar pro aanschaffen. Versie 7 is nu te koop voor ongeveer 7 tientjes. Dat je met dat programma ook de partijen af kunt spelen is een zeer waardevol iets. Ook kun je de sound van de gitaar helemaal shapen. Je kunt uit verschillende versterkers en effecten kiezen bijvoorbeeld.
    Niet gratis maar het is de investering waard.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    70 euro vind ik best een hoop geld. Interessant als je inderdaad verschillende gitaargeluiden wil maken, maar verder... MuseScore speelt ook partijen af.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top