Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard Mesa Recto-Verb 25 - Clean "overstuurt" bij 1 gitaar?

    Hi allen,

    Beetje een rare omschrijving van het topic maar kon het even niet beter samenvatten. Ik heb gisteren een B-stock Mesa ontvangen van 1 van de bekendere dozenschuivers des vaderlands. Aangegeven was dat de verpakking beschadigd was en er wat vingerafdrukken op zouden kunnen zitten. Prima.

    Helaas bij ontvangst mogen concluderen dat de versterker niet goed gezekerd zat in zijn eigen doos, slechts 2 van de 4 hoekstukken waren aanwezig in de verpakking. Dus hij heeft onderweg lekker de gelegenheid gehad om door de doos te stuiteren over de verticale as. Ook zaten de accessoires (o.a. metalen footswitch) er los bij, wonder boven wonder slechts 1 beschadiging in het tolex.

    Ik heb ze vanochtend even gemaild over bovenstaande, ben erg benieuwd wat hun reactie zal zijn maar verwacht er niet te veel van. Heb niet echt het idee dat er nog veel gevoel of verantwoordelijkheid aanwezig is bij deze zaak.

    Maar dan nu het 'echte' euvel; bij het uittesten van de versterker merkte ik op dat er op het cleane kanaal en soort van oversturen plaatsvindt. Aangezien de versterker nieuw is voor mij dacht ik dat het wellicht aan de gain settings zou liggen, maar uiteindelijk blijft het verschijnsel voorkomen zelfs met de gain richting de 0.

    Het lijkt een soort van resonantie te zijn in het laag/midden gebied en komt enkel voor bij een ferme aanslag. Dit terwijl het signaal verder wel clean blijft. En dan het meest opmerkelijke - slechts bij 1 gitaar heb ik dit verschijnsel kunnen vaststellen.

    Nou snap ik ieders aanname; 't zal aan de gitaar liggen. En ik ben er zelf ook nog niet over uit. Maar in m'n hoofd weerleg ik toch telkens dat argument, gezien dezelfde gitaar op verschillende versterkers (Blackstar HT5, Peavey 6505MH, Fender Stage 1000) en de softwarematige varianten in Bias Amp geen van deze verschijnselen vertoond.

    De gitaar in kwestie betreft overigens een Ibanez RG2550, voorzien van DiMarzio LiquiFire en Crunch Lab. En het verschijnsel doet zich het meest prominent voor op het brugelement.

    In het lijstje van andere geteste gitaren zal ik me even beperken tot de brugelementen:

    Seymour Duncan JB
    Seymour Duncan Alternative8
    Seymour Duncan '59
    EMG 81

    Los van de '59 verwacht ik niet dat de andere in de lijst een significant lagere output zullen hebben, de JB zou ik zelf bijvoorbeeld al hoger inschatten. Een zoektocht op het interweb leverde me al resultaten op die de Phase Inverter buis aanschrijven als meest waarschijnlijke oorzaak. Die zou ik natuurlijk kunnen wisselen met een buisje wat ik heb liggen, maar ja... 't Is net een nieuwe versterker. En dat gecombineerd met bovenstaand omschreven verzendmethode vraag ik me af wat er onderweg allemaal is gebeurd met de versterker wat ik nu niet kan overzien.

    Tips? Ideeën? Suggesties?
    DA - doet je goed!

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Even een ander PI-buisje testen is minutenwerk en verandert verder niets aan garanties o.i.d.
    Ligt het daaraan, dan kun je dat melden en een nieuw buisje vragen, het lijkt me niet dat een leverancier daar moeilijk over gaat doen. Ligt het daar niet aan en blijven er problemen dan kan de hele versterker toch alsnog terug?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb deze versterker ook een jaar gehad en met de gain laag mag het clean kanaal niet oversturen. Mogelijk door het vervoer en de slechte verpakking zijn één of meerdere buizen niet meer in orde. Zoiezo even checken of alles nog goed op zijn plek zit! Het is een b-stock, ik had destijds een noisy transformer en defecte eindbuizen bij een nieuwe aanschaf, dat laatste was zelf op te lossen maar ik was er uiteindelijk niet happy mee dus mijn advies, kun je het probleem zelf niet oplossen dan terug sturen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Alright, goeie adviezen. Het idee om zelf buisjes te wisselen in een net nieuw aangeschafte versterker stond me niet helemaal aan, maar ach... ff wisselen kan weinig kwaad inderdaad. Gaan we proberen!

    - edit -

    Zojuist een antwoord mogen ontvangen van de winkel, ik kan een 20 eur. tegoedbon krijgen voor de beschadiging. Had ook nog gevraagd of ik toevallig een demo-model heb ontvangen gezien de laag stof die op de controls van de versterker lag maar er wordt me gegarandeerd dat ze geen demo-modellen verkopen. Blijf het toch raar vinden.
    Laatst gewijzigd door DarknessAwaits; 30 april 2018 om 16:37
    DA - doet je goed!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    En nog een berichtje om het af te maken... De oversturing die ik hoorde op het clean kanaal is een snoertje in de gitaar zelf. Dat trilt tegen de slagplaat aan de binnenkant en wordt blijkbaar opgepikt door de elementen en verder uitversterkt.

    't Is toch meestal de simpelste oplossing he...
    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top