Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Vermin live-opname

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Vermin live-opname

    Hallo,

    Ik had een tijdje niks gepost omdat ik het sinds november druk heb met m'n band Vermin. Misschien niet echt een sound-dingetje, maar het is hier toch rustig, dus het kan wel tussendoor :-).

    Een afspeellijst van ons tweede optredetje. Alleen eigen werk. Zeker niet foutloos, maar het was erg leuk en ging best lekker.

    https://youtu.be/546Ufr3B8Rg?list=PL35BGpREuLIksoznZlrQHwi_mWmKBii_ k

    Ik ben de onherkenbare persoon achter het pedaalboard.

    Kritiek/feedback van alle soorten is altijd welkom.

    The Garden en Tyrants zijn mijn persoonlijke favorieten (van deze opnametjes).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt zeker niet verkeerd..... maar ik ben zeker geen kenner van dit genre sorry. Ik vind dat een nummer als The Garden zang nodig heeft en ik denk dat de zang veel beter tot z'n recht zou komen (in alle nummers) als echte zang en dus geen grunt. Jouw gitaarsound is ook ok, de hele band zou een stuk vetter mogen. Ik weet niet wat voor PA er gebruikt is maar op de video hoor je voornamelijk backline.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Thanks Erik.

    De opname komt sowieso niet via de PA. Is een mix van het geluid van de camera en een opname met een Zoom H1. Probleem was dat we aan geluidsrichtlijnen moesten voldoen. De drummer kwam er echter onversterkt in zijn eentje al bovenuit. Dat is gelukkig gedoogd. Maar daardoor staat de rest dus wat zachter. Ik denk dat onze sound over het algemeen inderdaad wel iets vriendelijker is dan van het genre te verwachten is. Bedankt voor het luisteren + reactie :-).

  4. #4

    Standaard

    MCA? Zijn dat de oefenruimtes in Rhoon? Tijd geleden dat ik daar geweest ben... maar geluidsrichtlijnen? Werd er in de oefenruimtes gerepeteerd dan? Toch alleen fabrieken daar, verder!?

    Geluid van de PA heeft geen zin als de drums niet doorversterkt worden. Eigenlijk levert dat alleen een goede mix op als de backline het totaalgeluid niet noemenswaardig beïnvloedt. Op echt grote podia dus. Ze zouden wel meerwaarde kunnen leveren door ook de drums te mic'en, en de bands die er spelen (voor een biertje gok ik even) een meersporenopname mee te geven die de band dan zelf kan afmixen. Dan kun je die drummic's evt. alleen voor het opnemen gebruiken.

    Met zo'n onversterkt drumstel raak je ook vrijwel altijd je bassdrum helemaal kwijt in de opname.

    Zag alleen het eerste nummer, met onbedoelde Keith Moon act Kan er verder weinig over zeggen, niet echt mijn ding qua stijl.

  5. #5

    Standaard

    Ben ook geen kenner van dit genre. (joh, je meent het....) Maar het klinkt wel goed.
    Misschien omdat de gitaren zacht(er) staan, maar alles klopt in mijn oren.

    De zang is niet te horen.... Als de zangert over gaat in het grunten klinkt het een stuk harder.
    Dat grunten valt mij overigens wel mee. Meestal is het een soort burlen - het geluid van een bronstig hert.,,,

    Jammer dat je achteraan moest staan van de andere gitaristen. (smiley)
    Je staat goed mee te swingen, in ieder geval.

    Heb net als Harald maar 1 nummer kunnen zien/horen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    De link deed wat vreemd. Dit is een link die wel naar alle vijf de nummers leidt: https://www.youtube.com/playlist?lis...Il5DeaBUKLxMzm

    De geluidsrichtlijnen waren ivm het maximum wat er blijkbaar mag op zo'n locatie mbt gehoorschade. Overigens hadden de meeste mensen gewoon oortjes in, maar toch.

    Tnx voor de tips Harald. Hadden eigenlijk geen idee wat het handigst was qua wel/niet uitversterken. Die opname vanaf de mixer is ook iets om op aan te gaan sturen bij een volgende keer; zeker als het (inderdaad 'weer') gratis is.

    Ernest, ik denk dat jij doelt op gutturals. Het blèren komt in een hoop soorten. Stage présence is wel een dingetje. Bij het laatste deel van Tyrants ging ik voor m'n gevoel aardig los, maar dat valt op de video dan toch weer tegen, lol.

    Bedankt voor t luisteren allebei.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik heb ook geluisterd Cageman, en wellicht had ik enorm hoge verwachtingen door je ongekend goede solo-escapades, maar t pakt me nog niet helemaal. Weet even niet hoe ik t moet omschrijven. Alsof jullie nog langer moeten schafen en groeien ofzoiets. Wel tof dat de Cagester in een band zit

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Mijn initiële reactie lag nogal gelijk met die van Fusion, als je solo bezig bent kan het alle kanten uitgaan en tast je met fijn geëxperimenteer je grenzen af, terwijl dit eerder beleefd is (voor het genre). Maar muziek maken in groep is een heel andere werkwijze, met een heel ander doel natuurlijk (en naar mijn mening een belevenis waar weinig aan kan tippen).
    Ik vind het wel leuk, maar ik merk dat ik snel afdwaal. Het is voor het merendeel redelijk downtempo, en de nummers zijn niet zo kort, dan moet je zorgen dat het blijft boeien.
    Toen ik met mijn eerste band begon, vond ik dat elk goed idee een nummer verdiende, dus schreven we er een rond. Nu heb ik geleerd dat ik betere dingen schrijf als ik ineens een aantal ideeën in de pot gooi.
    Nu, misschien gaat de fijne dingen ook verloren in de opnamekwaliteit...
    zowieso, het lijkt me erg prettig, en het heeft duidelijk potentieel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Late reactie. Bedankt allebei. Vooral de opmerking van rond een idee heen werken is wel gevat. Als we evt een EP gaan opnemen (wat wel grofweg in het vooruitzicht ligt), is dat wel iets waar we nog wat mee moeten. Overigens denk ik wel dat er qua variatie/dynamiek in de structuur inderdaad wel wat verloren gaat in de opnamekwaliteit.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou het opnemen nu al starten oftewel zorg dat jullie wat spul bij elkaar regelen om op te nemen. Je wordt zoveel kritischer als je opnames van jezelf beluistert en zoveel beter in arrangeren en sounds maken als je je eigen muziek opneemt. Het kan tegenwoordig voor belachelijk weinig geld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top