Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Helix

  1. #1

    Standaard Helix

    De band is op vakantie, daarom weer eens intensief met Reaper aan de slag geweest. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
    BTW: de titel heeft niets te maken met de Line6 Helix, alhoewel ik naast mijn versterker/microfoon wel line 6 spullen gebruikt heb.
    https://soundcloud.com/dasinu/helix-...ud-vs5-lufs-11

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Niet mijn smaak en voor mij wat te weinig variatie, maar wel cool hoor! Ik zeg: lekker doorgaan.

  3. #3

    Standaard

    Grappig. Ik hoor juist veel variatie maar dit is dan ook helemaal mijn smaak. Is wel een bekand verschijnsel: Als een stijl buiten je smaak valt dan lijkt alles daarbinnen op elkaar.

    Afgezien daarvan, de afwisseling van verschillende gitaargeluiden moet toch elke muzikant wel opvallen lijkt me. Ook leuk is die cleane solo over distortion gitaren op de achtergrond.

    Die helix hoor ik ook voorbij komen als een soort van muzikale wenteltrap. Mooi gedaan!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Als er nu één ding is dat je over dit stuk niet kan zeggen, is dat er geen variatie in zit, lijkt me. Knap gemaakt. Voor mij had er een langer uitgesponnen jazzsolo ingemogen maar zoals gezegd: cool stuff

  5. #5

    Standaard

    Ik vindt behoorlijk inventief.
    Misschien omdat Joost een wat meer basis-benadering voorkeurt (het woord van 2016, let maar op).

    Ik neig meer naar Mountainbike (volgens de Apple Mafia) en Barno dit keer.
    Niet perse mijn stijl van muziek maar inventief genoeg om mij nieuwsgierig te houden.

    @TS, hoop dat je niet weer drie jaar er over doet om iets te posten. Van mij mag de frequentie omhoog.
    Maar misschien ben je wel allergieën voor verzoeknummers?
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    ik vind hem erg goed klinken!

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    @Joost, idd een kwestie van smaak denk ik. Er zijn ook hordes mensen die bv Jazz eentonig vinden (ik denk daar zelf anders over)
    @Mountainman, leuk dat je die 'muzikale wenteltrap' er in hoort!
    @Barno, bedankt voor je compliment. Een langere solo heb ik overwogen, was misschien achteraf wel een goed idee geweest.
    @Dusjaak, Tjeezis man, je hebt gelijk! Drie jaar geleden heb ik mijn laatste nummer hier gepost. Ik had wel het gevoel dat ik niet zo'n hoge productie had, maar dit is wel heel confronterend. Ik ga m'n best doen (maar er is nog zoveel te doen....).
    @duckman: Merci!

    Groeten
    Hans

  8. #8

    Standaard

    Ik hou hier wel van! Lekker eclectisch, fusionistisch en experimenteel. Mooie gitaar sounds en dito productie. Gaaf man, stuur je band maar vaker op vakantie :-)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik hou hier wel van! Lekker eclectisch, fusionistisch en experimenteel. Mooie gitaar sounds en dito productie. Gaaf man, stuur je band maar vaker op vakantie :-)
    Bedankt Lo Lands, mooi omschreven! Ik ga het voorstellen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Deze destijds gemist. Gaaf!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top