Al weer een tijdje geen HNGD gepost hier. Niet dat ik niets gekocht heb maar gewoon geen zin gehad
Gisteren weer iets opgepikt wat net apart genoeg is om wat foto's van online te gooien:
Een Epiphone Les Paul Standard Made in Korea in 1989, das (bijna?) vintage dus

Wat is het grote probleem van Epiphones? .... Juist; de lelijke headstock. (Mijn mening, die van u kan afwijken...)
Maar alleen in 1989 gebruikte ze in Korea deze "tis bijna een Gibson maar net niet" open book headstock voordat ze de hoekjes er afknipten:

Het serienummer zat op een sticker die er natuurlijk allang af is maar aangezien ze deze headstock vorm schijnbaar maar 1 jaar gebruikt hebben is dateren niet zo moeilijk.

Nog wat foto's:







De vorige eigenaar was al zo vriendelijk geweest er Schaller Deluxe tuners op te zetten.
Ik heb de pickups vervangen voor wat "boutique" MHD USA custom wound Alnico 4 en 5 pickups die een wereld van verschil maakten. De switch had zijn beste tijd ook wel gehad en is vervangen, samen met een nieuwe benen topkam en de brug wordt binnenkort ook nog gewisseld.

Al met al een leuk gitaartje voor een zacht prijsje. Ding weegt 4,8 kilo schoon aan de haak dus het is net niet de zwaarste LP die ik heb, die eer blijft bij de Fenix met 5 kilo.
Leuk om een Epiphone te hebben uit het eerste jaar in Korea. En het belangrijkste is dat hij lekker speelt en met de betere pickups geweldig klinkt.

Familiefoto van de momenteel bescheiden Les Paul afdeling van de verzameling (Ik heb aardig opgeruimd de laatste maanden):