Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dat is weight relief dendrienus. Dan wordt de gitaor leichter. Dan hoaf dn kaerel nie so zwoar te tellen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Weight relief....ja, kan, maar dan kan ie nog groter

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar wat ik niet begrijp, waarom én een slagplaat, én zo'n gigantische control cavity afdekplaat aan de achterkant? Mis ik iets?
    Dat dacht ik dus ook toen ik de foto's zag. Zit er actieve elektronica (een preamp) met batterij in de control cavity of zo?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het altijd knap als mensen linkshandig spelen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nope. Het is eigenlijk een rear loaded H-S-S strat. Ik kon niet zoveel met het midden- en nek element, dus eruit gesloopt, evenals de twee voor mij nutteloze potmeters. Maar ja, dan blijven er wel erg veel kijkgaatjes over, dus slagplaat gescoord. Beetje een hybride geworden zeg maar.

    Nou kijk ik niet dagelijks naar mijn anus (bij nader inzien, ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik dat wel heb gedaan). Maar ik maak me er hard voor dat mijn anus niet bruin is en zo wel, dan heb ik mijn billetjes niet goed afgeveegd.

    De olielaag/lagen wil/willen maar slecht goed uitharden trouwens. De gitaar bleef een licht stroperig aanvoelen, zonder dat er er verder nog wat af kwam. Vanavond met een oude handdoek nog even flink over de stroperige plekken wezen wrijven en toen zat er toch nog aardig wat bruin in de handdoek. Is nu wel een stuk minder stroperig, voelt een stuk gladder aan en je ziet er verder niets aan, ook geen kleurverlies.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind het altijd knap als mensen linkshandig spelen.
    Dat heb ik met rechtshandig spelen. Geen idee hoe mensen dat voor elkaar krijgen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Nope. Het is eigenlijk een rear loaded H-S-S strat.
    Ahh, dus de control cavity is dan zo groot zodat de kabel vanaf de halselement positie naar de control cavity kan komen?
    Zelf zou ik denk ik proberen om met een lange boor via de neckpocket een gat te boren zodat de 3 pickup cavities met elkaar verbonden zijn, en dan van de brugpickup cavity naar de control cavity boren, maar dat is (serie)productietechnisch misschien niet zo handig.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Nope. Het is eigenlijk een rear loaded H-S-S strat. Ik kon niet zoveel met het midden- en nek element, dus eruit gesloopt, evenals de twee voor mij nutteloze potmeters. Maar ja, dan blijven er wel erg veel kijkgaatjes over, dus slagplaat gescoord. Beetje een hybride geworden zeg maar.

    Nou kijk ik niet dagelijks naar mijn anus (bij nader inzien, ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik dat wel heb gedaan). Maar ik maak me er hard voor dat mijn anus niet bruin is en zo wel, dan heb ik mijn billetjes niet goed afgeveegd.

    De olielaag/lagen wil/willen maar slecht goed uitharden trouwens. De gitaar bleef een licht stroperig aanvoelen, zonder dat er er verder nog wat af kwam. Vanavond met een oude handdoek nog even flink over de stroperige plekken wezen wrijven en toen zat er toch nog aardig wat bruin in de handdoek. Is nu wel een stuk minder stroperig, voelt een stuk gladder aan en je ziet er verder niets aan, ook geen kleurverlies.
    Er zijn adressen om je anus te laten witten dus laat dit je niet afremmen...!
    Mijn ervaring met waterbeits is dat plekken die niet goed pakken niet goed schoon zijn oftewel ontdaan van tegen er eerst op of in zat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Dat heb ik met rechtshandig spelen. Geen idee hoe mensen dat voor elkaar krijgen.
    Nou..... ik kan je melden dat dit dan weer vloeibaar gaat.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De anus doet wat ie moet doen, namelijk het tegenhouden van enig ongemak in den onderbroek en het loslaten van ditzelfde ongemak op plek van bestemming. Dus ja, de kleur, het zal me aan m'n reet roesten verder...

    De olielaag wil nog steeds niet geweldig uitharden. Ik ben ook bang dat ik simpelweg te ongeduldig ben geweest en er te snel een tweede laag olie overheen heb gesmeerd. De body was verder wel goed kaal, ik denk niet dat het daar aan ligt. Schoongemaakt met thinner, geschuurd, weer wat plekjes afgedaan met thinner, weer geschuurd, etc. Net zolang tot alles kaal was. Ik denk dat ik het droogproces wat onderschat heb. Op het flesje stond twee tot vier uur, maar ongeduldig dat ik was heb ik er na een uurtje of twee alweer een tweede laag overheen gekliederd. Ik wacht het een week af, kijken of het dan wel ingedroogd is. Zo niet, dan ga ik waarschijnlijk toch doen wat ik op zich al langer wilde, namelijk een body bestellen bij Warmoth, helemaal kaal, rear loaded en alleen een gat voor een brughumbucker. En dan weer beitsen en oliekliederen natuurlijk. Achteraf gezien had ik dit beter in één keer kunnen doen, in plaats van een body scoren via Ebay. Zat geen floyd cavity op en ja, die twee andere elementen...
    Laatst gewijzigd door Brum; 1 mei 2018 om 14:36

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je zou kunnen proberen een rol staalwol 4 x 0 te kopen ( altijd handig dit spul) en hem hiermee met de nerf mee af te nemen.
    zal alles wat plakken blijft meenemen.
    kijk eens op de verpakking van de olie waarmee je kwasten e.d. schoon moet maken, white spirit/terpentine of zo.
    je kan dan ook een schaaltje daarmee vullen en dan een pluk staalwol hierin dopen en dan gaan 'schuren'

    de overtollige olie lost dan op en gaat er dan makkelijker af.

    laat de body hierna rustig een week luchten en kijk of je de kleur dan nog acceptabel vind.
    anders behandel je hem dan nog een heel dun weer.

    die plakkeurigheid is voor mij altijd de reden geweest om Rustin's Danish oil te gebruiken.
    daar zit o.a. ook was in dat beter uithardt en je goed kunt uitpoetsen en minder plakkerig is en minder stof aantrekt.
    gebruik het altijd voor rosewood achtige toetsen en die plakken echt niet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top