Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht

    Als ik dit weekend tijd heb ga ik alvast de olie met thinner ontdoen en opschuren.
    Doe dat thinner klusje dan wel in de open , lucht in de schaduw, dampen zijn niet gezond, handschoenen aan
    o ja, stofkapje bij schuren. ;-)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb de gitaar inmiddels behandeld met thinner en een schuursponsje. Lijkt er sterk op dat er zelfs helemaal geen finish op de body zit, ook geen olie. Dat verklaart dan wellicht ook dat ie vrij vlot smerig werd op het gedeelte onder m'n elleboog.. Ik ga 'm vanavond nog even opschuren, wat sowieso wel wijs is denk ik.

    Kennelijk zijn ze bij Crimson niet al te snel, of niet erg bedreven met het fenomeen track & trace, want heb nog niks mogen ontvangen noch een track & trace code mogen ontvangen. Afwachten maar effekes...

    Dat thinner is wel fijn spul joh! Het hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

    edit: Bij nader inzien lijkt ie toch wel behoorlijk bleker geworden. Zal dus toch een laagje olie op hebben gezeten. Da's zo stom ey, schijn je veel beter te kunnen zien als de thinner verdampt is.
    Laatst gewijzigd door Brum; 26 april 2018 om 12:22

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De body is kaal en de beits en olie inmiddels binnen. Maar ik heb nog wel een praktisch vraagje. Namelijk, wat zou ik het beste gebruiken om de beits en olie aan te brengen? In de filmpjes van Crimson gebruikt ie iets van industriele poets cq handdoekpapier. Goeie optie? Of neem ik een oud t-shirt of iets dergelijks? Bij een t-shirt lijkt het me wel dat ik veel beits verlies door het absorptievermogen, maar als het beter werkt...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je hebt maar een klein stukje t shirt nodig, toch?
    Denk dat het dan wel meevalt met het verlies.
    Ik zou geloof ik geen gekleurd t shirt gebruiken, liefst gewoon wit zou ik zeggen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is inderdaad een t-shirt geworden, kon niet wachten. Wel een grijze, maar is goed gekomen. Het is niet helemaal egaal geworden, had ik op zich ook niet verwacht. Maar ik vind het wel wat hebben, sommige stukken wat lichter. Zijn nu twee lagen beits overheen gegaan. Morgen de eerste lagen olie, even kijken hoeveel lagen ik nodig heb voor een mooi resultaat. Wel een goeie donkerbruine kleur, ben er wel al tevreden mee voor zover.

    edit: De eerste laag olie zit er nu op en ik moet zeggen dat het resultaat er al best mag zijn. Ik had een iets wat meer amateuristisch resultaat verwacht, maar dat valt echt alleszins mee. De body was natuurlijk bepaald niet nieuw meer, dus ook nogal wat gebruikssporen. Maar dat maakt het er mijns inziens alleen maar mooier op met een nieuw kleurtje. Krijgt helemaal de meubelvibe die ik wel kan waarderen. En echt schijtgemakkelijk, echt iedereen kan het. Lekker kliederen in het schuurtje op de zondagochtend met op de achtergrond oldschool Annihilator op de iPod. Zit nu alleen nog te twijfelen welk element ik straks ga gebruiken. Een BK Crawler, of toch de SD 59'/custom hybrid...
    Laatst gewijzigd door Brum; 29 april 2018 om 11:33

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dit is het resultaat. Ben er wel tevreden mee, toch zeker voor een eerste keer. Er zitten wat vlekken in, maar dat zit wel echt vrij diep in het hout en krijg ik er niet zomaar uit. Mij storen ze ook niet, want geeft een geleefde indruk. Oh ja, ik ben geen fotograaf. Laat dat duidelijk zijn.





    Nogmaals dank voor de tips! Was leerzaam en ik denk al aan een volgend projectje.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    wat ik zo zie lijkt het prima gelukt, misschien was een optie geweest weer schuren en dan weer behandelen, maar ik zou het verder zo laten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Kijkt niet verkeerd!

    Maar wat ik niet begrijp, waarom én een slagplaat, én zo'n gigantische control cavity afdekplaat aan de achterkant? Mis ik iets?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Anus bruin. Netjes hoor.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Anus bruin voor de gigantische cavity uiteraard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top