Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Capo voor 12 snarige Cort

    Omdat ik mijn Cort 12 snarig altijd 1 semitone lager stem, moet ik meestal een capo op de eerste fret zetten.
    Ik had nog een antiek lomp ding, type: knijpt wel, maar ziet er niet uit.
    Dat heb ik onlangs vervangen door een Planet Waves CP02. Die zou geschikt zijn voor 12 snarige westerns.
    Echter deze heeft een te korte slag (of de Cort een te dunne hals..) dus ik krijg niet alle snaren ingedrukt.
    Zonde van de centen, bijna 20 euries bij bax, nu goed genoeg voor mijn 6 snarige Yamaha...

    Is er iemand die tips heeft voor een goede capo voor dit specifieke geval ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou dat antiek lompe ding weer gebruiken of m'n gitaar niet omlaag stemmen. Ik heb een capo van Aliexpress, was nog geen 2 eur en doet het prima.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Shubb capo voor 12 snarige gitaar. Even betere ga je niet vinden.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een Shubb bewerkt met nut files. Kwam op het idee toen ik een nieuwe nut maakte voor mijn 12-snarige gitaar. Alleen de omwonden E, A, D en G snaren, zodat de octaafsnaren goed worden afgeklemd. Is een precisiewerkje, maar sindsdien geen problemen meer. Geen enkele standaard capo deed wat ie beloofde. Mocht je wat willen oefenen: bij Shubb bestel je eenvoudig en voor een paar Euro een stel extra 'rubbertjes'.



    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Vreemd mijn Shubb werkt prima op mijn 12 snarige zonder die nut files. Zou niet nodig moeten zijn om je capo zo te moeten bewerken.

  6. #6

    Standaard

    + 1 voor de Shubb 12 string. Werkt prima zonder hem te bewerken bij mij.
    Let wel, je moet dan wel de 12 stringversie nemen.
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  7. #7

    Standaard

    Die Shubb capo, werkt die ook goed op diverse plaatsen op de hals (die niet overal even dik is uiteraard) ?
    Want ik zie een afstel schroef, moet je op de verschillende posities die schroef bijstellen, of is het gewoon klik-los, klik-vast.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Die Shubb capo, werkt die ook goed op diverse plaatsen op de hals (die niet overal even dik is uiteraard) ?
    Want ik zie een afstel schroef, moet je op de verschillende posities die schroef bijstellen, of is het gewoon klik-los, klik-vast.
    Niemand die het weet ?

  9. #9

    Standaard 12-string capo

    Hallo,

    Waarschijnlijk weet je het zelf wel - je vraagstelling impliceert al dat je weet waar de stelschroef voor is. Op sommige gitaren (bijv. Yamahas) kun je een heel eind op de hals zonder de stelschroef te verstellen. Bij anderen (denk Seagull) verandert het halsprofiel naarmate je hoger komt, en moet de schroef dus losser. Hangt dus sterk van de gitaar/hals af.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  10. #10

    Standaard

    Ik gebruik de Shubb ook. Herken de kritische punten niet eigenlijk. Op m'n nylon wel een beetje, maar niet op m'n 12 string en westerns.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top