Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Jullie hebben maar moo even geduld.... zo.

    Want veel tijd heb ik niet om dingen op te nemen, maar ik speel iedere dag een kwartiertje en heb thuis min of meer afgesproken dat ik 1 (bijna hele) dag per week voor muziek kan reserveren. Dus, dat betekent dat ik liedjes kan scbrijven voor mijn prog metal EPtje. Joepie. En daar ik min of meer (bijna) heb besloten de mix door iemand te laten doen die dat wel kan, ligt de druk minder op tconstant zoeken naar een goede mix, maar alleen maar op de liedjes schrijven en strak opnemen.

    Dus.

    Ik ga jullie af en toe een updatje laten horen. Vandaag maar uurtje of twee tijd, maar dit geschreven en opgenomen. Wordt van mijn meest straight-forward nummer. Komt in t intro met die fusion akkoorden een saxofoon solootje overheen. Zit nog geen bas bij. Even geen tijd om te programmeren.

    Leuk?

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13721621

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ondanks dat ik dus niet meer ga lopen zeuren om "hoe klinkt deze mix bij jullie"?. toch nog even de vraag hoe t gitaargeluid bij jullie klinkt? Wil wel dat de basis goed is uiteraard!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Gitaarsound is wat mij betreft beter dan wat ik in het verleden van je gehoord heb. Meer analoog zeg maar, minder kunstmatig ( of dat echt zo is weet ik niet ).
    Er zit meer klank in. Misschien juist omdat je zelf nog niet hebt gemixt? Het stukje muziek maakt mij erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen! Ik ben dan ook erg benieuwd welke kant dit opgaat.

  4. #4

    Standaard

    Yep, helemaal eens.
    Niet mijn alledaagse kost, maar laat maar komen met de fijne bas. Toch stiekem belangrijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Prima sound toch! Qua muziek moest ik aan de instrumentale band KONG (NL) denken. Succes met de opnames!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Gitaarsound is wat mij betreft beter dan wat ik in het verleden van je gehoord heb. Meer analoog zeg maar, minder kunstmatig ( of dat echt zo is weet ik niet ).
    Er zit meer klank in. Misschien juist omdat je zelf nog niet hebt gemixt? Het stukje muziek maakt mij erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen! Ik ben dan ook erg benieuwd welke kant dit opgaat.
    Grappig, de gitaarsound stand-alone vind ik nu met mijn Line6 Helix een stuk digitaler dan met de Fractal Axe Fx, maar hij mixt makkelijker en komt daardoor beter tot zijn recht. Zo blijkt, haha. Overigens wel gemixt hoor, dit is mijn laatste mixing template, een beetje t resultaat van al mijn jaren geklooi, maar realiseer me dat ik t nooit profi ga krijgen, dus dan maar uitbesteden. Dank voor t luisteren!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Yep, helemaal eens.
    Niet mijn alledaagse kost, maar laat maar komen met de fijne bas. Toch stiekem belangrijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik hou jeou en de rest op de hoogte haha

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Prima sound toch! Qua muziek moest ik aan de instrumentale band KONG (NL) denken. Succes met de opnames!
    Dank! tien tekens

  9. #9

    Standaard

    Zeker niet slecht
    Maar klink imo als 2 lostaande stukken muziek zonder bruggetje

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Snap ik. Maar t is prog, dan mag alles Grapje. Het intro legt de basis voor de tonaliteit als zijnde C lydisch. Het stukje erna is meer een soort van B frygisch (zelfde tonen natuurlijk), maar gaat daarna weer richting de C lydisch. Hopelijk bereidt t intro de oortjes voor. Maar t is ook wel ritmisch echt bedoeld als een losstaand intro, dat idd abrupt over gaat. Prog, dan mag dat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top