Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard Valeton Coral Mod 16

    Hallo allen.

    Heeft iemand ervaring met de Valeton Coral Mod 16? Ik heb even gezocht op het forum, maar kwam alleen een topic tegen dat binnen een paar posts ontaarde in een "digitaal-analoog-discussie".....
    Dat wil ik hier dus liever niet! Graag ervaringen of (goede) suggesties, gebaseerd op mijn informatie.
    er staan de nodige clips op YT, maar een groot deel daarvan zijn ronduit slecht qua opname.


    De reden voor evt. aankoop is dat ik tot voor kort over een Peavey Delta Blues speelde met ingebouwde tremolo. Die tremolo voldeed prima, de amp op zich ook, maar speel de laatste tijd met een Fender Blues Deluxe. Zonder tremolo dus en ik heb er héél soms één nodig.
    Ik dacht aan de zeer betaalbare HB Vintage Tremolo (€30,- en daar lees ik veel goeds over) of evt. een betaalbare multi-fx zoals bijv. de DigiTech RP55 (€38,-), maar die is alweer wat groter. Ik heb nog ergens een Zoom GXon liggen, maar die is zeker te groot en die gebruik ik heel af en toe om een beetje te jammen met zijn looper, dus die wil ik sowieso niet inbouwen.Bij de multi-fx optie heb ik natuurlijk ook nog een hoop andere mogelijkheden.
    Echter, het moet compact, want mijn board is dus bijna vol, hoewel de Van Weelden Royal Overdrive het veld heeft moeten ruimen. Toch niet mijn ding.....
    De Valeton is compact en heeft ook het e.e.a. aan effecten, maar geen geheugen. Zie:
    https://www.thomann.de/gb/valeton_coral_mod_16.htm
    Ik heb een goede chorus, maar een flanger, een phaser etc. zijn we leuk om "in huis" te hebben. M.a.w, Ik zoek dus géén boutique pedaal en het leek me vooral verstandig om (geheel tegen mijn gewoonte in ) dat ding maar niet direct te bestellen. En ik houd er ook niet van om dat ding te laten komen en evt. weer terug te sturen. Ik heb geen haast!
    Komt U maar!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 16 april 2018 om 13:18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met dit pedaal maar hij lijkt erg op mijn mooer mod farm. Dat is een leuk pedaal met aardige geluiden maar bij elk ander effect moet je wel steeds de parameters anders zetten. On stage is dat bepaald niet handig. Thuis is dat niet zon probleem lijkt me.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb geen ervaring met dit pedaal maar hij lijkt erg op mijn mooer mod farm. Dat is een leuk pedaal met aardige geluiden maar bij elk ander effect moet je wel steeds de parameters anders zetten. On stage is dat bepaald niet handig. Thuis is dat niet zon probleem lijkt me.
    Ik denk ook dat dit OEM-pedalen zijn. Zie ook merken als Rowin etc.
    Misschien is een pedaal met geheugens toch wel handig. Lees: RP55???
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is 'ie digitaal of analoog....??

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Overigens vindt ik de tremolo functie het beste effect van het hele pedaal. Phaser en flanger moet je best tweaken voor ze leuk klinken. De rest..., tja wanneer gebruik je dat eigenlijk?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Line6 M5, als 'okazion' bijna binnen budget ...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Is 'ie digitaal of analoog....??
    Digiloog. Of was het nou anataal...????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Line6 M5, als 'okazion' bijna binnen budget ...
    Verdorie Dutch, da's geen slecht idee. Ik ken hem niet uit eigen ervaring, maar 't ziet er iig mooi uit, op het eerste gezicht goede reviews (ik ga nog goed googelen) en, en dat is misschien het mooie: hij heeft een tap-functie en dat vind ik zeker met delays een must! Ik heb een TC Nova Repeater die ik zwaar onder gebruik. Eén type delay en verder alleen de tap-functie. Als de delays in de M5 voldoen (en dat zal echt wel) dan kan die er uit en op die plek de Line 6 er in. Ik zag dat hij een "pattern tremolo" heeft. Ik weet niet wat dat precies inhoud, maar kan die klinken als een ouderwetse tremolo die soms in een amp zit? Want dat is dus de insteek! Ik ga dan n.l. "omdenken"....


    Edit: ik heb de handleiding gedownload en daarin staan veel verhelderende dingen. Inderdaad met een ouderwetse tremolo, o.a. gebaseerd op een 1965 Fender Deluxe Reverb.
    Punt is alleen dat ik hem in de loop van de Blues Deluxe zet (reverb, delays, chorus, tremolo etc) en ik me afvraag of ik dan de distortions kan gebruiken met goed fatsoen. Ze zitten er tenslotte in...
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 16 april 2018 om 19:54
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dit lijkt me een digitaal apparaat gezien de mogelijkheden. Maar klinkt hij desondanks toch een beetje analoog?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Soms wil je gewoon een digitale delay, die niet analoog klinkt. Toch? Ik wel in ieder geval.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top