Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Geldt niet dat niet voor alle gear?
    Niet altijd, er is zeker een kantelpunt in kwaliteit. Het was mijn reactie dat iemand zei dat wat de OX kan niet haalbaar is met IR. Dat is niet zo daar de Two Notes Studio en UAD OX beiden kwalitatief hoogwaardige producten zijn waarbij de Studio zich echt wel heeft bewezen. Als iets niet werkt is het toch vaak eerder 'user errror' imo. In het geval van Sam zijn videos krijg je ook wel een beetje een te mooi beeld voorgeschoteld met alleen een opname met aardig wat reverb en delay en gitaar alleen. De ware krachtmeting van dergelijke producten is in een complete bandmix waarbij eventueel mindere kwaliteit soms toch echt door de mand valt.

  2. #12

    Standaard

    Ook hier wordt met een goede pre-amp (pedaal) en de Mooer Radar (Power Amp en Cab modeling) leuke geluidsresultaten behaald. Echter blijft de snaardynamiek met een echte buizenamp van een ander orde. De OX lijkt op dit punt een sterke verbetering van de IR oplossingen.

    Overigens is er voor de Mooer Rader nieuwe firmware uit (V1.2) die de latency reduceert naar 2 ms.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 6 mei 2018 om 22:42
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik ging zoeken, en zag €1300. Laat maar.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ging zoeken, en zag €1300. Laat maar.
    Two Notes Studio: 1600 euro (enigszins vergelijkbaar met de OX)

    Alternatief
    Royer 121 mic: 1400 euro
    Shure sm57: 100 euro
    Neve dual 1073 mic preamp: 3500 euro

    Je hebt gelijk, hou het maar bij een sm57 met een mediocre mic preamp van 150 euro. Klinkt toch net zo goed als de OX of Studio toch? LOL ;-) Als je producten niet op waarde kan inschatten dan heb je het niet helemaal begrepen imho.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb de OX nu twee dagen en ik ben de prijs alweer vergeten.
    De attenuator klinkt super maar de echte toegevoegde waarde zit in de software natuurlijk.

    Je hebt een complete studio thuis met cabs, microfoons voor de cab en de kamer, EQ's, compressor, delay/modulation en reverb.
    Met koptelefoon in stereo, gecombineerd met een leuke backingtrack is dit vele malen leuker dan wat ik hiervoor had. (Weber Mass i.c.m. Mooer Radar.)

    Dit is precies wat ik zocht om overdag de versterker te temmen en 's avonds zonder iemand lastig te vallen te kunnen spelen.
    Soms moet je gewoon 1 keer de portemonnee trekken om iets goeds te hebben i.p.v. steeds maar dingen te kopen die het net niet zijn.

    Ik kan de OX van harte aanbevelen als je een attenuator/loadbox/CAB SIM/interface ding zoekt

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb de OX nu twee dagen en ik ben de prijs alweer vergeten.
    De attenuator klinkt super maar de echte toegevoegde waarde zit in de software natuurlijk.

    Je hebt een complete studio thuis met cabs, microfoons voor de cab en de kamer, EQ's, compressor, delay/modulation en reverb.
    Met koptelefoon in stereo, gecombineerd met een leuke backingtrack is dit vele malen leuker dan wat ik hiervoor had. (Weber Mass i.c.m. Mooer Radar.)

    Dit is precies wat ik zocht om overdag de versterker te temmen en 's avonds zonder iemand lastig te vallen te kunnen spelen.
    Soms moet je gewoon 1 keer de portemonnee trekken om iets goeds te hebben i.p.v. steeds maar dingen te kopen die het net niet zijn.

    Ik kan de OX van harte aanbevelen als je een attenuator/loadbox/CAB SIM/interface ding zoekt
    Tof man! Ik heb de OX inmiddels ruim twee maanden en heb dezelfde ervaring als jou. Daarnaast was wat mij snel opviel de geweldige 'feel' en 'amp response'. De OX reactive load is volgens mij ook een groot deel van de beleving in combinatie met de UAD interne software. Ik heb mijn UA 2-610 buizen preamp kunnen ruilen voor de OX dus die 1300 euro heb ik niet echt 'gevoeld' :-) Voor mij de beste koop in jaren en een investering waar we lang plezier van gaan hebben!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb even in de OX gekeken en zie alleen maar kwaliteitsonderdelen dus ik ga er vanuit dat hij wel wat jaartjes probleemloos mee kan.
    De Two Notes Torpedo Live gaat ondertussen ook al een jaartje of 6 mee zonder echte hardware updates.

    Ik verwacht de komende jaren wel langzaam wat extra opties aangezien er nog wat ongebruikte USB poorten op zitten en een ingang voor een footswitch.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik verwacht de komende jaren wel langzaam wat extra opties aangezien er nog wat ongebruikte USB poorten op zitten en een ingang voor een footswitch.
    Er zullen zeker met de tijd firmware updates komen waarvoor o.a de USB poorten gebruikt worden. Als je nu een switch aansluit op de ingang van de OX footswitch werkt deze als een looper! Handig voor als je een sound wil instellen maar ook om over heen te jammen :-)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Er zullen zeker met de tijd firmware updates komen waarvoor o.a de USB poorten gebruikt worden. Als je nu een switch aansluit op de ingang van de OX footswitch werkt deze als een looper! Handig voor als je een sound wil instellen maar ook om over heen te jammen :-)
    Hey! Das handig! Die had ik nog niet gevonden
    Sneaky easteregg!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Two Notes Studio: 1600 euro (enigszins vergelijkbaar met de OX)

    Alternatief
    Royer 121 mic: 1400 euro
    Shure sm57: 100 euro
    Neve dual 1073 mic preamp: 3500 euro

    Je hebt gelijk, hou het maar bij een sm57 met een mediocre mic preamp van 150 euro. Klinkt toch net zo goed als de OX of Studio toch? LOL ;-) Als je producten niet op waarde kan inschatten dan heb je het niet helemaal begrepen imho.
    Wacht even; jij wil zeggen dat die hardware hier allemaal in zit en dat het niet een stukje software is wat op een goedkope processor draait? Nee, dan neem ik mijn woorden terug: €5000 aan hardware voor €1299 is dan inderdaad een hele goede prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top