Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Of iets een bepaalde prijs waard is blijft een persoonlijk iets, afhankelijk van je eigen wensen, verwachting en voorkeur.
    Genoeg mensen die tegen me hebben lopen roepen dat mijn Audi veel te duur is en dat een Peugeot/Renault/Nissan etc etc net zo’n goede auto is.... Nou, als je verschillende merken auto hebt gehad en je zit er vaak 4 of 5 uur per dag in dan weet je waarom je meer betaald voor een degelijke/comfortabele Duitser.

    Vaak heb je voor 50% van de prijs 80-90% van de kwaliteit. En als dat genoeg is voor je, prima! Maar er zijn mensen die beter willen en die betalen daarvoor. Laat ons lekker ons geld uit geven zonder een hoop commentaar. Werk er hard genoeg voor.
    Er zijn ook een hoop mensen die hun geld uitgeven aan kinderen.... weet je wat DIE dingen kosten joh! En die kan je niet eens uit zetten als je even rust wil

    Maargoed.
    Ik zie net in de handleiding dat er een bluetooth module in de OX zit. Als ze die activeren om backingtracks op de achtergrond mee te laten spelen dan kan mijn mixer er tussenuit......
    Leest u mee Universal Audio? Zet die programmeurs aan het werk!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Slechts een voorbeeld van het alternatief als je nog gaat voor de analoge hardware. Heb ik nog niet eens de kosten meegenomen van de diverse speaker cabs! Voor capturing en modelling van de OX speaker cabs hebben ze onder andere Neve preamps en diverse vintage classic mic's gebruikt waaronder de Royer. Hoe ik dat weet, ik heb PM contact gehad met iemand van UAD die daarnaast al jaren een gerespecteerd mastering engineer is. Dus 1300 euro voor onder andere de speaker/cab/mic/effects modelling software waar je dus vanuit mag gaan dat er high-end gear voor is gebruikt maakt dat inderdaad een hele goede prijs.

    Als je de centjes niet hebt of er voor wil uitgeven, prima, maar een sterk argument of die prijs de OX niet waard is natuurlijk niet.
    Wat is het nou....: jij snapt het niet want je loopt achter of je hebt de centen niet....?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Of iets een bepaalde prijs waard is blijft een persoonlijk iets, afhankelijk van je eigen wensen, verwachting en voorkeur.
    Genoeg mensen die tegen me hebben lopen roepen dat mijn Audi veel te duur is en dat een Peugeot/Renault/Nissan etc etc net zo’n goede auto is.... Nou, als je verschillende merken auto hebt gehad en je zit er vaak 4 of 5 uur per dag in dan weet je waarom je meer betaald voor een degelijke/comfortabele Duitser.

    Vaak heb je voor 50% van de prijs 80-90% van de kwaliteit. En als dat genoeg is voor je, prima! Maar er zijn mensen die beter willen en die betalen daarvoor. Laat ons lekker ons geld uit geven zonder een hoop commentaar. Werk er hard genoeg voor.
    Er zijn ook een hoop mensen die hun geld uitgeven aan kinderen.... weet je wat DIE dingen kosten joh! En die kan je niet eens uit zetten als je even rust wil

    Maargoed.
    Ik zie net in de handleiding dat er een bluetooth module in de OX zit. Als ze die activeren om backingtracks op de achtergrond mee te laten spelen dan kan mijn mixer er tussenuit......
    Leest u mee Universal Audio? Zet die programmeurs aan het werk!
    Ik werk nu zeker 3 x zo hard als toen ik nog een 150K baan had. Sowieso een non-argument dat zogenaamde harde werken. Maar goed, jij hebt dus een digitale module gekocht waar werkelijk alles in zit. Dat wordt al decennia beweerd.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Slechts een voorbeeld van het alternatief als je nog gaat voor de analoge hardware. Heb ik nog niet eens de kosten meegenomen van de diverse speaker cabs! Voor capturing en modelling van de OX speaker cabs hebben ze onder andere Neve preamps en diverse vintage classic mic's gebruikt waaronder de Royer. Hoe ik dat weet, ik heb PM contact gehad met iemand van UAD die daarnaast al jaren een gerespecteerd mastering engineer is. Dus 1300 euro voor onder andere de speaker/cab/mic/effects modelling software waar je dus vanuit mag gaan dat er high-end gear voor is gebruikt maakt dat inderdaad een hele goede prijs.

    Als je de centjes niet hebt of er voor wil uitgeven, prima, maar een sterk argument of die prijs de OX niet waard is natuurlijk niet.
    In de Mooer Radar, of Nux Solid Studio kun je je eigen IRs inladen. Dat klinkt dus precies hetzelfde als de OX als je er een Weber (Mini) Mass achter hangt: een reactive load die je 2e hands voor €50 kunt scoren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar goed, jij hebt dus een digitale module gekocht waar werkelijk alles in zit. Dat wordt al decennia beweerd.
    Jep. Klinkt perfect totdat het nieuwe model uit is, daarna is het vlak en digitaal.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    In de Mooer Radar, of Nux Solid Studio kun je je eigen IRs inladen. Dat klinkt dus precies hetzelfde als de OX als je er een Weber (Mini) Mass achter hangt: een reactive load die je 2e hands voor €50 kunt scoren.
    Uhhh, nee dus. Die setup had ik; Weber Mass - Mooer Radar.
    Wereld van verschil!
    Heb jij ze vergeleken met elkaar om te kunnen zeggen dat ze hetzelfde klinken? Ik wel, ik had ze naast elkaar staan.

    Nogmaals; niets mis met een IR loader icm een loadbox maar de extra dimensie van de OX waarbij je een roommic erbij kan mixen, meerdere microfoons met EQ's kan gebruiken, effecten kan toevoegen etc valt niet te onderschatten hoor. UA werkt ook niet met IR's maar speaker en room modeling.
    Je kan dit soort dingen niet beoordelen op specs die je van internet haalt. Gewoon zelf proberen en dan een mening vormen.

    Maargoed, dit topic gaat weer dezelfde kant op als altijd hier. Iemand is ergens enthousiast over en de azijnzeikers komen massaal opdraven om te roepen dat je fout zit. Jammer.
    Ach, ik heb tenminste geleerd dat er een loop functie in de OX zit dus dit topic is niet geheel nutteloos geweest.
    Ik kom wel weer terug als er wat nuttigs te melden valt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Mocht je nog een vraag hebben over de OX stuur me gerust een PM! :-)

    Voor de sceptische en onwetende 'azijnzeikers':
    ik heb een TAD Silencer, Two Notes Reload, Fryette PS en Suhr RL gehad in combinatie met IR loader software en IR van o.a Ownhammer en Celestion. Daar zijn hele goede resultaten mee te behalen maar de OX doet hier echt een schep boven op. Uiteraard kun je de OX ook alleen gebruiken als reactive loadbox icm externe IR en IR loader software/hardware. Dit heb ik getest en de verschillen zijn daar in het voordeel van de OX. Een IR is statisch (snapshot) zonder bijvoorbeeld regelbare 'speaker breakup', de OX speaker/cab modelling is dynamisch met regelbare 'speaker breakup' en zelfs 'cone cry' indien gewenst, om maar even wat inhoudelijke verschillen te noemen.
    Als je Youtube afstruint, zie je dat veel studio's en muzikanten die geardemo's maken, de OX inmiddels in huis hebben. Dat zegt wel wat, denk ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    ............ maar we hebben het hier over een oplossing die heel erg dicht bij de 'real deal' in de buurt komt.
    Oeh, da's een inkoppertje. Maar ik doe het niet

  7. #27

    Standaard

    Beetje jammer dat een Ampeg SVT CL er niet op past kwa vermogen. Wat dat betreft blijven bassisten toch meestal het ondergeschoven kindje.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Voor bassisten, wat ik zelf ook ben, kun je een REDDI gebruiken, kost wel wat maar klinkt geweldig, gebruiken wij op het werk in combinatie met een svt classic/ RE 20 combi...... Best of all worlds. We gebruiken dit in de studio, Backline verhuur en radio uitzendingen, waarin elke week een andere live band centraal staat.

  9. #29

    Standaard

    Tuurlijk kan dat, maar dan heb je nog niks aan een OX.

  10. #30

    Standaard

    Ik kan me wel voorstellen dat dit beter klinkt als een modeling only oplossing. De buizen amp geeft de benodigde warmte en het filter zorgt voor de kleuring. Het is gewoon een hele mooie uitgebreide speaker simulator incl. effecten die waarschijnlijk ook nog eens is opgebouwd uit goede componenten. Het apparaat lijkt ook eenvoudig te bedienen.

    Ik vind deze demo beter omdat er goed wordt uitgelegd hoe het werkt en hoe de verschillende instellingen klinken:

    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 juni 2018 om 21:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top