Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Er zijn veel (bas)gitaren die ongebruikt zijn en je voor een prikkie kan overnemen. Ik heb via rondvragen op twitter een basgitaar gevonden die ik kan overnemen voor 50 euro. Een Samick XB4 30-B. Het zegt me niet zo veel maar ach, voor dat geld. Het is ook puur dat we op de sportvereniging een gezelligheidsbandje hebben en er geen bassist is.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb een Rockson jazzbas. Nog geen 80 euro nieuw. Doet 't prima voor af en toe baslijntje inspelen in m'n homestudio.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ken een paar lui die en J&D bas gekocht hebben en daar zeer tevreden over zijn. Eentje heeft er later wel Fender pups op gezet. Heb er zelf ook eentje gekocht voor een kennis en die was bijna prima, moest alleen de halspen iets lossen.
    Ik heb inmiddels zo'n J&D gekocht. gitaar ziet er netjes afgewerkt uit. Maar wat tegenvalt is een behoorlijke brom, als je de brug aanraakt of de snaren is het weg dus lijkt me een aarde probleem.

    Maar hoe krijg je de brug netjes geaard met een onzichtbaar draadje.
    Er zit geen luikje aan de achterkant en er lijkt ook geen verbinding tussen de onderkant brug en de openingen onder de slagplaat te zijn.

    Hoe doen jullie dat.

    Natuurlijk kan ik hem terug sturen maar dat is weer zo'n gedoe en voor die 100.00€ kun je er wel wat mee experimenteren.

    De versterker is aangesloten op een geaard stopcontact net als de andere versterker voor de gewone gitaar.

    Met vr gr
    Han

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als de brom verdwijnt zodra je de brug of snaren aanraakt dan is 'ie dus goed geaard. Bedenk wel dat het waarschijnlijk enkelspoel elementen zijn.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als de brom verdwijnt zodra je de brug of snaren aanraakt dan is 'ie dus goed geaard. Bedenk wel dat het waarschijnlijk enkelspoel elementen zijn.
    Oh Ik dacht juist van niet, dan maar eens aan bekleden met koper folie denken. wellicht dat, dat verbetering geeft.

    Met vr gr
    Han

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je aardt de gitaar via jouw lichaam. Vandaar ook die gevallen van (bijna) elektrocutie.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je aardt de gitaar via jouw lichaam. Vandaar ook die gevallen van (bijna) elektrocutie.
    Dat begreep ik wel maar ik dacht dat niet alle metalen delen met elkaar verbonden zouden zijn. Bij een vorige Fender hielp het shielden van de uitsparing en de grondplaat.

    Met vr gr
    Han

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    In plaats van een nieuw topic te openen plaats ik hem even hier: is dit inderdaad een mooi kansje op een prima beginnersbas voor weinig? https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...f4f8b9c5b7a618

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt mij wel ja al heb ik geen ervaring met zo'n bas. Die Ibanez dingen doen altijd wel wat ze moeten doen, blijven op stemming etc.

  10. #40

    Standaard

    Met 75 euro meer heb je wel een nieuwe. Ik denk ook dat het een actieve bas is. Lijkt me sterk dat daar een goeie preamp in zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top