Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard yamaha transacoustic

    ik weet eigenlijk vrij weinig van akoestische gitaren, maar ik wil er op ten duur toch eentje gaan kopen.
    ik zag een tijdje terug de yamaha transacoustic serie en dat leek me wel tof.
    Ze waren eerst namelijk rond de 1500 eu meen ik me te herinneren en ik zie ze nu voor rond de 800 staan.

    https://nl.yamaha.com/nl/products/mu...fgta_fsta.html

    Is dit wat of kan ik beter voor een ''normale'' akoestische gitaar van martin kopen ofzo?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht

    Is dit wat of kan ik beter voor een ''normale'' akoestische gitaar van martin kopen ofzo?
    Hallo,

    Je zou een "normale" akoestische gitaar kunnen kopen, van Yamaha of zo Vooral de L Series (heb zelf een LS-16 en een oeroude L25A) zijn fantastische gitaren, zeker vergeleken met Martins of Taylors in de zelfde prijsklasse. En qua afwerking en intonatie zijn ze perfect, wat ik zeker niet van iedere Martin durf te beweren (Taylor wel, maar die zijn weer te perfect - op het karakterloze af). Dus mijn advies: ga zeker een paar Yamahas proberen.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Mijn huisgenoot heeft een leuke yamaha western waar ik al een aantal keer op gespeeld heb en dat beviel wel.

    Mijn vraag was meer of die transacoustic serie dan ook iets leuks is of dat je daar beter bij kan wegblijven.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #4

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Mijn vraag was meer of die transacoustic serie dan ook iets leuks is of dat je daar beter bij kan wegblijven.
    Hallo,

    Daar kan ik helaas geen direct antwoord op geven, gewoon omdat ik ze nog nooit in het echt gezien heb.
    Wat ik er op de Yamaha site over lees klinkt een beetje als wat je ook zou kunnen bereiken met een akoestische gitaar ingeplugd op een versterker. Zodat je dus het pure akoestische geluid en het met effecten gekleurde geluid tegelijk hoort. Ik doe dat soms ook, gewoon omdat het leuk is om mee te spelen. Maar het gaat snel vervelen, en dan is teruggaan naar het echte geluid van de gitaar ineens heel bevredigend.

    Om kort te gaan, het lijkt mij meer een gadget dan iets dat uitnodigt om meer te gaan spelen (zoals ze op de Yamaha site dus wel suggereren).

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Geen idee hoe die reverb en chorus precies werkt als je zonder versterker speelt?

    Maar als je live speelt zul je de gitaar toch moeten versterken.

    Belangrijkste is dat je de puur akoestische klank van de gitaar mooi moet vinden, want anders wordt het met effecten ook niet mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top