Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard Vintage Revolution Pedalpro Ex

    Het is al n tijdje stil w.b. de Vintage Revolution Pedalpro (Ex).
    Ik heb gelezen dat er al n paar gebruikers zijn hier op het forum😊
    Nu heb ik de ballen verstand van MIDI en de moderne multi-effectprocessors en ik heb n paar vragen aan de gebruikers...

    Die Pedalino footcontroller lijkt me echt ruk😬
    Ik moet echt n footcontroller hebben waarvan ik weet dat bijvoorbeeld onder voetschakelaars 1 t/m 4 de slagpresets zitten en onder 4 t/m 8 de solo-presets.

    Ik gelezen dat hij te gebruiken is met n Roland FC 300.
    Ik vraag me af of de Pedalpro ook te gebruiken is met n Roland FC 200 of n Behringer FCB 1010 MIDI footcontroller?
    En zo ja is dat moeilijk te programmeren?

    Kan je dan ook verschillende banken of groepen programmeren met elk 8 of 10 presets?

    En kan de footcontroller zn voeding van de Pedalpro krijgen?

    En de fabriekspresets, zijn die nog te tweeken en vervolgens op te slaan en op te roepen met 1 van de voetschakelaars, samen met de eigen geprogrammeerde presets?

    Waarschijnlijk zal ik eerst n opleiding moeten gaan volgen in hogere computerkunde...😉

    Bedankt alvast!

    Gr. Jeroen




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hoi Jeroen,

    Hier een pedalpro (niet EX) gebruiker.
    Op dit forum zijn sowieso nog 2 pedalpro gebruikers meer,; die hebben allebei de EX versie dacht ik.

    De Pedalino controller vind ik erg prettig, ik.heb hem een tijdlang gebruikt, en zolang je alleen de pedalpro gebruikt werkt ie erg makkelijk vind ik, met een minimum aan programmeren.

    Ik gebruik nu een rocktron all access midi controller, omdat ik wat meer apparaten wil schakelen, dan is midi wat makkelijker dan het ades protocol dat de pedalino gebruikt, maar het vergt wat meer instellen op de controller.

    Het is een beetje de vraag hoe veel, en hoe flexibel je alles wilt kunnen schakelen of de pedalino geschikt is voor je.
    De pedalino heeft drukgevoelige pads. In de zgn "favorites mode" (dacht dat het zo heet) kun je de 18 favoriete presets instant oproepen via deze pads. Je kunt kuezen tussen 2 drukken (hard en zacht) en 3 drukken (hard, middel, en zacht).
    Bij 2 druk levels, kun je instant 6 presets oproepen zonder van bank te wisselen.
    Bij 3 levels kun je 9 presets instant oproepen zonder van bank te wisselen.

    Ik gebruikte hem met 3 druklevels.
    1 nadeel hieraan: je moet de controller op de grond leggen, zodat je hak op de grond kan blijven tijdens het schakelen, anders is 3 levels haast niet te doen. Dus wil je hem in een case op.een podium leggen of op een pedaltrain oid, en met 3 levels werken: ik zeg dat gaat niet werken.
    2 levels gaat wel ok.

    Elke midi controller zou moeten kunnen werken, maar bedenk van te voren wat je allemaal wilt schakelen; ik heb de all access aangeschaft ondat dat de enige controller was die kon wat ik wou (op het peperdure spul van rjm na).

    Het programmeren van de controller an sich is niet heel moeilijk, maar je moet er wel echt even voor zitten als je geen ervaring met midi hebt.

    De fabriekspresets zijn zeker op te roepen en te tweaken, en op te slaan onder andere presets ook. Plaats genoeg, volgens mij kun je in totaal 400 presets kwijt.
    Je kunt ook delen van presets kopiëren, bijvoorbeeld alleen de settings mbt delay van preset A naar preset B. Handig.

    De controller kan voor zover ik weet zijn voeding niet van de pedalpro krijgen.
    De pedalino heeft een eigen adapter nodig, en voor midi controllers is er geen 7-pins midi socket voor fantoomvoeding aanwezig.

    De pedalpro is imo niet zo flexibel als sommige andere (digitale) apparaten, maar verder zeer eenvoudig in gebruik, en qua analoge effecten het beste dat ik ken.
    Of het een match kan zijn met jou, ligt een beetje aan hoe en waarvoor je hem wilt gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je kan even in de manual kijken voor details.

    Nog een extra opmerking over Midi: elke setting is met midi te controleren. Thuis heb ik er een midi controller (BCR2000) tussen om zo snel wat (common) parameters te kunnen tweaken.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Hey Dennis, bedankt voor je uitvoerige antwoord!!!
    Erg fijn voor mijn beeldvorming😊

    Top dat je met de Pedalpro presets kan kopiëren en daar weer een iets andere afstelling aan kan geven.
    Zo heb ik dat in mijn huidige processor ook gedaan, bijvoorbeeld 4 slagpresets die qua EQ hetzelfde zijn maar alleen w.b. de chorus en delay wat verschillen.

    Kan je die presets nog opslaan in 2 of meerdere groepen of banken, dus n soort sorteren in slag en solosounds?
    En ze daarna pas een locatie toekennen onder de voetschakelaars?

    Ik ben ook sowieso erg benieuwd hoe de Pedalpro zal klinken over mn Marshall JMP 2204 top en mn Vox Cab met Alnico Gold speakers.
    Tis misschien jammer dat er geen send/return op mn amp zit maar misschien ga ik die er nog wel op laten maken.

    Ook de overdrives ben ik erg benieuwd naar, die gebruik ik nu alleen voor de solo’s want die er in mijn stokoude GP8 processor zitten klinken heerlijk voor de solo’s maar naar mijn smaak niet lekker voor een slaggitaarsounds.
    Ik stel mn Marshall top nu af crunch en maak m iets cleaner door mn gitaarvolume pot iets terug te draaien en en vol open geeft dan n heavier sound icm met een heftiger ingestelde EQ volume.
    Maar dat blijft behelpen, ik hoop dat ik met de Pedalpro de overdrives wel lekker klinken zodat ik de Marshall iets cleaner kan afstellen voor de “cleane” sounds.
    Een randje mag er wel aan blijven zitten, vind ik wel lekker...
    En ik hoop dat de overdrive niet te netjes klinkt en de distortion niet te krasserig en té metal.

    Ik ga maar eens kijken of ik de Pedalpro ergens kan uitproberen in Nederland.
    Ik heb begrepen dat ze weer of nog steeds in Nederland zitten?
    Maar waar is nergens op hun site te vinden, ook geen telefoonnummer, nogal vaag trouwens....



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht

    Nog een extra opmerking over Midi: elke setting is met midi te controleren. Thuis heb ik er een midi controller (BCR2000) tussen om zo snel wat (common) parameters te kunnen tweaken.
    Die Behringer BCR 2000 lijkt me inderdaad een handig hulpmiddel om sneller de parameters te veranderen en sounds te maken!

    Kan je m gewoon toevoegen als de Pedalpro tegelijkertijd is aangesloten is op de amp?
    En vervolgens hiermee de parameters tweaken tot een bepaalde preset goed klinkt en dan de veranderingen opslaan in de Pedalpro?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, dat kan, want die loopt via de midi aansluiting, wat los staat van de audio in/outs.

    Houd er rekening mee dat als je voor de pedalino controller zou kiezen, je niet tegelijkertijd met de pedalino kunt werken en met een midi controller; de pedalpro heeft andere firmware nodig voor midi als voor gebruik met de pedalino. Kun je wel makkelijk zelf overzetten, maar toch.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht

    Ook de overdrives ben ik erg benieuwd naar, die gebruik ik nu alleen voor de solo’s want die er in mijn stokoude GP8 processor zitten klinken heerlijk voor de solo’s maar naar mijn smaak niet lekker voor een slaggitaarsounds.
    Ik stel mn Marshall top nu af crunch en maak m iets cleaner door mn gitaarvolume pot iets terug te draaien en en vol open geeft dan n heavier sound icm met een heftiger ingestelde EQ volume.
    Maar dat blijft behelpen, ik hoop dat ik met de Pedalpro de overdrives wel lekker klinken zodat ik de Marshall iets cleaner kan afstellen voor de “cleane” sounds.
    De boost in de pedalpro is dikke prima, die kun je heel goed gebruiken voor dit soort dingetjes.

    De drives echter....
    Het zal smaak zijn, maar dat is het enige aan de pedalpro dat ik niet gebruik omdat ik er helemaal niks mee kan.
    Kan ook aan mij liggen, toen ik de pedalpro testte kreeg Max er leuke marshall achtige sounds mee uit mijn rectifier.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 9 april 2018 om 19:31

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    @Dennis, maar jij hebt nog de gewone PedalPro. Als je de Ex neemt heb je meer drive/distortion/fuzz mogelijkheden dan je lief is.

    Als je een midi controller gaat gebruiken moet je idd een bank nummer sturen om in ranges van 100 presets ze allemaal te kunnen kiezen. (hoofdstuk 10)

    Ipv meerdere presets maken met kleine verschillen (delay/chorus etc) kan je ook 1 preset maken en de diverse effecten met een Midi Control Change (CC) aan en uit schakelen. Maar of dat gaat werken hang vooral af van je controller die je kiest.

    Ik zou even een mailtje sturen naar info@vintage-revolution.com voor verdere info en je vraag of je hem kan proberen.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    @Dennis, maar jij hebt nog de gewone PedalPro. Als je de Ex neemt heb je meer drive/distortion/fuzz mogelijkheden dan je lief is.

    Ik zou even een mailtje sturen naar info@vintage-revolution.com voor verdere info en je vraag of je hem kan proberen.
    Mee eens. Het distortion board van de Ex versie kan heel veel. Daardoor moet je dus ook wel wat extra tijd nemen om het goed af te stellen. Daarnaast heeft de Ex versie nu ook een extra DSP board met een goede Lexicon-achtige digitale galm en een aantal delays voor de wat langere delay tijden.

    Tevens sluit ik me aan bij Dennis. De Pedalpro heeft imo nog steeds de beste analoge effecten aan boord. Enorm veel dynamiek en heel erg puur waardoor je vanzelf weer met enkele effecten gaat spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    @Dennis, maar jij hebt nog de gewone PedalPro. Als je de Ex neemt heb je meer drive/distortion/fuzz mogelijkheden dan je lief is.
    Klopt, ik heb de normale.
    Waar ik last van heb is met name dat de drives uit deze pedalpro mijn geluid schel met weinig laag maken. Hadden jullie dat ook?

    Kan in de EX best beter zijn door de EQ, maar ik ga geen 600_700 ballen dokken voor de upgrade van een distortion die ik na de "och wat leuk" periode toch niet meer gebruik aangezien ik uiteindelijk toch steeds weer terugval op de drives van mijn versterkers.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 april 2018 om 13:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top