Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Ik ben Guy

  1. #1

    Standaard Ik ben Guy

    Hallo,

    Mijn naam is Guy Lemmens, ben 21 jaar oud en speel al van kinds af aan gitaar. Eerst op de akoestische van mijn vader en later, toen ik les kreeg, op mijn eigen. Helaas vergeten welk merk/model gitaar ik toen had, maar niks heel speciaals in ieder geval. Toen ik een oude elektrische Aria (model onbekend) op zolder vond, werd ik nieuwsgierig naar elektrische gitaren. Uiteindelijk is de Aria verkocht en ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. Ik wist toen nog vrijwel niks van gitaren en door mijn toenmalige gitaarleraar werd me een, door een vriend van hem 'gebouwde' (lees: verbouwde), gitaar aangeboden. Wat een nachtmerrie was dit... Leuke kleur, maar daar is alles mee gezegd. Klonk vreselijk! Nadat ik erachter kwam dat deze leraar mij niet verder hielp, ben ik overgestapt naar privé les op een muziekschool.
    Toen ik in 2012 op Facebook een foto voorbij zag komen dat een muziekzaakje in de buurt een oranje Fender Stratocaster te koop had, ben ik meteen gaan kijken. Deze viel eigenlijk vreselijk tegen door de veel te dikke hals. Omdat ik er toch was en ik een goede gitaar wilde om de oude te vervangen, heb ik van alles geprobeerd. PRS, Ibanez, Gibson, Epiphone en Fender. Alles kwam voorbij, maar geen een beviel. Tot de eigenaar van de zaak met een mat zwarte Fender Stratocaster aan kwam. Wat een ding! Die is dan ook mee naar huis gegaan, ook al was de prijs ietsje boven mijn budget. De verkoper vertelde dat het een FSR gitaar betrof, oftewel een Factory Special Run. Toen er thuis info over ben gaan opzoeken, kwam ik erachter dat het een Fender FSR Standard Stratocaster HSH HT RW FC is. De ene site zegt dat er wereldwijd 42 exemplaren van zijn, terwijl de andere zegt dat er 150 in Europa te vinden zijn. Het is in ieder geval iets speciaals en ik ben er apetrots op!
    Inmiddels heb ik er een Vox AC30 VR versterker bij gekocht en is het verzamelen van effectpedaaltjes begonnen. De 'collectie' bestaat inmiddels uit een Boss BD-2, DD-3, OS-2 en CE-5. Waarom alles van Boss? Geen idee, per toeval. Gewoon goede kwaliteit.

    Ik speel gitaar puur als hobby. Er gaan soms weken voorbij dat het spul enkel stof vangt en er gaan weken voorbij dat mijn versterker bijna 24 uur per dag aan staat. Ik speel alles wat ik leuk vind klinken en wat enigszins uitdagend is. Het liefst blues(rock) à la Joe Bonamassa, Stevie Ray Vaughan, Rival Sons, etc. etc.

    Heel verhaal, I know, dat jullie hopelijk een indruk geeft wie ik ben.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hallo Guy,

    Welkom hier. Ik heb ook veel van Boss. Niets mis mee!

    Groeten.

  3. #3

    Standaard

    Hi Guy,
    Ik ben Gus.
    Lijkt verdacht veel op elkaar en toch niet hetzelfde.
    Je zult je draai hier wel vinden, en je intro vinnik helemaal niet te lang.
    Veel plezier hier en met je gitaar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Ik zoek nooit naar Boss, maar elke keer als ik een bepaald pedaal zoek kom ik bij Boss uit haha

  5. #5

    Standaard

    Hee Gus,
    Lijkt inderdaad veel op elkaar!
    Thanks, zal wel lukken denk ik zo

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom Guy. Leuk verhaal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Welkom Guy!
    Na 15 jaar met tc electronic effecten gespeeld te hebben weer terug bij Boss, een gt6. Gewoon degelijk, gebruiksvriendelijk spul wat in elke situatie je nooit in de steek laat. Prima spul om live te spelen ook! Wijsheid komt met de jaren bij mij blijkbaar 😉

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Welkom Guy...!!

    Ik heb ook wat van Boss trouwens.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Hallo Guy,

    Welkom op het forum. Mooi intro. Succes met alles.
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top