Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nee hoor, absoluut niet bruikbaar. Het blijft ook maar gewoon doorgaan. Pas als je de level van het effect op nul zet is het brommen weg. Dat is natuurlijk op geen enkele manier bruikbaar.
    Kan je 't niet samplen voor een monster van een techno hit ?
    Zo is Underworld ook groot geworden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik heb wel gemerkt dat er iets vreemds is met de voeding. Als ik begin te spelen en de delay aanzet, hoor ik geen delay. Het geluid loopt er wel doorheen, maar de delay doet het pas als ik even rommel met het pluggie van de voeding.
    Waarschijnlijk gaat het droge signaal true -bypass door het pedaal, ook met het effect aan. Zonder voeding gaat het signaal er sowieso doorheen. Kan ook zijn dat je fx-loop niet serieel maar parallel is en ook het droge signaal doorlaat.

    Dat de delay wel gaat werken als je het plugje beweegt kan betekenen dat er in het pedaal bij de DC-aansluiting een soldering los zit / is gescheurd. Kan ook zijn dat het gat in het plugje te ruim is voor het pinnetje.
    Er bestaan zoveel maten plugjes qua buitendiameter en pindiameter, dat het past betekent niet automatisch dat het ook (goed) contact maakt.

    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dank voor de reacties. Ik heb alle krachten bij elkaar moeten bundelen om het ding aan te sluiten op de manier waarop ik het straks ook op de podiumpjes ga gebruiken, dus gewoon vóór de versterker. Nergens last van, behalve van mijn rug dan (lang en saai verhaal).
    Klinkt te gek! Geen flauw idee wat er mis ging. Ik wil het graag begrijpen. Is er werkelijk niemand die me kan uitleggen waarom het pedaal voor die brom zorgt in de effects loop en waarom de functies op het pedaal dan van invloed blijven op wat er in de brom te horen is, terwijl het pedaal uit staat? Ik begrijp er namelijk geen hol van. Andere pedalen werken perfect en ruisloos in dezelfde loop.
    Ik snap dat een verkeerde adapter, of een verkeerd plugje, of een verrot kabeltje van invloed is op de werking van een pedaal, maar geen van deze 'oorzaken' verklaren waarom er gebeurt wat er gebeurt. Ik heb zelden zoiets bizars meegemaakt met effecten.

    Wie?

  4. #14

    Standaard

    Ik niet.

    Je mag als gebruiker verwachten dat spullen met elkaar samenwerken. Soms is dat niet het geval en is er een grondige analyse nodig waar het specifieke probleem vandaan komt. En dit soort problmen kunnen forse bitches zijn om uit te dokteren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik niet.

    Je mag als gebruiker verwachten dat spullen met elkaar samenwerken. Soms is dat niet het geval en is er een grondige analyse nodig waar het specifieke probleem vandaan komt. En dit soort problmen kunnen forse bitches zijn om uit te dokteren.
    Tsja.... dus deze vraag zal wellicht nooit beantwoord gaan worden.

    Zo had ik een chorus pedaal wat op sommige plekken in de chain voor een keiharde volume-boost zorgde en op andere plekken niet....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    We hadden vanavond met repeteren een tjilpend geluid op alles, ondanks gescheiden groepen en moderne apparatuur. Typisch netvervuiling zou ik zo zeggen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tsja, het enige wat ik heb meegemaakt is dat ik, nadat ik een EHX phasertje (weet even niet meer welke) had aangezet, het gevoel had dat er iets van dat geluid bleef doorwerken in het totaalgeluid, heeeeeeel lichtjes op de achtergrond. Maar ook echt alleen pas als ik het eerst had aangezet. Ook idioot. Maar met een daisy chain blijft er een risico dat dit soort dingen gebeuren. Mijn Rubberneck had echter, net als alle andere pedalen in de loop, een eigen geïsoleerde voeding. Waarschijnlijk zal ik het nooit weten.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Tsja.... dus deze vraag zal wellicht nooit beantwoord gaan worden.

    Zo had ik een chorus pedaal wat op sommige plekken in de chain voor een keiharde volume-boost zorgde en op andere plekken niet....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Waarmee maar weer onderstreept wordt dat je je niet genoeg kunt realiseren dat de plaats van een pedaal in de chain van groot belang is. Ik heb het net ook weer gemerkt, na wat aanpassingen in mijn pedalenbak. Min of meer toevallig twee pedalen omgewisseld (ik zal jullie de details besparen), maar wát een verschil en zeker een verbetering.
    Ik ga binnenkort nog weer meer uitproberen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Tja lastig. 'Iets' met de combi van het pedaal en de FX loop van je amp, maar wat ...

    Wat als (tijdelijke?) oplossing zou kunnen werken is een simpel TB loopertje, dus 4 female jacks
    en een DPDT in een klein kastje ... Fysiek in- en uit de FX loop van je amp schakelen dus ...
    Wat mij betreft sowieso een handig tooltje om te hebben, en kost vrij weinig.

    Het is natuurlijk wel een beetje pleistertje plakken, maar het zou moeten werken ...

    EDIT.: en einde 'trails' dan natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 19 april 2018 om 10:54

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Zeker handig!

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top