Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41

Discussie: Digitale mixer?

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nog steeds een fijne tafel. Laatst ook een band op een Soundcraft si gemixt. Ook prima ding maar daar is de app gestuurde versie minder van. Slechte WiFi naar het schijnt.

  2. #32

    Standaard

    Fijn om te horen. Ik ga hem bestellen ;-)

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Succes er mee!

    Maar ik wou toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om het voor Zoom op te nemen.
    Ik heb over de jaren verschillende producten van Zoom gebruikt (effectprocessors, drumcomputers, digitale recorder, etc.) en ik ben al jarenlang fan van Zoom (en heb geen zakelijk belangen!). Ik vind dat producten van Zoom altijd heel erg doordacht in elkaar zitten. Een beetje vergelijkbaar met Casio, zeg maar; ook van die hele handige en goed doordachte Japanse apparaatjes.

    Het punt met Zoom is dat ze zich niet op de voorhoede richten maar op de grote groep van budgetgebruikers. (Daar zit uiteraard de grootste omzet). Maar wat ze doen doen ze heel goed.
    De angst dat Zoom een product als een digitale mixer straks niet ondersteunt lijkt me onterechte. Zoom beweegt zich juist steeds meer richting digitale recording en minder gitaarproducten.

    Maar veel plezier. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Geef nog een keertje een update als je 'm een tijdje gebruikt heb.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik wil niet lullig doen Telecastermaster maar ga het toch proberen....

    Ik heb naar de mogelijkheden van die tafel gekeken en naar hoe dat live ingezet kan worden en dat lijkt niet echt geweldig. Als je naar die tafel kijkt:



    Je ziet een strak en sober design en dan ga je je afvragen hoe je bij alle dynamics en effects komt. En dan zie je compressie via één potmeter, 3-bands vast EQ en één effectprocessor met galm en delay........ en meer is er niet. Lekker overzichtelijk maar totaal niet te vergelijken met wat anderen aanbieden. Waar Zoom zich op richt is wel duidelijk maar inmiddels zijn er in die markt veel betere producten verkrijgbaar.

    Even ter vergelijking de Fat Channel van Presonus, de dynamics en eq's die op ieder kanaal beschikbaar zijn:


  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Waar Zoom zich op richt is wel duidelijk maar inmiddels zijn er in die markt veel betere producten verkrijgbaar.
    Dat zeg ik toch ook. Zoom richt zich altijd op de budget range. Ja, dan zijn er altijd anderen die (veel) beter zijn. Maar qua 'bang for the buck' scoren ze altijd goed....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #36

    Standaard

    zolang die zoom livetrack vrijwel hetzelfde kost als een XR18 vind ik hem zeker niet goedkoop of "bang for the buck".

    hun videocamera's zijn zelfs fors te duur voor wat ze leveren....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    zolang die zoom livetrack vrijwel hetzelfde kost als een XR18 vind ik hem zeker niet goedkoop of "bang for the buck".

    hun videocamera's zijn zelfs fors te duur voor wat ze leveren....
    Eensch......

  8. #38

    Standaard

    De Presonus 16R is binnen en inmiddels ook al een paar dagen in gebruik. Eerste indruk is de goede geluidskwaliteit. Geen noemenswaardige ruis meer zoals bij mijn analoge 1202VLZ Mackie mixer. Dat is al een hele verademing. De bediening is ook intuïtief en erg eenvoudig uit te voeren vanaf mijn Mac computer via USB aangesloten. De effecten zijn ook erg goed in kwaliteit zoals je dat mag verwachten voor een digitaal effect van een gerenommeerde leverancier. Verder krijg je van Presonus ook enorm veel gratis DAW software (o.a. Studio One en veel plugins). Leuk!

    M.b.t. de audio interface, de Mac audio output (audio interface) werkt prima maar het sturen van een analoog kanaal als digitale audio input naar de Mac t.b.v. VST in een DAW is me nog niet helemaal duidelijk (Capture opname software prima dus de signalen zijn er allemaal wel). De Capture software werkt helemaal naar behoren maar neemt alle kanalen los op en dus geen main mix. Daarvoor de er een SD card recording mogelijkheid toegevoegd.

    Kritiek puntje is wel dat de SD card opname soms vastloopt. Het duurde even voordat ik het opname knopje kon vinden omdat deze pas zichtbaar wordt als er eerst een SDHC kaartje is ingestoken (is logisch en daar kan ik inkomen maar het stond niet in de manual). Nadat dit was opgelost bleek dat deze software toch wel wat kuren vertoont omdat bij het wisselen tussen recordings de zaak af en toe vastloopt waarna een algehele power reset nodig is. Niet acceptabel en hier ga ik nog wel even mee naar de support afdeling.

    Als mixer is hij wel prettig te bedienen en heel erg goed geslaagd. Ik ga ervan uit dat de SD recorder een SW update nodig heeft of dat de SD card niet lekker is.

    Afijn, al mijn rackeffecten staan momenteel werkeloos en met gefronsde wenkbrauwen te kijken naar die 1HE unit waar alles in zou moeten zitten ;-)

    Volgende week maar eens een vuurdoop met de band. Die zal blij zijn met 6x aux monitoren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 juni 2018 om 23:23

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Fijn dat je zo tevreden bent...!

    Naar mijn weten neemt Capture altijd de kanalen afzonderlijk op maar het kan nooit zo moeilijk zijn om daar een nette mix van te maken.

  10. #40

    Standaard

    Ja ik ben wel erg tevreden en dat komt voornamelijk doordat het apparaat heel stil is en de effecten praktisch en goed instelbaar zijn. Ik heb ooit een Behringer mixer gehad en daarna de Mackie. Deze is gewoon echt ruisarm. Heel prettig om te ervaren en dat bevestigd het gevoel dat je een degelijk apparaat hebt gekocht.

    Voor mijn gevoel komen de recorded sounds er er exact uit zoals ze voor de opname live klonken en ook dat is plezierig. Ik ga de komende repetitie de band in zijn geheel wat verder uitmixen qua frequenties ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top