Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    ik heb er twee geprobeerd, beide 2hands. Ik was er niet zo over te spreken, beetje dooie planken.
    Heb uiteindelijk nieuw maar een Mexicaanse tele gekocht...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Zit erin eigenlijk ?
    Duncan designed pups, of duncans ?
    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
    Op het brugelement staat voluit Seymour Duncan; het halselement heb ik niet verwijderd en kan ik dus niets aan zien. De tele is niet gemod en is zoals hij indertijd is gekocht.
    De hals in inderdaad zo'n birdseye-maple en iets minder hoogglans dan de body. Dot inlays lijken een beetje groenig (abalone??)

    Ik vind de tussenstand het best klinken; het halselement bevat zeker niet teveel hoog, zelfs een beetje donker. Het brugelement is uiteraard wel wat bijterig.
    Zoals gezegd is de LP en 335 mijn "referentie" en voor sommige stijlen zijn die gewoon te "muddy". En deze Tele ziet er goed uit, is origineel en ik help een bandmaatje aan wat cash ;-)
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Abalone was het idd.

    Als ie klinkt zoals jij wil dat een Tele moet klinken, en je komt eruit met de prijs, moet je het gewoon doen. Het zijn erg mooie gitaren, en ook kwalitatief prima afgewerkt.

    Overigens speel ik met mijn Tele eigenlijk bijna altijd op het brugelement. Dat is waar een Tele het best tot zijn recht komt. Met een Les Paul als andere gitaar kan dat inderdaad als schel ervaren worden. Je zult een beetje moeten rommelen met je eq, of een boostertje o.i.d. Of de tussenstand zoals je al aangeeft, die is ook best bruikbaar. Halselement van een Tele vind ik zelf niet heel interessant...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties.
    De vraagprijs van mijn bandmaatje is 300,- incl (niet meer zo nieuwe) HSCase.
    Gisteravond in de repetitie er twee uurtjes op gespeeld (Fender Champ) en nu heb ik 'm thuis waar ik 'm dit weekend op mijn Marshall JTM30 aan de tand ga voelen. Dan komen we er wel uit denk ik.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  5. #15

    Standaard

    300 euro is een nette prijs. Veel plezier ermee!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties.
    De vraagprijs van mijn bandmaatje is 300,- incl (niet meer zo nieuwe) HSCase.
    Gisteravond in de repetitie er twee uurtjes op gespeeld (Fender Champ) en nu heb ik 'm thuis waar ik 'm dit weekend op mijn Marshall JTM30 aan de tand ga voelen. Dan komen we er wel uit denk ik.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Goede deal lijkt me. Plezier met je aanwinst!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Nieuwprijs lag volgens mij destijds rond de 450,-. Heb zelf toen een strat uit die serie getest, dat was een prima gitaar die zich makkelijk kon meten met een US Standard. Uiteindelijk heb ik toen een AVRI gekocht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Giteravond de Tele gebruikt op de repetitie van m'n werkband (funk, soul, rock covers 70s-00s - ik doe daar voornamelijk slaggitaar) op m'n Marshall JTM30.
    En dat ging verbazend goed. Droge funk-slagjes klinken prima op het clean kanaal van de JTM30, en zelfs het niet bijzondere drive kanaal van de JTM30 is goed bruikbaar. Door de wat lagere output van de Tele geeft een gain-setting van 9 uur op de JTM30 een mooie crunch.
    En ik heb het idee dat de Tele beter op stemming blijft dan m'n Gibson LP. Die laatste moet ik na veelvuldig benden vaak en paar keer bijstemmen tijdens een repetitie.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    JTM30 amps zijn heerlijke crunch amps


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top