Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Npd: Suhr Eclipse

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Lijkt me inderdaad een zalige gitaar ja, ik ben erover aan't denken om die pickups aan te schaffen en één van mijn strats om te bouwen naar humbuckers maar ik weet niet goed wat ik mag verwachten in een alder body met maple neck tegenover het mahonie van de Pete Thorn gitaar.

    Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat de switch van de Pete Thorn gitaar een afwijkende schakeling heeft (kan het niet direct terug vinden).
    Serie en parallel. Ik denk dat de Thornbuckers nogal bright kunnen zijn in een elzen body met geschroefde maple neck.

    Ik heb een BKP HSS-set in mijn swampash strat met maple neck en ebony fretboard. Een beefy Crawler en twee Irish Tours. Crawler kan ik splitten (klinkt als een tele) of als full humbucker combineren met de middle single coil voor wat meer chime. Daar speel ik dus drie sets op, van clean tot heavy. Ik heb ook enkele Suhr pickups gehad, maar ik vind de meeste BKP's wat nootseparatie en dynamiek betreft een slagje beter. Overigens vind ik de Suhr V60LP wel erg goed. Maar ja, dat is ook allemaal smaakgebonden.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 5 april 2018 om 13:01
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ja inderdaad, daarom dat ik de knoop nog niet heb kunnen doorhakken, het zal wel redelijk bright gaan klinken in een strat.
    Ik ben niet echt actief op zoek naar pickups hoor (maar ik houd zo een beetjes mijn oren open hier voor humbuckers die goed klinken in een strat), één van de strats gaat wel HH worden, maar ik heb de tijd.
    Misschien maar een bij BKP gaan kijken ook want daar hoor ik ook goede dingen over.

    Ik kan mij vergissen maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij de Pete Thorn gitaar de neck pu single coil geschakeld wordt op standje vijf.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ja inderdaad, daarom dat ik de knoop nog niet heb kunnen doorhakken, het zal wel redelijk bright gaan klinken in een strat.
    Ik ben niet echt actief op zoek naar pickups hoor (maar ik houd zo een beetjes mijn oren open hier voor humbuckers die goed klinken in een strat), één van de strats gaat wel HH worden, maar ik heb de tijd.
    Misschien maar een bij BKP gaan kijken ook want daar hoor ik ook goede dingen over.

    Ik kan mij vergissen maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij de Pete Thorn gitaar de neck pu single coil geschakeld wordt op standje vijf.
    Kijk ook eens naar Bootcamp Serie van BKP. Die zijn een stuk goedkoper en worden op dezelfde manier gemaakt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zo, deze avond de Eclipse aan de tand gevoeld. Voetschakelaars zonder hoorbare klik, heel smooth. Op het cleane kanaal van mijn Orange RV50 MKI klinkt hij erg mooi en strak. De voicingknop is handig om het tophoog te af te stellen. Een soort masterpresence. De drieband eq per sectie werkt goed, maar met die kleine knopjes is het finetunen wel wat werk, want elk streepje doet wat. Dus de sweet spots vinden is even tweaken.

    Voor rhythmsounds vind ik hem erg mooi klinken met de gain op 10 uur. Hij schoont ook netjes op. Hij heeft behoorlijk wat gain, maar niet zoveel als de Riot. Daarentegen klinkt de Eclipse veel minder fizzy, ook met een 9-volt adapter (kan ook op 18v). Ik vind hem ook strakker dan de Riot. Voor vloeiend legato-spel wens je soms net wat meer gain, tenminste als de Eclipse op het cleane kanaal wordt gebruikt. Dat gaat met de Riot weer beter. De Riot is ook iets romiger.

    Overall: de geluiden zijn klasse, de voicing legt de nadruk op de mids en de hoge mids. Met de treble boven 12 uur wordt het al snel te spanky. De levels hebben een enorm bereik. Op 9.00-10.00 uur zit je al op unity gain, waardoor je je amp nog een flinke inputboost kan geven. Opvallend is dat er bijna geen bijgeluiden zijn, ook met veel gain.

    De Eclipse kun je ook zonder problemen voor het drivekanaal zetten of stacken met andere pedalen. Bijvoorbeeld Eclipse als slagsound en voor solo de Eclipse -> Riot (met gain op 10 uur).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Thanks voor de review, dit klinkt als een tevreden gebruiker.
    Die voicingknop lijkt me inderdaad erg handig ja.
    Misschien toch eens ergens gaan testen

    Gas levels are rising !!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Thanks voor de review, dit klinkt als een tevreden gebruiker.
    Die voicingknop lijkt me inderdaad erg handig ja.
    Misschien toch eens ergens gaan testen

    Gas levels are rising !!!
    Hee bro, als je een keer richting Zeeland gaat (voor het strand bijv.), wip ff aan in Goes. Dan kun je hem aan de tand voelen. En ik zet best goede koffie. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Hee bro, als je een keer richting Zeeland gaat (voor het strand bijv.), wip ff aan in Goes. Dan kun je hem aan de tand voelen. En ik zet best goede koffie. ;-)
    Hoi Telerocker, thanks
    Ga ik zeker doen?, Goes is niet zo overdreven ver.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Hoi Telerocker, thanks
    Ga ik zeker doen?, Goes is niet zo overdreven ver.
    Nee, dat valt wel mee. Wij gaan nogal eens 'op stad' in Antwerpen en Gent. Goes-Antwerpen is 35 min. En dan sta je bij 't Steen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top