Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik ga toch niet helemaal mee met dit verhaal Frans . Als de load hoger is wordt de impedantie ook hoger. En daalt de loadlijn. In zijn meest extreme vorm (open) kan dat leiden tot vonken in de OT. Daalt de impedantie dan stijgt de load lijn met in zijn meest extreme vorm een kortsluiting over de speaker uitgang (Fender combo's zonder luidspreker erin). Hoe steiler de loadlijn, des te minder spanningsval. Daarnaast is de stroom gemaximeerd bij een Vg1=0. Het totale vermogen is dan minimaal door de OT.
    Nico, je hebt gelijk als je de extreme kant bekijkt maar in dit verhaal ging het om de keus tussen 16 ohm of 4 ohm op een 8 ohm uitgang. Beide binnen de toelaatbare grens van 100%.

    Waarom niet naar beneden....

    Bij een mismatch naar beneden gaan verliezen in de jack's en kabels een grotere rol spelen (dit is trouwens ook bij juiste impedantie's het geval) en neemt (specifiek in dit geval) de slijtage in eindbuizen toe.

    Dan is er nog de vorm van het signaal, de clipgrens is bij een afwijking naar boven mooier rond van vorm dan bij een te lage impedantie. Van vonkvorming is gewoon geen sprake binnen de 100%.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht

    Bij een mismatch naar beneden gaan verliezen in de jack's en kabels een grotere rol spelen (dit is trouwens ook bij juiste impedantie's het geval) en neemt (specifiek in dit geval) de slijtage in eindbuizen toe.
    [
    Eens... Binnen de kortste keren zit je op de maximale stroom van de buis met een spanningsval van lik me vessie. Dus eens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dan is er nog de vorm van het signaal, de clipgrens is bij een afwijking naar boven mooier rond van vorm dan bij een te lage impedantie. Van vonkvorming is gewoon geen sprake binnen de 100%.
    Zou zo maar kunnen. Nooit op gelet. Ik ben nu eenmaal een zeiklul die vindt dat jet gewoon de juiste match moet nemen bij een goed afgestelde versterker
    Nico


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Zou zo maar kunnen. Nooit op gelet. Ik ben nu eenmaal een zeiklul die vindt dat jet gewoon de juiste match moet nemen bij een goed afgestelde versterker
    Kan ik me ook in vinden maar ........


    Uitzonderingen bevestigen de regel heet dat toch...of zoiets
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Uitzonderingen bevestigen de regel heet dat toch...of zoiets
    zoiets...... lekker belangrijk....
    Nico


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik heb er een 4-8-16 OT ingezet en speel met de juiste setting. Omdat ik nu de mogelijkheid heb kon ik ook de versterker proberen door de celestion blue alnicos van mijn vox acc 30 ccx op 16 ohm. Wat een enorm mooi geluid levert dat. Echt jammer dat die celestions zo duur zijn. Op internet wezen zoeken wat er een beetje in de buurt komt ,Is de eminence 1028K een beetje in de richting?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik heb erg weinig goede ervaringen met gitaarluidsprekers die een ander formaat hebben dan 12 inch. Maar dat zegt niet alles hoor.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard






 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top