Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Harmonisch mineur wordt door dat soort jongens van het zwaardere werk zeker vaak gebruikt. Malmsteen houdt het meest van de frygische ladder heb ik begrepen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Laat je niet in de war brengen Mike. Het is vrijwel zeker één van de ladders die ik en Mountainman hebben genoemd. Dat hij niet onderbouwt waarom wij volgens hem onzin uitkramen en zegt welke ladder het dan wel is zegt wel genoeg.
    Gast dat je raaskalt over rollende r'en is al irritant genoeg.... ik heb je al een keer uitgelegd waar je fout zat toen je weer eens dacht verstand te hebben van muziektheorie. Je lult weer uit je nek hier. Prima als je iets niet weet. Niet prima als je iets niet weet maar doet alsof je er wel verstand van hebt en onzin uitkraamt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    ja ik merk het gauw genoeg toch, ben nu even niet in de buurt van een gitaar. Is trouwens de harmonic minor toonladder ook niet de yngwie malmsteen sound, een beetje dat neo klassieke.
    De harmonisch mineur (dus voor e is dat e f# g a b c d# en niets anders) is één van de vele technieken die Malmste3n gebruikt ja

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    De noten van E frygisch zijn: e-f-g-a-b-c-d-e
    Nee ze zijn e f g a b c d.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    De noten van de harmonische mineurladder van e zijn: e-fis-g-a-b-c-d-e.
    Nee dus. Zie hierboven.mijn vorige post. Er zit een d# in. Geen eb en geen d.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Hoe dan ook, zowel de frygische als de harmonische mineurladder geven die min of meer Arabische klank.
    Nee dat is t grote interval van anderhalve toon tussen een verlaagde seconde en een grote terts. En microtonaliteit.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    O ja, sorry Mike het is inderdaad een dis (een groot septiem) in plaats van een d. Het wordt dus e-fis-g-a-b-c-dis-e als het om de harmonische mineur ladder van e gaat. Jammer dat hij dat foutje gelijk aangrijpt om me neer te sabelen. Hij zal vast ook met argusogen gekeken hebben of ik bij de noten van de frygische ladder per ongeluk een foutje heb gemaakt.

    Edit: Heb het ook even in de desbetreffende post verbeterd.
    Laatst gewijzigd door Brad; 3 april 2018 om 22:33

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nee ze zijn e f g a b c d.
    Laat jij wanneer je een toonladder zingt het octaaf weg? Ik niet. Maar wanneer je een toonladder opschrijft kun je zowel het octaaf weglaten of meenemen. Geen van beide is fout, het is een persoonlijke keuze. Je bent weer aardig aan het zoeken.

    Zoals hier gozer doen ze het hier ook fout bij de C majeur ladder omdat ze het octaaf meenemen?:

    Do Re Mi Fa Sol La Si Do

    Laatst gewijzigd door Brad; 3 april 2018 om 22:17

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Brad lul niet zo slap please.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    O ja, sorry Mike het is inderdaad een dis (een groot septiem) in plaats van een d. Het wordt dus e-fis-g-a-b-c-dis-e als het om de harmonische mineur ladder van e gaat. Jammer dat hij dat foutje gelijk aangrijpt om me neer te sabelen. Hij zal vast ook met argusogen gekeken hebben of ik bij de noten van de frygische ladder per ongeluk een foutje heb gemaakt.
    Ach man Ik sabel je onwetendheid iedere keer neer. En iedere keer jammer je "ach een foutje wat flauw van die nare Fusion". Brad, je lult bijna altijd uit je nek als t om muziektheorie gaat. Één aaneenrijging van 'foutjes'. Eventjes de verhoogde septiem vergeten uit de harmonisch mineur, dé toon die t hele karakter bepaalt van de ladder.... en zo zit er bijna in iedere post van jou wel een 'missertje'.

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Nee per ongeluk af en toe een foutje maken dat kan niet. Dat is niet menselijk toch. Maar jij mag geloven wat je wilt, als Mike maar verder geholpen is. Ik maak overigens al vele jaren bewust gebruik van de harmonische mineur ladder en de bijbehorende akkoorden die bij die ladder horen.

    Nog even de formule van beide ladders voor de volledigheid:

    Frygisch: 1 b2 b3 4 5 b6 b7 8
    Harmonisch mineur: 1 2 b3 4 5 b6 7 8

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nee per ongeluk af en toe een foutje maken dat kan niet. Dat is niet menselijk toch.
    Je hebt meerdere keren aangegeven dat je zelf vindt dat je best goed op de hoogte bent van muziektheorie. Maar je maakt keer op keer kardinale fouten. En Iedere keer maar roepen "ach iedereen maakt wel eens een foutje".... Jij mag geliven wat jij wilt, maar je muziektheorie heb je Niet op orde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top