Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Orange Th100 + PPC212 vs Fender Blues Deville 410

    Ok, dit is een beetje appels met peren vergelijken maar hierbij mijn (luxe) probleem.

    Ik heb sinds een aantal maanden een Orange Th100h in combinatie met het Orange PPC212 cabinet. Over het algemeen komt er een top geluid uit, maar voor mijn smaak net even te modern voor waar ik hem voor wil gebruiken (op zoek naar een vintage warm geluid met veel clean headroom en een goede basis voor pedalen). Nu heb ik zeeën aan clean headroom in deze versterker maar net niet het smaakje waar ik van hou.

    Nu kwam ik laatst wat filmpjes van de Blues Deville tegen. een 4x10 combo met 60W aan buizen. Op de filmpjes lijkt dit meer in de buurt te komen van wat ik zoek. Echter twijfel ik aan de clean headroom. Hoe lang blijft deze amp helder in vergelijking met mijn Orange Th100. Maken de 4x10 speakers een hoop goed t.o.v. de 2x12 (wel 2 vintage30 dus wat efficiëntie betreft is er niet veel beter).

    Ik ben benieuwd naar ervaringen over deze Deville. Hoe groot is het verschil in wattage vs clean headroom?
    SPELUHHHHHHH!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Blues deville 4x10 is een hele goede basis met een typisch fender bel voor een setup met drive en distortion pedalen. Ik gebruik voor deze basis de versie met de bruine speakers. De blauwe alnico kunnen ook en zijn veel makkelijker te vinden maar vind ik persoonlijk dunner en nasaler.

    Je kan een 12au7 in de 1e positie plaatsen voor meer headroom. Maar mijn ervaring is dat zelfs dat niet nodig is met bijvoorbeeld tung sol 6L6. Die sovteks upgraden is eigenlijk een must.

    Voor thuisgebruik heb ik em teruggeschroefd met een set yellow jackets en JJ el84's. Heerlijke cleans en perfect met drive pedalen bb preamp, rat distortion en een compressor ervoor.

    Let wel bias is niet of moeilijk af te stellen. Ik heb ooit door Chris een potmeter laten plaatsen en nu is bias makkelijker af te regelen.

    4x10 gaat vrijwel altijd strakker klinken dan 2x12 is mijn ervaring, helemaal op hogere volumes (maar je hebt ook eerder speaker breakup dacht ik) . Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld 12inch electrovoice evm speakers, die superstrak klinken een belachelijk goede weergave hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Op podium geen probleem. De Deville is alleen voor lagere volumes vrij onhandelbaar. Potmeter gaat van nul naar honderd in bijna niets. De 4 x 10 is goed voor chickenpicking . Felle reactie en genoeg speakeroppervlak om genoeg laag te produceren. De 2 x 12 levert meer bottom en is wat warmer van klank. Clean is hij genoeg. De uitwisseling van de eerste 12ax7 werkt goed. Ook op het volume.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb op zo'n ding gerepeteerd en kwam er later achter dat de andere die daar stond geen standaard speakers had. Klonk veel beter en was veel vergeeflijker met het inregelen. Geen flauw idee wat er in zat, sorry.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Alles of niets volume probleem van de hotrod series usa vanaf versie 3 (na 2011) opgelost. Inmiddels zijn we al bij versie 4.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top