Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Ik zit er aan te denken om ooit een NK, Grote of Egan (in die volgorde) te kopen. Veel meer bang for buck

  2. #12

    Standaard

    Je kan normale snaren gebruiken. Het is hetzelfde systeem als de lockingnut van floyd rose. Maar ipv 2 snaren per blokje lock je hier elke snaar appart.

    @fusion ik heb de strandberg gekocht omdat ik de endurneck wou. Er zijn genoeg bouwers die ongeveer dezelfde bodyvormen + headless bouwen maar die zitten nog altijd met een normale neck en meestal double end ball strings en die kosten veel en heb je in beperkte snaardiktes.
    En ik sponsor echt geen chinese ripoff bedrijven
    Egan zou ik toch echt niet willen. Staat een mooie review van op yt waar ze duidelijk maken wat voor shitzooi hij maakt.
    https://www.youtube.com/watch?v=K6BUEqycYvE
    Laatst gewijzigd door YannickH; 3 april 2018 om 12:43

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Je kan ze niet ophangen helaas. Toch niet aan een gewone haak. Zo’n schuine waar je de body en de neck in legt wel natuurlijk.
    Ik heb er wel een stand voor hoor dus ze moet niet altijd op de grond liggen

    Telerocker jij hebt standberg uit duitsland voor denk ik want strandberg is nog maar pas bezig aan een prototype bas. Deze is nog niet te verkrijgen.
    Oh dear, you're so right.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Oh dear, you're so right.
    En dan doel ik op Sandberg.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Leuke gitaar!
    Alleen bij het halsprofiel kan ik me niet zo veel voorstellen, met die platte vlakken erin.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Zondermeer bijzonder, en een prachtige review.
    Hals kan ik me voorstellen als comfortabel, uiteindelijk zit dat extra hout op een C- of D-shape ook maar in de weg; kan best nog wat vanaf, je hand maakt zelf de kromming wel, heeft die geen begeleiding bij nodig, mits je je duim goed kan plaatsen.
    Ben niet into metal, maar daar ben ik best nieuwsgierig naar.
    2075 euro, dat is dan wel weer zo een ding; toen ik het las dacht ik wel; voor dat geld zou ik bijvoorbeeld geen scherpe fretrandjes willen.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 3 april 2018 om 15:42

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Je kan normale snaren gebruiken. Het is hetzelfde systeem als de lockingnut van floyd rose. Maar ipv 2 snaren per blokje lock je hier elke snaar appart.

    @fusion ik heb de strandberg gekocht omdat ik de endurneck wou. Er zijn genoeg bouwers die ongeveer dezelfde bodyvormen + headless bouwen maar die zitten nog altijd met een normale neck en meestal double end ball strings en die kosten veel en heb je in beperkte snaardiktes.
    En ik sponsor echt geen chinese ripoff bedrijven
    Egan zou ik toch echt niet willen. Staat een mooie review van op yt waar ze duidelijk maken wat voor shitzooi hij maakt.
    https://www.youtube.com/watch?v=K6BUEqycYvE
    Duidelijk.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooie gitaar! ik hou wel van headless gitaren. Alleen erg lastig met omstemmen naar drop D of andere stemmingen. Vind zelf de Steinberg GM vorm wel wat mooier dan de schuine Strandberg. Zelf ooit een oude GM4 gehad met transtrem maar die single coil EMG's klonken veel te blikkerig. Ook het transtrem systeem is erg moeilijk om zuiver af te stellen.

    Jammer dat je die Strandbergs eigenlijk alleen in de prog metal of djent ziet. Met beide stromingen heb ik niets (meer).
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 april 2018 om 12:52
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #19
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Tja, juist een muziekstroming waarbij het niet opvalt dat je anders doet. Ik zie een bluesgitarisat niet zo snel overstappen van een standaard (tele, strat, lp) gitaar naar iets exotisch.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #20

    Standaard

    @apekop: waarom zou het lastig zijn om te stemmen naar drop D? duurt ongeveer 3 seconden.

    @almarvk: enigste buiten metal die op strandberg spelen dat ik weet zijn jazzgitaristen.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top