Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Klinkt erg lekker, mooie sounds, mooi gespeeld. Jammer dat de drums en bas soms tikkie te hard staan tov de gitaren, maar mierengeneuk van mijn kant. Wah slagje vind ik ook niets, maar dat ligt aan mij. Wah solo klinkt heerlijk.
    Dank Fusion! Het is een bewuste keuze de gitaren wat 'minder prominent' in de mix te plaatsen. Het is dan toch een smaak en voorkeur ding, en daar ik de meester ben over mijn eigen werk neem ik die vrijheid ook gewoon ;-) Volgende keer kan het weer anders zijn. Maar je opmerkingen worden gewaardeerd hoor en neem ik zeker mee!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je eens Fuus, ik vind de balans prima en ik weet dan Milo echt niet over een nacht ijs gaat. Die gaat net zolang door tot hij tevreden is en dan mag hij zijn.
    Dank Han! mixen, keuzes maken en uiteindelijk toch gaan voor wat ik lekker vind klinken. Als ik de mix aan Fusion of aan jou Han had gegeven dan was het mogelijk een compleet andere sound en mix geworden en waren de meningen misschien ook verdeeld. Ik ga zeker niet over één nacht ijs en iedereen mag een mening hebben die ook wordt gewaardeerd!
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 4 april 2018 om 14:19

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Psies. Jouw mix, jouw oren, jouw keuzen

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Psies. Jouw mix, jouw oren, jouw keuzen
    Zeker, maar gelet op het feit dat de OX nog redelijk nieuw voor mij is en ik daarnaast ook een nieuwe DI heb aangeschaft voor de baspartijen mag je best weten dat het zoeken was naar de 'juiste' balans. Het blijft dan ook een korte test track die imo wel al aardig weergeeft wat de OX kan betekenen voor de gitaaropnames!

    TIP: ik zie dat bijna niemand het nummer vanaf Soundcloud als mp3 heeft gedownload! De kwaliteit tussen de Soundcloud speler en de Mp3 (320kbps) is best groot, in het voordeel van de mp3 uiteraard :-)
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 4 april 2018 om 16:58 Reden: TIP Mp3 download

  4. #14

    Standaard

    Heb de mp3 gedownload en klinkt goed.
    Hele nummer zit leuk in elkaar en de wah-solo vind ik mooi gedaan.
    Het hele item over de gebruikte apparatuur, dus dat OX-geval ontgaat mij een beetje.
    (speel alleen akoestisch, misschien wel daarom)
    Heb op YouTube wel het e.e.a. gezien/gehoord erover, maar goed, de sound van deze opname is prima.
    En daar gaat het ook wel om, denk ik zo.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Netjes Lo! Klinkt eigenlijk typisch jij Je krijgt er toch steeds weer een zeer heldere, brede mix uit!
    Als ik het goed begrijp is het een power soak? Maar dan met uitgebreide mogelijkheden?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Heb de mp3 gedownload en klinkt goed.
    Hele nummer zit leuk in elkaar en de wah-solo vind ik mooi gedaan.
    Het hele item over de gebruikte apparatuur, dus dat OX-geval ontgaat mij een beetje.
    (speel alleen akoestisch, misschien wel daarom)
    Heb op YouTube wel het e.e.a. gezien/gehoord erover, maar goed, de sound van deze opname is prima.
    En daar gaat het ook wel om, denk ik zo.
    Dank Ernst! Uiteindelijk gaat het om de muziek maar dit was mijn eerste test opname met de OX om te kijken wat de 'do and don't' zijn zeg maar. De OX mag je verder vergeten hoor :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Netjes Lo! Klinkt eigenlijk typisch jij Je krijgt er toch steeds weer een zeer heldere, brede mix uit!
    Als ik het goed begrijp is het een power soak? Maar dan met uitgebreide mogelijkheden?
    Dank! Daar kom ik ook steeds weer achter Pasqual, dat het als mij klinkt :-)

    De OX in het kort heeft inderdaad een analoog deel met een reactive load box (power soak) en 5 standen attenuator en daarnaast een digitaal deel met de dynamic cab/mic modelling software waar tevens diverse UAD effecten aan zijn toegevoegd. Het apparaat doet dus eigelijk alles in één. Naast opnemen kun je dus ook thuis (of live) de attenuator inzetten en middels digitaal of analoge outputs opnemen of naar de geluidsman sturen. Je hebt nu nog keuze uit 17 cabinets maar de OX is bedacht als platform wat dus inhoud dat er updates en uitbreidingsmogelijkheden gaan komen. Zo zijn er enkele aansluitingen nog niet actief maar bij toekomstige updates zullen deze ingezet gaan worden. Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes en het klinkt echt te gek!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dank Ernst! Uiteindelijk gaat het om de muziek maar dit was mijn eerste test opname met de OX om te kijken wat de 'do and don't' zijn zeg maar. De OX mag je verder vergeten hoor :-)



    Dank! Daar kom ik ook steeds weer achter Pasqual, dat het als mij klinkt :-)

    De OX in het kort heeft inderdaad een analoog deel met een reactive load box (power soak) en 5 standen attenuator en daarnaast een digitaal deel met de dynamic cab/mic modelling software waar tevens diverse UAD effecten aan zijn toegevoegd. Het apparaat doet dus eigelijk alles in één. Naast opnemen kun je dus ook thuis (of live) de attenuator inzetten en middels digitaal of analoge outputs opnemen of naar de geluidsman sturen. Je hebt nu nog keuze uit 17 cabinets maar de OX is bedacht als platform wat dus inhoud dat er updates en uitbreidingsmogelijkheden gaan komen. Zo zijn er enkele aansluitingen nog niet actief maar bij toekomstige updates zullen deze ingezet gaan worden. Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes en het klinkt echt te gek!
    Ik heb de H&K Tubemeister Deluxe 40 waar een Redbox in zit. Toevallig afgelopen vrijdag mee opgenomen in een studio om een lied af te maken. Lijkt een beetje op wat je hier omschrijft. Zit ook cab sims etc op.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik heb de H&K Tubemeister Deluxe 40 waar een Redbox in zit. Toevallig afgelopen vrijdag mee opgenomen in een studio om een lied af te maken. Lijkt een beetje op wat je hier omschrijft. Zit ook cab sims etc op.
    Je hebt inderdaad analoge cab sims en digitaal de cabinet Impulse Responses (IR) en cabinet modelling software. Ik heb ze allemaal in de loop der jaren gebruikt en hebben allemaal hun plaats, maar de OX gaat wel een stap verder. Het kost wat maar dan heb je ook wel wat :-)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Ja...ik zag het! Jezus....wat een prijs

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ja...ik zag het! Jezus....wat een prijs
    Het was voor mij minder pijnlijk daar ik mijn UA 2-610 preamp er voor ingeruild heb. Anders had ik het ook niet gedaan hoor :-) UAD is een beetje als Apple, ook altijd stevig aan de prijs :-/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top