Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Music The Lo Lands | The Wizard (test opname)

    Sinds anderhalve maand heb ik de Universal Audio OX amp top box voor het opnemen van mijn gitaarpartijen. Daarvoor gebruikte ik de Suhr Reactive Load box met IR. De OX heeft cab/mic modeling software aan boord wat met een fantastische mono en stereo room mic's erg fraai klinkt en speelt.

    Dit is mijn eerste korte test opname poging met de OX waarbij ik diverse partijen heb gelaagd en met panning en de OX effecten heb gespeeld om uiteindelijk erachter te komen wat ik met mijn muziek zou willen toepassen of juist niet. Je moet bepaalde mix keuzes vooraf maken wat met IR makkelijk achteraf aangepast kan worden wat uiteraard soms het wat lastiger kan maken. Maar qua sound klinkt het ruimtelijker ten opzichte van IR.

    Oordeel zelf en vergelijk eventueel dit nummer met mijn vorige nummer (Sixteen Down) welke opgenomen is met de Suhr RL en IR.

    Mooi speelgoed hoor die spullen van UAD :-)

    The Wizard

    Sixteen Down

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    damn klinkt lekker hoor, het wah stukje van 0,50 tot aan de leadpartij vind ik wat minder. Maar voor de rest top, sound in het begin is erg lekker.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    damn klinkt lekker hoor, het wah stukje van 0,50 tot aan de leadpartij vind ik wat minder. Maar voor de rest top, sound in het begin is erg lekker.
    Dankjewel Mike! Leuk om te lezen dat je juist het wah stuk iets minder vind, persoonlijk vind ik dit het lekkerste (brutaalste) stuk, smaken verschillen :-) Het wah deel geeft wel aardig weer wat de room microfoons in de OX kunnen bijdragen aan de sound. Met IR klinkt het allemaal net wat directer en moet je opzoek naar goede room/hall/plate reverbs. De OX is een aanrader voor als je thuis of in de studio wilt spelen of opnemen, of voor op het podium als je een consistent geluid naar de geluidsman wilt sturen en je versterker met de OX attenuator wilt matigen in volume bijvoorbeeld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Het wah deel geeft wel aardig weer wat de room microfoons in de OX kunnen bijdragen aan de sound. Met IR klinkt het allemaal net wat directer en moet je opzoek naar goede room/hall/plate reverbs. De OX is een aanrader voor als je thuis of in de studio wilt spelen of opnemen, of voor op het podium als je een consistent geluid naar de geluidsman wilt sturen en je versterker met de OX attenuator wilt matigen in volume bijvoorbeeld.
    Gast, ik heb echt geen idee wat je allemaal zegt lizard people shit :P

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Gast, ik heb echt geen idee wat je allemaal zegt lizard people shit :P
    Haha, je bent een gear nerd of niet ;-) Check de Universal Audio OX amp top box maar eens uit. Maar je bent zelf helemaal niet bezig met opnemen e.d? Ik vergis me nog wel eens en denk dat het Gitaarnet forum net zoals het The Gear Page forum is, maar totaal niet dus :-)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Gast, ik heb echt geen idee wat je allemaal zegt lizard people shit :P
    Wat er in de regelunit van mijn auto gebeurt weet ik ook niet.
    Ik heb Lo altijd bewonderd voor zijn mooie geluid. Serieus.
    En als hij dat doet met room mics in da OX en hij vindt dat beter, dan geloof ik dat gewoon. John Entwhistle werd The Ox genoemd. Een van de betere bassisten van de laatste 100 jaar of zo.
    Of ik daar nou een mic in zou stoppen? Maar goed:
    Daarom klinken mijn liedjes ook anders dan die van hem.
    Daarmee kan ik prima leven.
    Heel prima zelfs.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Wat er in de regelunit van mijn auto gebeurt weet ik ook niet.
    Ik heb Lo altijd bewonderd voor zijn mooie geluid. Serieus.
    En als hij dat doet met room mics in da OX en hij vindt dat beter, dan geloof ik dat gewoon. John Entwhistle werd The Ox genoemd. Een van de betere bassisten van de laatste 100 jaar of zo.
    Of ik daar nou een mic in zou stoppen? Maar goed:
    Daarom klinken mijn liedjes ook anders dan die van hem.
    Daarmee kan ik prima leven.
    Heel prima zelfs.
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank Gus :-) Als zolderkamer gitarist ben ik altijd opzoek naar manieren om mijn gitaar en buizenversterker zo 'realistisch' mogelijk op te nemen met daarbij de juiste 'feel' en 'amp response' zonder dat de buren gaan klagen vanwege geluidsoverlast. Met de OX kun je heel dicht in de buurt komen van de real deal. De luisteraar zal het verder een worst wezen, maar voor mijzelf heb ik in jaren niet zo lekker gespeeld over studio monitoren als met dit apparaat. Inmiddels al aan een nieuw stuk muziek bezig, mijn laatste nummer, nog met IR, is inmiddels ook al weer een jaar geleden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Klinkt erg lekker, mooie sounds, mooi gespeeld. Jammer dat de drums en bas soms tikkie te hard staan tov de gitaren, maar mierengeneuk van mijn kant. Wah slagje vind ik ook niets, maar dat ligt aan mij. Wah solo klinkt heerlijk.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik ben het niet met je eens Fuus, ik vind de balans prima en ik weet dan Milo echt niet over een nacht ijs gaat. Die gaat net zolang door tot hij tevreden is en dan mag hij zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Smaken meningen mierenneuken enzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top