Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42

Discussie: Boss AC-3, iemand?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Maar dan trap je gewoon net als elk ander pedaal de AC-3 aan en uit. Je neutraliseert dan niet tegelijkertijd de rest van de effecten als je de AC-3 aantrapt. Dus als je een distortion, een phaser, en een delay aan hebt staan en je wilt dan naar een akoestisch geluid dan moet je tapdansen. Dan moet je de drie voornoemde effecten uittrappen en ook nog de AC-3 aantrappen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Confusius, Lao tzu en BRAD waren wijze mensen.
    Nou, dan zal ik wel heel erg dom zijn, en vooral slecht in begrijpend lezen, want ik denk van alles gelezen te hebben in dit topic, behalve "ik wil niet tapdansen om van de acoustic simulator naar de rest van mijn chain te schakelen".

    Maar goed, het komt dus neer op een soort van A/B + B/A box die je nodig hebt? zeg maar 1 input, 1 output, en daartussen 2 "loops" waartussen je wilt schakelen; 1 voor je pedalchain en 1 voor je AC-3.
    Nu kunnen de mensen die wat elektrisch onderlegd zijn dit misschien ontkrachtigen, maar even snel gedacht, kun je dit met een kleine alu behuizing en een 3PDT switch, 2 jacksockets en wat draad voor elkaar boksen volgens mij; ben je voor niet veel geld klaar.

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    *Houdt zich in...* Rezzy is nog groen hier. De wijsheid van ons Bradske ga je nog achter komen.
    Dat krijg je wanneer mensen eerlijk en onbevooroordeeld over iemand oordelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik ben er ook bang voor

    Heb eerder al een topic gestart over een looper, dus wanneer ik weer centjes heb + de goedkeuring van de leidinggevende ga ik daar eens naar kijken Tot die tijd moet ik de AC-3 toch kunnen gebruiken, lijkt me. Nu nog uitzoeken hoe!

    Die line-selector is inderdaad een idee, alleen niet echt een goedkope oplossing. Je kan ook proberen te kijken hoe het klinkt wanneer je de line-out van de AC-3 direct in de mengtafel/PA plugt. Ik zelf (ik speel alleen nog thuis) sluit de line-out aan op een transistor versterker of op de line-in van mijn Orange versterkertop (eigenlijk bedoeld voor een Smartphone of Mp3 speler).

    Dat laatste levert wat mij betreft het beste geluid op. Door hem op de line-in aan te sluiten omzeil ik de buizenvoorversterker en wordt de AC-3 alleen versterkt door de transistor eindtrap van die Orange. Klinkt puik.
    Laatst gewijzigd door Brad; 5 april 2018 om 19:32

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou, dan zal ik wel heel erg dom zijn, en vooral slecht in begrijpend lezen, want ik denk van alles gelezen te hebben in dit topic, behalve "ik wil niet tapdansen om van de acoustic simulator naar de rest van mijn chain te schakelen".
    D3nnis, ik bedoelde alleen dat Brad het verhaal goed uitlegde, maar het was totaal niet rot of ondankbaar naar jou toe bedoeld hoor!
    Mijn excuses als ik zo overkwam. Ben juist blij met je reacties!

  4. #24

    Standaard

    Ik ben inmiddels wat stappen verder: na het lezen van heel veel tips heb ik de Boss AC-3 eindelijk zo goed als 'hiss'-vrij en goed klinkend gekregen (voor zover mogelijk met een sim).

    Dit is mijn huidige pedal chain: Gitaar > Compressor > Booster > Boss AC-3 > Noise Gate > restje.

    Ook ben ik van Gibson geswitcht naar mijn Strat, die van zichzelf natuurlijk al veel meer hoog heeft. Hierdoor hoeft het volume van het pedaal ook niet zo hoog (wat 'hiss' voorkomt) en heb ik toch al snel de hoeveelheid treble die ik nodig heb voor een akoestische sound. Dit maakte voor mij wel het grootste verschil. Ik kan de switch van mijn Strat ook gewoon tussen de neck- en middle pickup laten staan zoals ik gewend ben.

    Qua outputs van de Boss AC-3 heb ik momenteel alleen de 'G.Amp Out' in gebruik. Zo kan ik mijn versterker gewoon blijven gebruiken, en ben ik inderdaad benieuwd wat er gebeurt als ik via mijn DI naar de PA ga. Dit moet ik nog testen om het hele 'tapdansen' eruit te halen

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    D3nnis, ik bedoelde alleen dat Brad het verhaal goed uitlegde, maar het was totaal niet rot of ondankbaar naar jou toe bedoeld hoor!
    Mijn excuses als ik zo overkwam. Ben juist blij met je reacties!
    No excuses!
    Nee, ik heb het niet verkeerd opgevat hoor, en vroeg mijzelf echt af of ik zo slecht lees (wat achteraf ook zo was ).

    Maar wat ik me nog wel afvraag, heb je last van meer of minder hiss afhankelijk van andere pedalen in je chain (ook als ze uit staan?)?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Last van Hiss als alle pedalen uit staan hoort niet, dan is er iets kapot


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Last van Hiss als alle pedalen uit staan hoort niet, dan is er iets kapot
    Daarom vroeg ik het me inderdaad af, met name vanwege deze quote:



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Het punt is eigenlijk dat er inderdaad veel 'hiss' blijkt op te treden wanneer je de Boss AC-3 'normaal' in je pedal chain plaatst.

  8. #28

    Standaard

    Nee, ik bedoel als de Boss AC-3 aan staat (en de meeste andere uit) heb ik last van 'hiss'. Als ik het pedaal uitzet, is het meteen over hoor. Dit schijnt een bekend probleem van de Boss AC-3 te zijn, maar heb ik nu zo goed als verholpen met mijn huidige chain en settings.

  9. #29

    Standaard

    Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd de 'Line Out' van de Boss AC-3 te gebruiken om die rechtstreeks naar mijn DI te sturen (waardoor ik alle pedalen erachter oversla), maar dan is het volume opeens veel zachter dan dat de Boss AC-3 gewoon in de pedal chain zit (via de 'G.Amp Out') en op DIE manier in de DI terechtkomt.

    Wat doe ik verkeerd?

  10. #30

    Standaard

    Even off-topic: hoe kan ik op dit forum snel zien dat er nieuwe berichten zijn geplaatst bij de discussies waar ik aan deelneem? Moet ik dan echt iedere discussie waar ik aan deelneem openen om te zien of er dikgedrukte onderwerpen tussen staan? Of kan ik ergens gewoon een eenvoudig overzicht met updates / reacties zien?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top