Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42

Discussie: Boss AC-3, iemand?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Gek idee: het laatste pedaal in mijn pedal chain is mijn TC Electronics Hall Of Fame 2, die een stereo-input ondersteunt. Aangezien ik toch veel mono doe, is het idee om mijn pedal chain in de linker input van de HOF2 te laten gaan en de Boss AC-3 in de rechter (of vice versa)? Of gaat er dan wat mis?
    Ik snap even niet wat je ermee bereikt?

    Als ik het goed begrijp wil je:
    Pedalenreutemeteut -->HOF in 1
    AC-3 --> HOF in 2

    En dan HOF uit 2 --> "iets"
    HOF uit 2 --> "iets anders"

    Of probeer je beide inputs weer samen te voegen naar 1 output?

    In beide gevallen: je zult op eoa manier dan toch moeten schakelen tussen "direct" of "via AC-3"?

    En dan de vraag wat je ermee oplost tov dat ding gewoon voor je reverb zetten?

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Je hebt op de AC-3 2 uitgangen. Als je beide uitgangen gebruikt kun je op de AC-3 schakelen tussen het akoestisch geluid en je elektrische rig. Omdat hij zowel het akoestische geluid als zijn elektrische rig door zijn Di wil sturen die één ingang heeft moet hij op de één of andere manier van 2x in naar één keer uit.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar dan gebruik je toch gewoon alleen de ene output van de ac-3? Dan switch je immers gewoon tussen wel of geen effect?

  4. #14

    Standaard

    Het punt is eigenlijk dat er inderdaad veel 'hiss' blijkt op te treden wanneer je de Boss AC-3 'normaal' in je pedal chain plaatst.
    Dit lijkt te ontstaan door gebruik van het pedaal in combinatie met een electrische gitaar-amp in plaats van een akoestische gitaar-amp. Ik heb helaas geen akoestische gitaar-amp. Om dit probleem te omzeilen kun je het pedaal schijnbaar beter rechtstreeks naar een DI sturen - die op zijn beurt het signaal weer doorstuurt naar een PA, waardoor je minder 'hiss' zou moeten hebben.

    Uit de vele tips & tricks die ik op Google vind betreffende dit probleem komt vooral naar voren dat het beter is om zodoende beide outputs van de Boss AC-3 te gebruiken: de 'G.Amp Out' om hem tussen je andere pedals kunnen te plaatsen en de 'Line Out' om hem rechtstreeks naar de DI toe te sturen.

    Wanneer de Boss AC-3 dan 'uit' staat, gebruikt het pedaal automatisch de 'G.Amp Out' om zo de rest van de pedal chain te laten horen (en zichzelf te dempen). Wanneer het pedaal echter 'aan' staat, wordt automatisch de 'Line Out' gebruikt (rechtstreeks naar de DI), waardoor je alle andere effecten uit je chain juist weer overslaat

    Dit zijn mijn vondsten online, vanavond ga ik eens testen wat ervan klopt
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 5 april 2018 om 09:43

  5. #15

    Standaard

    Als ik echter de 'Line Out' van de Boss AC-3 wil gebruiken om het pedaal rechtstreeks naar de DI te sturen, kom ik een probleem tegen: mijn complete pedal chain zit al in de enkele input van die DI.

    Toen kreeg ik twee ideetjes:

    1: Ik schaf een Jack-splitter aan zodat zowel mijn volledige pedal chain als de Boss AC-3 bij de DI binnen kunnen komen. Zo hoef ik 'live' ook geen kabeltjes om te steken o.i.d.
    2: Ik neem één van de inputs van de stereo HOF2 (het laatste pedaal in de pedal chain dat rechtstreeks naar de DI gaat) voor de bestaande pedalchain, en één voor de Boss AC-3, om zo het gebruik van de Jack-splitter te voorkomen (want "hoe minder kans op noise, hoe beter", toch? )

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar dan gebruik je toch gewoon alleen de ene output van de ac-3? Dan switch je immers gewoon tussen wel of geen effect?
    Maar dan trap je gewoon net als elk ander pedaal de AC-3 aan en uit. Je neutraliseert dan niet tegelijkertijd de rest van de effecten als je de AC-3 aantrapt. Dus als je een distortion, een phaser, en een delay aan hebt staan en je wilt dan naar een akoestisch geluid dan moet je tapdansen. Dan moet je de drie voornoemde effecten uittrappen en ook nog de AC-3 aantrappen.

  7. #17

    Standaard

    Confusius, Lao tzu en BRAD waren wijze mensen.

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dank je wel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    *Houdt zich in...* Rezzy is nog groen hier. De wijsheid van ons Bradske ga je nog achter komen.

    Als een extra pedaal geen probleem is en het mag Boss zijn, dan zou je 's kunnen kijken naar een Line Selector. Zet je je AC-3 in een aparte loop en kun je met de Line Selector switchen tussen je akoestische geluid en de rest.
    Laatst gewijzigd door Brum; 5 april 2018 om 13:28

  10. #20

    Standaard

    Ik ben er ook bang voor

    Heb eerder al een topic gestart over een looper, dus wanneer ik weer centjes heb + de goedkeuring van de leidinggevende ga ik daar eens naar kijken Tot die tijd moet ik de AC-3 toch kunnen gebruiken, lijkt me. Nu nog uitzoeken hoe!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top